17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ... الحلقه الثانية والعشرون



الحلقه الثانية والعشرون
.......................

باسم رجع

وراح هوا ومحمد واسماء ويوسف علشان يتفقوا ويقرأوا فاتحه مبدئيا

محمد ووليد اتفقوا على كل حاجه

روحى هاتى ندى ومنه يا ام نادر

حاضر ثوانى

خبط على الباب ..اتفضلى يا ماما

منى بتفتح الباب ماشاء الله يا حبيبتى زى القمر

ربنا يخليكى يا ماما بجد حلوه

اه والله يا حبيبتى زى القمر

مكنتش اعرف انك مبسوطه كدا انك ها تتخطبى لباسم

ندى حطت وشها فى الارض من احراجها عادى ياماما بقى

ماشى يا حبيبتى ربنا يسعدك على طول

ها روح اجيب منه على ما انتى تخلصى ماشى

ماشى ياماما انا جهزت اهو هاستناكى

....................................................................

منه حبيبتى انتى ملبستيش ليه

والبس ليه

علشان تحضرى قراءة فاتحة اختك

لاء انا مش هاحضر

لاء ليه بس يا بنتى

علشان باسم هايموت ويسيب ندى تعيط على طول

يا بنتى حرام كدا الدنيا خلى عندك ايمان

انسى بقى وانتى ها تعرفى تعيشى وتحسى بالحياه

انسى ..انسى مين ..انساه ازاى وانا عايشه معاه هوا مات بالنسبه ليكوا

لكن انا عايشه معاه امشى بقى روحوا انتوا افرحوا سيبنى لوحدى

يا بنتى حرام عليكى كسره فرحتى حرام والله

منه بعدت وشها ولا كأنها سامعاها وشغلت سى دى الفرح

................................................................

منى بتمسح دموعها وبتفتح الباب على ندى

يلا يا بنتى ..ايه يا ماما منه فين

معلش يا حبيبتى تعبانه مش هاتقدر

بلاش نغصب عليها

كان نفسى يا ماما افرح وهيا جنبى

منى بتحاول تتماسك يا بنتى افرحى الايام دى مبترجعش تانى ربنا يفرحك

ربنا يخليكى يا ماما ...يلا

........................................................................................

منى داخله الصالون وندى وراها ...باسم عنيه بتدور بلهفه عليها

اول ما شافها ركز فيها اوى..حبيبتى ماشاء الله

هوا كان متخيل انه قالها فى سره ..بس للاسف الكل سمع

وابتسموا ليه ..بس هوا احرج اوى

ندى بتقعد جنب مامتها على الكنبه الصغيره

وبداؤا يقرأوا الفاتحه

باسم عينه مركزه عليها مش قادر يبعدها

ندى كل شويه ترفع عنيها تلاقى باسم مركز معاها اوى

وشها يحمر وتفرح وتنزل بعنيها فى الارض تانى

خلصت قراءة الفاتحه وباسم اقدم لندى خاتم جميل و رقيق اوى واستأذن محمد واسماء ويوسف

باسم قاعد هو وندى ونادر

باسم نفسه يتكلم مع ندى بس مش عارف من نادر

نادر:ايه يا جماعه ما تتكلموا

نتكلم نقول ايه حضرتك

اه طيب انا هاخرج اشرب وجاى

ماشى يا نادر براحتك

باسم بيبص لندى اوى وهوا مبسوط ..ندى ما تقربى تقعدى على الكرسى دا

ندى بكسوف وصوت مش قادر يطلع

لاء انا هنا كويسه

يا ندى علشان خاطرى انا ما صدقت اخيرا بقينا مع بعض

ايه دا هوا نسى اننا كنا متخانقين طيب كويس قلبه ابيض

وهيا بتفكر لقت اللى قاعد على الكرسى اللى جنبها جسمها اشعر بمجرد انها حسة بقربه منها

ها بقى يا نودا كنا بنقول ايه

بصوت مش مسموع مش عارفه

ايه بتقولى ايه

بقولك مش عارفه ..مش عارفه ايه

باسم والله حرام عليك

حرام عليه انا يا حبيبتى انتى متعرفيش انا كنت بحلم باليوم دا ازاى

ندى وشها احمر اوى ..شكرا

شكرا .... ايه دا انا مكنتش متخيل كدا فين ندى حبيبتى لو سمحتى انا عاوزها

ندى ابتسمت وبدأت تتكلم يا باسم انا كمان مبسوطه والله

ياااه اخيرا سمعت حاجه

ولسه بيتكلموا منى داخله يلا يا باسم نتعشى علشان يكون عيش وملح

باسم فى سره يعنى انا قلت انا جعان انا ما صدقت انها تتكلم دا ظلم

خلصوا اكل وباسم عينه مش قادره تسيب ندى لحظه ولا هيا كمان قادره تبعد عنيها عنه

باسم حس ان الوقت اتأخر اعتذر منهم ومشى مضطر

اول ما دخل اوضته اتصل بندى

ندى حبيبتى انا بحبك اوى اوى اوى

وانا كمان بحبك اوى

ايه قلتيها صح ..صح قلتيها ..انا سامع صح مش كدا

ايه يا باسم انت اتجننت

ايوه اتجننت بس انا عاوز افهم ليه وانا اقدامك وقريب منك مش بقدر حتى اسمع صوتك

غير بصعوبه ..وفى التليفون عادى ..علشان فى التليفون انا مش شايفاك ولا انت قريب

منى لكن وانت قريب منى مش بقدر اتكلم خالص بحس انى طفله صغيره لسه بتتعلم الكلام

انتى احلى طفله انا بموووووووت فيكى ..لاء انا كدا مش هارد بقى

حبيبتى عاوز منك طلب اتفضل

ممكن تلبسى الخاتم مكان الدبله ومتقلعهوش ولو عاوز يضيق او يوسع ابعتيه مع نادر وانا

اعمله لحد ما تلبسى دبلتى ان شاء الله

حاضر يا حبيبى

حاضر يا ايه

خلاص بقى يا باسم والله مش هاتكلم معاك تانى ابدا

خلاص والله انا ماصدقت اصلا

بحبك اوى يا حبيبتى

.....................................................................

منى يا منى انا جيت انتى فين

ايه يا ابو نادر فى ايه انا جيت اهو

بقولك انا حجزت لمنه عند الدكتور المفروض تروح النهارده ال 7

بجد طيب وشاطر دا

اه بيشكروا فيه اوى بيقولى شاب صغير بس ممتاز

طيب الحمد لله خلاص هاخلص ونوديها

ماشى عرفيها بقى

ماشى

منه وافقت تروح بعد معاناه من الكل
............................................................................................
الو ازيك يا سمسما عامله ايه

انا كويسه الحمد لله لسه فكرانى يا ندى

معلش والله يا سمسم لما اشوفك ها حكيلك كل حاجه

لاء احكيلى دلوقتى

بس مش عاوزه اتضايقك

ليه ايه حصل

مافيش بس باسم جه وقراءنا فاتحه

ياسمين بزعل الف مبروك يا ندى

الله يبارك فيكى يا حبيبتى

واتفقتوا الخطوبه امتى

ايوه اخر الشهر الجاى

يعنى لسه شهرين

ايوه

طيب ليه تتأخروا كدا

علشان باسم يكون خلص جيش

ماشى يا حبيبتى ربنا يسعدك

ويسعدك انتى كمان يا سمسم..عامله ايه مع خالد

صوتها بفرحه مقدرتش تداريها

بحبه اوى يا ندى بحبـــــــــــــــــه اوى

ربنا يسعدك يارب يا سمسم الحب احلى حاجه فى الدنيا

ايوه اكيد

ماشى يا حبيبتى ها ستناكى تيجى بقى عاوزه اتكلم معاكى

ان شاء الله
سلام
....................................................................
بنوته قاعده على مكتب

منى :لو سمحتى يا بنتى عندنا كشف الساعه 7

بأسم مين حضرتك

باسم منه وليد

ايوه الكشف اللى جوه بس يخرج وانتوا وراه

ماشى يا بنتى

اتفضلوا ارتاحوا

منه بتبص لكل اللى حواليها اوى وهيا متضايقه ومتعصبه

منى بتبص على اللى حواليها مكسوفه خايفه حد يعرفها يشوفهم

جه معاد كشف منه

اتفضلى يا منه ..منه ومنى داخلين على الدكتور

منه وقفت مكانها اول ما شافته .. انت



 .....................................................نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق