17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ... الحلقة الحادية والعشرون



الحلقه الحاديه والعشرون
............................

لاء يا ماما انا موافقه على باسم

مامتها باستغراب ..موافقه على مين

خلاص بقى يا ماما انا قلت

يعنى دا قرارك..بس انا عاوزه اسألك اشمعنا باسم يعنى

معرفش ياماما شوفته كذا مره ومرتحاله

ماشى يا بنتى انا هاقول لبابا قرارك

ماشى يا ماما
..........................................................................

وليد ..ندى موافقه على باسم

موافقه واشمعنى باسم

والله بتقول مرتحاله عن احمد

والله انا خايف بنتك ترجع تندم على احمد

هيا حره يا وليد دا قرارها احنا عاوزين الكويس..واحنا مشفناش من باسم حاجه وحشه

وهيااللى هاتعيش معاه

ماشى يا منى بس انا مكسوف اوى من احمد

عمرى ما هاقدر اقوله ان انا رافضه

متقولوش هوا اكيد ها يعرف من ياسمين

بس دا ينفع وشكلنا ها يكون ايه

ميصحش ..ماهو انت يعنى هاتكلمه تقوله بنتى جالها عريس وهيا وافقت

لاء والله ما هاقدر ..انا بحبه ياريت عندى بنت تانيه

كنت جوزتهاله.. انا عارف ندى ازاى متستريحش لانسان محترم زى احمد ازاى

اه يا وليد على فكره انت لازم بجد تشوف موضوع الدكتور لمنه

ليه يا منى حصل حاجه

اه انا دخلتلها النهارده وعاملتنى وحش اوى ...وطرده ندى من الاوضه

بجد منه تعمل كدا مش معقول ..يعنى انا هادعى على بنتى

لا حول ولا قوة الا بالله الله يرحمك يا امير موته دمرها

الله يرحمه كل ما افتكره احس ان ابنى مااات والله واغلى

يلا ربنا يرحمه وحاضر انا هاسألها على كتور كويس ونوديها

ربنا يخليك لينا يارب

..........................................................................

نادر بيكلم باسم فى التليفون

ازيك يا باسم ..اه والله فجأتنى مبسوط اننا هانكون نسايب مش اصدقاء بس...اه اللى لاحظته ان ما فيش رفض...ايوه فى قبول ان شاء الله...لاء بابا سايب لندى القرار...ماشى خلاص ربنا يتمم بخير ...سلام

.........................................................................................
يا ترى يا ندى ردك هايكون ايه..يا ترى فعلا بتحبينى ولا لاء

خبط على باب الاوضه

اتفضل تعالى يا يوسف

ها يا باسم عملت ايه

فى ايه

فى موضوع خطوبتك

معملتش حاجه ها يسألوها ويردوا علينا

طيب وانت حاسس ايه... هيا ممكن توافق ولا ترفض

وانا اعرف منين

يعنى ايه انت عاوز تفهمنى انك روحت تخطبها كدا وانت متكلمتش معاها ولا تعرف رأيها

ايوه يا يوسف دا اللى حصل لقيتها بنوته مؤدبه وبنت ناس محترمين ..ايه يمنع

لاء انا بقول انك ازاى تروح لوحده فى عصرنا دا من غير ما تعرف رأيها

لاء انا مينفعش اعرف لانها فعلا مؤدبه عمرها ما هاتسمح تكلمنى

ويعنى هيا لوكلمتك تكون مش مؤدبه...انت من عصر ايه

يوسف لو سمحت انا مش فاضى للكلام دا ..انا يا دوب اجهزشنطتى انا مسافر الصبح

ماشى يا باسم ربنا يتمملك بخير .... انا فعلا اعرف ان ولاد عمو وليد محترمين

يلا اسيبك علشان مش اعطلك ..سلام
.........................................................................................
الو ازيك يا ياسمين

والله الف مبروك والخطوبه امتى

يوم الخميس اللى جاى دا على طول ..اه اللى بعده ..ماشى يا حبيبتى ربنا يتمملك بخير ..اكيد كلنا ها نيجى ..انشاء الله هاقولهم...ماشى مع السلامه

ايه اللى خلانى مقولهاش ان باسم متقدملى

والله مش عارفه مش قادره اضايقها واجرح اخوها اللى لسه مستنى ردى

معقول حد يستنى حد اكتر من سنه على امل انه يوافق

فى حب كدا ..هوا معقول يكون بيحبنى ..مش باسم كل شويه شكاك واى كلمه بزعل وعصبيه..ايه دا انتى بتقرنى مين بمين يا ندى ..دا باسم حب حياتك..ها تقرنيه باحمد ومين احمد دا ..انتهى صرعها مع نفسها بفوزباسم طبعا

مسكت الموبايل ..باسم انا قلت لبابا انا موافقه عليك.

طيب وهوا رأيه ايه ..معرفش ماما سألتنى وانا جاوبت

يعنى بتحبينى يا ندى ونفسك تعيشى معايا بجد

ندى بكسوف ..ايه السؤال دا يا باسم..اكيد طبعا

انا كنت قلقان منك بصراحه

قلقان منى على فكره يا باسم انت معندكش ثقه فيا ولا فى نفسك

ازاى يا ندى تقولى كدا

ايوه يا باسم دايما شكاك دايما مش واثق فيا..ابسط كلمه بتفهمها بالمعنى اللى انت عاوزتفهمه

ياااه كل دا ...دا انتى جواكى كتير

لاء يا باسم انا بقولك اللى بيضايقنى بجد

ازاى يعنى ياندى يعنى لما اكون عاوز نتجوز وتكونى ليا اكون شكاك

لاء يا باسم انا بتكلم على كذا موقف حصل

يا باسم المفروض دى تكون احلى واجمل مكالمه بينا

اننا خلاص قربنا نكون مع بعض ولبعض اقدام الناس كلها

ما انا مقلتش حاجه على فكره انتى اللى عصبيه ومتضايقه

ماشى يا باسم انا كلمتك اقولك ان بابا موافق عاوز حاجه

لاء شكرا ..مع السلامه

...................................................................................

قفلت ندى وفضلت تعيط مش متخيله فرحتها اللى انطفت فى لحظه

انت عامل كدا ليه يا باسم ليه مش واثق فى حبى ليك

ندى انتى بتعيطى ليه

ندى باستغراب منه تعالى مش بعيط انا كويسه

لاء بتعيطى مش عاوزاكى تعيطى علشان خاطرى

ندى اخدتها فى حضنها خلاص يا حبيبتى مش هاعيط

وحشتينى اوى يا منه ..وحشنى كلامنا سوا

منه شالت ايديها من عليها وخرجت وسابتها من غير ما ترد عليها

ياااه يا منه نفسى اتكلم معاكى نفسى اقولك كل اللى جوايا

والله وحشتنى يا امير الله يرحمك ويصبرك يا منه يارب وترجعى بقى زى الاول

.......................................................................................

ايه يا محمد مش ها تكلم الناس تعرف ردهم

لاء مش هما اللى قالوا ها يردوا علينا

لاء هما يقولوا بس احنا لازم اللى نسأل

خلاص لما باسم يرجع يبقى يكلمهم ويعرف

يااااه احنا لسه ها نستنى لما باسم يرجع .. لاء.. انا عاوزاه يجى على قراءة الفاتحه

على طول ..ماشى يا اسماء هاتصل بيهم واعرف

طيب يلا خير البر عاجله ودلوقتى الوقت مناسب

ماشى ...وجابت اسماء التليفون

الو..ازيك يا نادر يا بنى ..بابا موجود ..طيب يا حبيبى لوفاضى خليه يكلمنى ...الوازيك يا ابونادر ..اهلا بيك ..ها عملتوا ايه اخدتوا رأى البنت..موافقين طيب على بركة الله احنا نتشرف بيكوا ..اكيد ان شاء الله لما باسم يجى بالسلامه نيجى نتفق ان شاء الله على كل حاجه..فى امان الله مع السلامه

ايه يا محمد قالولك ايه

ما انتى سامعه الكلام بنفسك اهو

يعنى البنت خلاص

اه يا ستى ربنا يتمم بخير

يارب يا محمد

والله وهاشوف باسم عريس ..الحمد لله ..يارب يتمم بخير

لما يجى بالسلامه ها يفرح اوى ربنا يخليك لينا يا محمد

..............................................................نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق