7‏/12‏/2012

اسرار الحياة ..... الحلقة السادسة



الحلقه السادسه 
.............
عمرو بيفوق ... بيقوم من السرير وهوا متوتر وباين عليه الارهاق وقلة النوم
 

بيبص فى المنبه ..ياااه انا اتأخرت النهارده واستاذ مدحت زمانه سبقنى كنت المفروض
اكون فى انتظاره 

لبس بسرعه ونزل على المكتب
 

سها بتجرى عليه ايه يااستاذ عمرو انت فين
 

ايه يا سها انا اهو حصل حاجه
 

ايوه استاذ مدحت هنا من بدرى وسأل عليك مرتين
 

ماشى يا سها هادخل اهو

عمرو بيظبط البدله والجرافت وبيخبط على الباب

حمد لله على السلامه استاذ مدحت
 

الله يسلمك يا عمرو ..ايه اللى اخرك كدا
 

معلش يا فندم اصل منمتش طول الليل من التفكير

ليه يا عمرو حصل حاجه

ايوه جتلنا امبارح قضية طار
 

طيب وفيها ايه
 

فيها ان احنا ها نترافع عن القاتل
 

ازاى وانت ازاى تقبل القضيه دى يا عمرو
 

انا هاحكيلك اللى حصل
 
..................................................
..............................................بعد ما عمرو خلص
 

وانت ليه يا عمرو ما بلغتش عنهم
 

هابلغ عنهم اقول ايه
 

ايوه صح هاتقولهم ايه طيب خلاص يا عمرو سيب الموضوع دا عليه
 

ازاى يا فندم هاتعمل ايه





خلاص متشغلش بالك
 

ماشى بس لو احتاجتنى انا تحت امرك وياريت تبقى تقولى هاتعمل ايه

ان شاء الله يا عمرو متقلقش بس
 

ماشى يا فندم بقولك يا عمرو اعمل حسابك الحفله بكره وانت مش محتاج عزومه
واللى تحب تعزمه وقريب ليك هاته

ربنا يخليك يا فندم شرف ان شاء الله
 

الحفله بكره ان شاء الله

ان شاء الله يا فندم هاكون موجود من بدرى
 

ان شاء الله انت عارف ان معنديش ولاد وانا بعتبرك ابنى المهم انا كنت عاوزك فى موضوع
 

تحت امرك خير
 
...............................................................................
كريم بيدخل البنك وبيقرب من سمر وهيا قاعده على مكتبها وقعد على الكرسى اللى اقدام المكتب
 

سمر مش متخيله ان كريم قاعد اقدامها وفرحانه اوى ودا بان اوى على وشها
 

كريم بحزن ازيك يا سمر
 

ايه (دا بيقولى يا سمر من غير استاذه)ازيك انت يا كريم مالك

مالى هايكون مالى انا زى الفل
 

لاء بجد ايه الحزن دا كله عمو وطنط ونورهان كويسين

الحمد لله كله تمام انا بس اللى طلعت حمار
 

سمر باهتمام وحزن ليه بتقول على نفسك كدا
 

علشان طلعت عايش فى وهم اسمه الحب

ايه دا هوا حصل حاجه بينك انت وخطيبتك
 

خطيبتى هههههه اه خطيبتى خلاص انا مش ليا خطيبه انا طلعت مغفل
 

لالالالالالالالا الموضوع كبير مالك ايه حصل
 

سابتنى
 

سمر بذهول (لانها عارفه اد ايه كريم بيموت فى نيره)سابتك ازاى وليه





علشان انا مش هاعرف احققلها طموحاتها
 

لا لا اللى بسمعه دا بجد
 

تصورى
 

سمر بحزن طيب وانت هاتعمل ايه
 

هاعمل ايه مش عارف خلاص هاعمل ايه مش هاعمل حاجه
 

ولسه بتكلم ...

معلش يا سمر انا مش عارف جيت اتكلم معاكى ليه
 

وسابها ومشى
 

سمر حزينه اوى على كريم ودا باين على وشها اوى
 

انا(بحبك اوى فعلا بس مش قادره اشوفك زعلان كدا نفسى اتكلم معاها اقولها
متخسريهوش بس ازاى واحده تلاقى واحد زيك يحبها وتسيبه 

سمر قررت تقوم تروح لكريم انا لازم اتكلم معاااه
 

سمر بتقرب من مكتب كريم
 

كريم لو سمحت انا عاوزاك فى موضوع
 

موضوع ايه اتفضلى
 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

نورهان داخله من بوابة الجامعه وفى حد متابعاها بعنيه وبيقرب منها
 

ازيك يا نور وحشتينى
 

نورهان بعنيها لاتجاه الصوت وركزت اوى وفضلت ثابته مكانها
 

ايه مش عارفانى
 

انا محمد
 

ايوه ازيك يا محمد

ازيك انتى اول مره اقرب منك كدا طلعتى زى القمر
 

نورهان بعنيها فى الارض ربنا يخليك

يادى ربنا يخلينى مافيش كلمه تانيه
 





كلمه زى ايه
 

طيب تعالى نقعد فى الكفتيريا عاوزك
 

عاوزنى عاوزنى ازاى
 

عاوز اتكلم معاكى يا نورهان بدل وقفتنا كدا
 

لاء معلش يا محمد مش هاينفع
 

ليه يا نورهان
 

كدا معلش مش هاعرف
 

طيب معايا حاجات عاوز اوريهالك لازم تيجى
 

حاجات ايه وليه لازم ؟
 

...................................................................

تامر بيدخل المدرج وراه محاضره
 

اول ما دخل لمح ميار ركز عنيه معاها
 

الحقى يا ميار دكتور تامر
 

ميار بتركز بعنيها اوى شافته مركز اوى عنيهم اتقابلت

طيب ما عادى يا رانيا مش انا قلتلك هاحضر واللى هوا عاوزه يعمله

ربنا يستر يا ميار اصلى مش مرتاحه

اللى عاوز يعمله يعمله
 

تامر وعينه مركزه على ميار وفى ايده الميكروفون انتبااااه يا جماعه ومش عاوز اسمع صوت طول ما انا بشرح

ميار بتحاول تتجنب نظراته او انها تركز معاه وهوا بيشرح كل شويه تخطف نظره وترجع تبص تانى فى الكتاب
 

تامر متوتر لانه لقاها موجوده عنده(ايه دا هيا عندى بس ازاى مشوفتهاش المحاضره اللى
 فاتت نفسى اطردها بره بنت قليلة ذوء بس هاطردها ازاى هيا حتى مش بتكلم بس
 انا نفسى اخد حقى منها يلا الايام جايه كتير وانا بدرسلها هاخد حقى هاخده انا كدا مش
 عارف اركز فى المحاضره ايه خلانى شوفتك تانى بس لاء علشان اخد حقى منك والله ما هاسيبك السنه دى)اقطع تفكيره طالب 

دكتور حضرتك غلط فى.....





تامر بتوتر ايوه صح انا اسف هاشرحها تانى (اول مره تحصل معايا .. سيبك منه وركز ها يجى وقتها)ا
 

تامر بيخلص المحاضره وعنيهم على بعض نظرة كلها غضب من جهة تامر وتحدى من ميار

يلا يا رانيا وعدت من جنب تامر كأنها مش شايفاه خالص

تامر بغضب مشى بأتجاه الباب وهوا بينفخ ومش طايق حد
 

مره واحده لقى
 
............................................................................................................
اسلام ومحمود فى القطر
 

بقولك ايه يا محمود انا عاوز اجى جنب الشباك شويه معلش

لاء يا اسلام انا مرتاح كدا وبعدين يا عم مش مستحملنى فى قطر هاتعمل ايه بقى
واحنا فى بيتكوا 

كل دا علشان بقولك نبدل خلاص خلاص خليك
 

محمود بأبتسامه كنت بهظر معاك انت مابتصدق دايما
 

ماشى يلا تعالى
 

لاء
 

دا انت رخم والله يا شيخ والله ما انا جاى

لقوا بنوته جميله بتبسم لهم على هزرهم سوا وهما مش واخدين بالهم
 

محمود وهوا مبلم طبعا :ايه الجمال دا
 

اسلام:عيب يا محمود بلاش كدا

البنت اتضايقت انهم اخدم بالهم منها ومن ابتسامتها
 

كدا يا عم اسلام شكلها اتضايق اكيد سمعتك

وانا قولت ايه يعنى
 

طيب انا عاوز اتعرف عليها حالا

وبنات النت
 

مالهم يعنى ...وايه علاقة دا بدا
 

لاء انا مقدرش اشجعك انك تضحك على بنات الناس يا محمود





ياعم ما هيا اللى ابتسمت يعنى عاوزه تصاحب

وما يمكن غصب عنها علشان كنا بنهظر وبعدين دايما ضميرك وحش كدا
 

خلاص اسكت انت انا هاحاول وانا وحظى معاها
 

يا محمود انا مش موافق على عمايلك دى عيب

اسكت انت يا اسلام ايه عرفك فى البنات
 

وقرب محمود من البنت لو سمحتى ممكن اعرف اسمك

البنت.............

انا والله مش جاى اهزر اصل انا بقول اسمك ندى وصاحبى بيقول نادين
 

البنت بصت على اسلام واتضايقت
 

اسلام فهم نظرة البنت وقام اخد محمود واعتذر
 

البنت بأبتسامه شكرا

ايه ددا بتشكرك!!
 

خلاص بقى يا محمود ميصحش كدا
 

محمود فضل متضايق لحد ما وصلوا
 

ياعم روء بقى
 

انا مروء اهو
 

البنت بتقرب من اسلام ومحمود بعد ما نزلوا
 

لو سمحت
 
...........................................................................................................

روان نايمه على السرير وفاقت وبتكلم هيا وامير

حبيبى انا اسفه اوى ان انا تعبتك معايا من امبارح الممرضه قالتلى انك مسبتنيش لحظه ومنمتش
 

مقدرش انام وانتى تعبانه
 

روان بدمعه فى عنيها ربنا يخليك ليا
 

ويخليكى ليا يا حبيبتى يارب





طيب انا عاوزه امشى مريم وحشتنى اوى
 

ان شاء الله نتيجة التحاليل تطلع النهارده ونطمن ونمشى
 

انا حاسه ان بقيت احسن الحمد لله
 

معلش يا حبيبتى نطمن احسن
 

ماشى يا حبيبى اللى تشوفه بس ممكن تجبلى مريم وحشتنى
 

حاضر لو مخرجتيش بليل هاروح اجبها وبعدين اوديها لماما او مامتك علشان ميصحش
 نسيبها عند مدام حنان كدا 

ان شاء الله انا اخرج لها النهارده انا عارفه ان بقيت احسن
 

ان شاء الله

باب الاوضه بيتفتح الممرضه دخلت
 

لو سمحت يا استاذ امير الدكتور عاوزك
 

خير فى حاجه
 

الممرضه بتوتر وهيا بتبص لروان معرفش حضرتك الدكتور قالى اقول لحضرتك انه عايزك

اوك معلش يا حبيبتى هاروح واجى على طول
 

ماشى يا حبيبى
 

امير على باب الدكتور والباب مفتوح ايوه يا دكتور
 

اتفضل ادخل يا استاذ امير
 

امير دخل وهوا بيقعد ايوه يا دكتور خير

انا مش عارف ابدأ ازاى بس انت مؤمن وعارف ان كل حاجه بأيد ربنا

امير بان عليه القلق والخوف ايوه يا دكتور الحمد لله
 

طيب معلش انا عاوز اقولك ان مدام روان طلع عندها
 

ها يا دكتور طلع عندها ايه
 

طلع ................


.نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق