19‏/12‏/2012

الانتقام .... الحلقة الثانية


الحلقه الثانيه
...............

مهند و زياد واقفين وساندين بضهرهم على السور وزياد ايده على خده بيتألم من بوكس محمد

ايه دا اللى اتأكدت منه يا زياد

ان ..ولا اقولك هاتعرف بعدين

يا زياد انا خايف عليك انت ليه مصمم عليها بس

خلاص يا مهند متشغلش بالك انت

..........................................................................................................
محمد وشيماء ومها واقفين مع بعض

مها بحزن :ليه بس يا محمد عملت كدا

محمد بغضب :زعلانه عليه

شيماء بتتدخل اهدو يا جماعه كبروا دماغكو منه

نكبر دماغنا ازاى يعنى يا شيماء... دا ولد قليل الادب ولا انا اتجنيت عليه

مها بتحاول تهدى محمد خلاص يا محمد ما انت ادبته خلاص بقى

محمد بعصبيه ماشى انا هامشى انتوا مروحين امتى

شيماء :دلوقتى على طول هانمشى

محمد وعينه على مها طيب يلا اركبكوا تاكسى

مها :ماشى يا محمد ومش عاوزاك تكون زعلان

محمد بهدوء لاء مش زعلان يلا

محمد ركب مها وشيماء تاكسى ودفع حسابه وراح يركب عربيته

........................................................................

شيماء ومها فى التاكسى وقاعدين جنب بعض

شفتى يا شيماء محمد اتنرفز عليه ازاى

معلش يا مها الموقف يضايق اى حد بصراحه

بس هوا اتعصب عليه اوى وانا معملتش حاجه

معلش يا مها من الموقف بس ..يلا بيتى قرب انا هانزل على جنب لو سمحت

مع السلامه يا شيماء ...هاستناكى بكره ان شاء الله فى نفس معادنا

ان شاء الله سلام

التاكسى بيكمل لبيت مها معلش على جنب لو سمحت

مها نزلت بدرى شويا قبل البيت علشان تشترى ورق من المكتبه اللى على اول شارعهم

اتنين شباب بقولك المزه اللى صاحبك بيقول عليها اهيه

اه تصدق دى طلعت جامده فعلا..طيب يلا بينا

بيمسك ايد الشاب التانى يلا ايه اهدى كدا احنا فى عز النهار

يا عم الجو هادى والدنيا ذى الفل يلا بقى قبل ما حد يجى

لاء مش دلوقت اهدى بس وقتها لسه مجاش

..........................................................................................................
محمد بيلف بعربيته وبيفكر فى اللى حصل ومتعصب جدا

الواد دا مش هايجيبها لبر انا بجد متضايق منه جدا لازم يقف عند حده

وقرب من البيت ركن عربيته وطلع

الام بتقابله وهوا داخل البيت حبيبى جيت بدرى يعنى

خلصنا بدرى جيت

الله فى ايه مالك متعصب ليه

عادى انا كويس اهو ولا متعصب ولا حاجه

والله يعنى انا مش اعرف ابنى وهوا متضايق

خلاص بقى يا ماما انا كويس ..صحيح بابا راجع امتى

جاى النهارده الفجر ان شاء الله والحمد لله الاتفاقيه تمت ومبسوط اوى

الحمد لله يا ماما كان خايف يخسرها اوى

الحمد لله يلا ياحبيبى ... ادخل انت ارتاح شويه وانا هاخلص الاكل واناديك

ماشى ياماما بس متستعجليش ماليش نفس دلوقتى

ماشى يا حبيبى

محمد بيعقد على الكمبيوتر وبيفتح ملف خاص

بيشوف صور ليه مختلفه صور اصدقائه وهوا فى الرحلات

وصور من ايام المدرسه وصور حفلات ..وعينيه على بنوته جميله وبيسرح

مها ومحمد قاعدين فى الباص وطالعين رحله محمد بجد زعلانه ان شيماء مش معانا

يعنى انا مش كفايه يا مها

لاء طبعا شيماء حاجه تانيه

محمد بزعل طيب يا مها شكرا

ايه دا انت هاتزعل بجد ..انا بهزر معاك والله..دا انت اخويا اللى مقدرش استغنى عنه ابدا

انا عارف

طيب خلاص فكها كدا يا بنى احنا فى رحله

ههههههه ايوه رحله بس شكلها باين اهو

كدا يا محمد دا انا عسل اصلا خالص اوى بقى

كل دا يا عثل

مها بتخبط دراع محمد ظريف اوى

محمد بيفوق من سرحانه ياااه يا مها هاقدر اقولك على احساسى بيكى امتى وامتى هاتحسى بيا مش اخ ليكى
............................................................................................................
زياد بيدخل البيت وتليفون البيت بيرن بيجرى يرد

الو ازيك يا ماما عامله ايه..انا كويس الحمد لله...هاتيجوا امتى ..يا ماما انا كويس هاتيجوا امتى بقى ..ياااه يا ماما لسه فى شهر 4 ..لاء انا مش عاوز حاجه

تيتا زياد بتخرج من المطبخ مين يا زياد

دى ماما يا تيته تعالى كلميها عاوزاكى

زياد بيعطى السماعه لجدته وبيدخل اوضته وهوا حزين

بيطلع الموبايل وبيتصل بمهند الو ..ايوه يا مهند ..بقولك ما تيجى تقعد معايا انا زهقان ومش عاوز اقعد لوحدى ..خلاص والله هانذاكر ..يلا مستنيك ...سلام

بيغير هدومه وبينام على السرير يفكر
.............................................................................................................
مها رجعت البيت على اوضتها غيرت هدومها وفتحت اللاب

وبتفتح الشات محمد انت موجود

ايوه يا مها حمدلله على سلامتك

الله يسلمك

مممممممممم طيب انا هاقفل

محمد

نعم

انا اسفه لو كنت ضايقتك

لاء يا مها انا بس خايف عليكى مقدرش اشوف حد ممكن يأذيكى ومعملش حاجه

ربنا يخليك يا محمد والله انت بتخاف عليه زى محمود واكتر كمان

ربنا يخليكى

طيب انا هاقوم ابيض المحاضره عاوز حاجه

لاء عاوز سلامتك روحى دحى

اعوذ بالله هانبدأ

يا ستى مش بحسدك والله اصلك مبتتحسديش

الله واكبر

ماشى بتكبريلى

ايوه ..براحتى

محمود بيخبط على مها وهيا بتكمل كلامه مع محمد وبيدخل دماغه من الباب ممكن ادخل

اكيد يا محمود اتفضل

وبتكتب لمحمد سلام بقى محمود دخل الاوضه

محمد:سلام

يلا علشان نتغدى وعلى فكره اعملى حسابك النهارده درس السواقه بتاعك

ما بلاش دروس السواقه دى يا محمود والله انا مش عاوزه عربيات ومقدرش اصلا اسوق لوحدى ولا فى مكان زحمه انت عارف

لاء يا مها لازم تتعلمى مش لازم تسوقى بس انتى متعرفيش الظروف

خلاص يا محمود اللى تشوفه

خلاص يلا قومى انا جعان موووت

ماشى بس صحيح اروى عامله ايه

محمود بأبتسامه جميله كويسه

مها بتقلده اه كويسه

شكلك النهارده فايقه يلا انا خارج عاوزه تيجى تعالى مش عاوزه انتى حره وبابا مستنيكى عاوزك اصلا

بجد بابا هايتغدى معانا غربيه ....بس عاوزنى ليه

مش عارف هوا قالى اجيبك

ماشى يلا

..........نكمل الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق