7‏/12‏/2012

اسرار الحياة .... الحلقة الخامسة عشر


الحلقه 15
............
سمر واقفه فى البلكونه بليل بتفكر وعنيها على بيت اسامه ماسكه سلسله صغيره
 لبساها فى رقبتها بتلعب بيها 

فعلا اسامه ميترفضش بس مش بحبه ..وبرضه مش بكرهه

طيب وكريم ..كريم ايه اللى مش حاسس بيكى ومش شايف اقدامه غير نيره دى

اخت سمر بتدخل عليها..سمر حبيبتى سرحانه فى ايه

سمر وعنيها على بيت اسامه بفكر يا سما

سمر وعنيها فى نفس اتجاه عين سمر بتنهيده فى ايه بس

فى اسامه محتاره

سما بدهشه اسامه ليه.. ماله اسامه

تعالى نقعد احكيلك واقعدوا على السرير ووشهم لبعض

سما بفضول قوى يلا احكيلى

اسامه جالى الشغل النهارده عاوز يتقدملى

سما بتحاول تدارى حزنها يتقدملك

ايوه انا استغربت زيك كدا والله

طيب وانتى رديتى عليه بأيه

والله مش عارفه يا سما اسامه انسان كويس ميترفضش

ايوه انا عارفه يا سمر انه كويس اوى بس انتى مبتحبهوش بتحبى كريم

ايوه بس كريم مبيحبنيش وفضل عليه نيره

سما بتحاول تدارى الدموع اللى نفسها تنزل بس مش قادره سمر ثوانى راجعه وقامت
بسرعه على الحمام

سمر مأخدتش بالها من دموع سما كل اللى بتفكر فيه قرارها ايه وها تعمل ايه مش عارفه ازاى ممكن تقبل اسامه وهيا بتحب غيره
..................................
كريم نايم على السرير لحد الصبح بيتقلب بس مش عارف ينام قام لبس ونزل راح البنك





 وباين عليه الارهاق
سمر على مكتبها اخدت بالها ان كريم معدى من اقدامها بس تجاهلته

كريم اول مره يدخل من غير ما يقول لسمر صباح الخير وقعد على مكتبه وهوا مكشر

سمر لاحظة تغيره وحاولت متفكرش وتشغل نفسها بالاوراق اللى المفروض تخلص

كريم بيتصل بالموبايل وبصوت عالى اشبه بانه يقصد يسمعها

الو ..ايوه يا نيره عامله ايه ..ايوه كويس اوى ..طيب وراكى حاجه النهارده ..طيب اعملى
 حسابك نتغدى سوا ...ماشى هاعدى عليكى بعد الشغل ..سلام

سمر كملت عادى وهيا محبطه ونفسها دموعها تنزل بس مش قادره تكسر نفسها كدا

كريم واقف لنيره بالعربيه اقدام شغلها شافها طالعه اداها تلاكس راحت ليه

بتفتح باب العربيه انا مبسوطه اوى بالخروجه دى يا كيمو

كريم بضيق كويس تحبى تروحى فين

اى مكان يا حبيبى

طيب

كريم ونيره فى مطعم شيك نيره شكلها عاوز يتكلم بس كريم سرحان

كريم

هااا ايوه

بقولك يا كريم هوا احنا ها نتجوز امتى

نتجوز !!

ايوه هوا مش المفروض بقى الخطوه دى جه وقتها

بس احنا مخلصناش حاجه

عارفه ..ما انا بقول نبدأ بقى وخلال شهرين نكون خلصنا كل حاجه

ربنا يسهل

يعنى ايه..انا حاسه انك متغير ..مش انت كريم اللى كان هايموت على الجواز بقيت انا اللى بطلبه

خلاص يا نيره

خلاص ايه




خلاص ها نتجوز

نيره بفرحه ..امتى

لما نخلص

ماشى ..ننزل من بكره نختار الالوان للدهان

ماشى ..بس هانختار حاجات معقوله على اد اللى معايا

اكيد يا حبيبى اى حاجه معاك ها تبقى حلوه

سبحان مغير الاحوال

خلاص بقى يا كريم قلبك ابيض ..والله لما حسيت انك ممكن تفكر فى غيرى ..عرفت انك
 عندى اغلى من كنوز الدنيا

ماشى يا نيره ربنا يقدم اللى فيه الخير
.............................................................................................................
عمرو بيدخل المكتب هيا انسه هدى فى مكتبها يا سها

ايوه يا استاذ عمرو بس شكلها متضايق النهارده

والله ماشى يا سها وراح خبط على باب هدى

ايووووووه مين

عمرو بيفتح الباب وبيدخل دماغه منه انا ممكن ادخل

ايوه اتفضل يا استاذ عمرو فى حاجه

عمرو بأحراج من طريقتها ..لاء مافيش كنت جاى اصبح عليكى

اه طيب صباح النور معلش اصل ورايا شغل كتير

اه ماشى اسف ان عطلتك سلام وقفل الباب ومشى

هدى حطت دماغها بين ايديها ونامت على المكتب وفضلت تعيط

عمرو بيفتح دوسيه اللى اقدامه على المكتب مش شايف الكلام اللى فيه

ايه اللى غيرها كدا ..معقول اكون ضايقتها وانا مش واخد بالى

لاء مش معقول انا معملتش حاجه ممكن تضايقها ابدا

انا هافضل احير نفسى ليه ..انا هاقوم اتكلم معاها

بس لو احرجتنى تانى ...لاء انا مش هاديها فرصه




عمرو خبط على هدى ودخل على طول

شافها عنيها حمرا وبتحاول تمسح دموعها ..ايه يا استاذ عمرو دخلت كدا ليه فى حاجه

ايه دا انتى بتعيطى يا هدى ..مالك حصل ايه

محصلش حاجه ..خير حضرتك نسيت حاجه

لاء ..انا جاى اتكلم معاكى عاوز اعرف ايه اللى غيرك

هدى بدموع ...انت

عمرو بدهشه انااا

هدى ندمت على كلمتها ..لا انا اقصد انت تاعب نفسك وجاى تسألنى

لاء مش تعب يا هدى انتى متعرفيش معزتك عندى

هدى بضعف نفسى اعرف

نفسك تعرفى ايه يا هدى

نفسى اعرف انا عندك ايه يا عمرو

عمرو جوااااه احاسيس كتيره لهدى بس مش عارف ايه الاحساس الاقوى سؤالها لخبطه معرفش يرد

شوفت يا عمرو انت نفسك مش عارف معلش انا عندى شغل لو سمحت سبنى اكمله

عمرو بس انا

لو سمحت متقولش حاجه ترجع تندم عليها

عمرو مشى وهوا زعلان اوى من الموقف اللى اتحط فيه

انا ايه خلانى سكت كدا .. كنت قولتلها على اللى بحسه ليها ..بس هيا مدتنيش فرصه

هدى اخدت نفسها ومشيت مقدرتش تستحمل تقعد اكتر من كدا

.............................................................................................................
تامر وصل مرام البيت وطلع معاها

مرام :انت طالع ليه

تامر:حد يقول لخطيبه طالع ليه دا الطبيعى يا دكتوره




مرام بضيق اه طبيعى ماشى فى حاجه يعنى

تامر:لاء عاوز اتكلم مع عمى عادى

مرام بخوف تتكلموا فى ايه

ها تعرفى

مرام بتفتح الباب ماماااا تامر معايا

الام والاب يا دى النور خليه يجى احنا فى الانتريه

تامر دخل قعد عمى لو سمحت انا اسف مش هاقدر اكمل مع بنتك

الاب بدهشه ليه بس يا بنى حصل ايه

مقدرناش نتفاهم

الام:لا حول الله يارب والله يا بنى احنا اعتبرناك ابننا

االاب بنظره غضب لمرام اللى مذهوله من اللى بتسمعه :لا اكيد هيا عملت حاجه ضايقتك

لا لا يا عمى والله محصلش حاجه بس فعلا انا وهيا مختلفين تماما

مرام بتبصله بدهشه مستغرباه

تامر استأذن بعد ما اخد دبلته ونزل

مرام سمعت ما لذ وطاب من باباها ودخلت اوضتها وهيا مستغربه موقف تامر

اتصلت بالموبايل ايوه يا تامر ..ايه اللى حصل دا

تامر ركن بالعربيه على جنب :بصى يا مرام انا كنت بس حابب اقولك ان انا كنت ممكن
اتجوزك وانتى مش عاوزانى عادى ..بس مش انا اللى اعمل كدا

طيب كان ليه كل اللى حصل من الاول

لانك جرحتينى يا مرام وانا مش بحب اسيب حقى وحلفت لازم ادوقك نفس الا حساس اللى حسيته

وانا حسيته بجد يا تامر وبجد انت انسان كويس وانا اسفه على كل الغلط اللى غلطه معاك

خلاص يا مرام وانا موجود لو احتاجتى اى حاجه

مرام بكسوف من نفسها:بجد يا تامر يعنى ممكن اتصل اطمن عليك

ايوه اكيد تحت امرك يا مرام فى اى وقت





تامر رجع البيت وحاسس ان حاجه نقصاه بس مبسوط ان خلاص الكره اللى بينه وبين مرام اتشال بس اول مره ينام مرتاح كدا قام من النوم لبس ونزل

 تامر داخل مكتبه ازيك يا احمد

الله يسلمك يا تامر ها عامل ايه

الحمد لله كويس

طيب ليه حاسس انك متضايق

اه شويا بس الحمد لله

طيب احكيلى

مافيش بس انا ومرام سيبنا بعض

سيبتوا بعض ليه انتوا لحقتوا

اللى حصل بس بجد اتعودت عليها رغم اننا دايما كنا مختلفين بس اتعودت على و جودها
فى حياتى

معلش يا تامر بكره تلاقى اللى ااحسن منها

لالالالالالا خلاص انا مش عاوز

تامر بيخلص المحاضره ميار عينيها عليه بتقرب منه وهوا خارج من الباب ازيك يا دكتور تامر

اهلا وسهلا ازيك

المحاضره كانت حلوه اوى النهارده بس حضرتك غلط فى ....

ايوه اخدت بالى بس مقدرتش اعيد .. هاعيد المحاضره دى ونكمل الجديد المحاضره الجايه

ماشى يا دكتور مرسى لحضرتك

العفو وسابها ومشى
.................................................................................
محمود بيدخل ورا اسلام بس انا عاوز اقولك ..طلعت نادين

نادين ..نادين مين

بتاعت القطر والحفله

اه طيب وهيا ضافتك ازاى

لالالالا انا اللى هاضيفها هيا لقتها عندى اضافة صديق

اه ...بس معتقدكش ها تقبلك

ليــــــــــه يعنى هانشوف




ماشى ياعم ربنا يسهلك

انا اصلا عملتها ومستنى هيا تقبل

ماشى يلا اخرج بقى عاوز انام

مالك يا اسلام ايه اللى مضايقك كدا

ولا حاجه انا عاوز انام بس

ماشى يا سيدى تصبح على خير

اسلام نايم بيفكر ..انا ليه شفتها من الاول ..طلعتى مخطوبه يا اسماء ..ليه ..ليه
يوم ما اتعلق بواحده واحس ليها بالمشاعر دى كلها تطلعى وهم فضل يفكر لحد ما نام

اسلام بيفتح الباب على محمود علشان يصحيه يخربيت عقلك انت لسه بنفس القعده
 دى على الكمبيوتر

محمود بيتكتب على الكمبيوتر وبيرد على اسلام ايوه اصل نادين ضافتنى وسهرنا نتكلم
والوقت سرقنى

يخربيت الشات اللى سارق وقتك دا

بس بقى على فكره بتسلم عليك واخدت اللينك بتاعك تضيفك

بس انت عارف ان مبفتحش غير بظروفها

ابقى افتح اقبلها وخلاص علشان متزعلش

ماشى يا محمود مش يلا ها نتأخر انا داخل البس

ماشى ها قوم اهو

.................................................................................
البيبى سيتر بتخبط على باب اوضة امير.. استاذ امير لو سمحت

امير بيفتح ايوه فى ايه

عاوزه مريم بس البسها علشان اوديها الحضانه

وهاتوديها انتى ليه

اصل السواق مش هايقدر يجى

ليه





علشان تعبان اوى واتصل اعتذر
طيب خلاص استنى هاجبهالك لبسيها وانا ها وديها وانا رايح المكتب وانا اللى هاجبها

ماشى يا استاذ امير

امير دخل شال مريم وباسها يلا حبيب بابى علشان نلبس.. الحضانه

مريم نايمه مش قادره تقوم اداها للداده خديها فوقيها على ما البس وانزل

امير بيفتح الشباك وبيظبط السرير لانه مانع اى حد يدخل اوضته هوا وروان مهما حصل

امير اخد مريم وداها الحضانه واداها للداده على الباب تدخلها جوا معلش مريم معاكى
 دخليها واطمنى عليها

حاضر يا فندم

اجى الساعه كام اخدها

تعالى اى وقت بس اخر معاد 2

امير قاعد فى المكتب بيخلص تعاملاته

واضطر ينزل يخلص الشغل اللى واقف بنفسه الوقت عدى بسرعه اوى وملحقش
 يخلص كل حاجه

بيبص فى ساعته لقاها 2 افتكر مريم ساب كل حاجه وركب عربيته وطار

الساعه 2 ونص انا اتأخرت اوى

بيقرب من المدرسه لقاها هاديه اوى

الداده لسه مكانها لو سمحتى مريم فين

اتأخرت ليه يا استاذ كدا

معلش والله كان ورايا شغل ..هيا فين مش شايفها

مع مس روان فوق فى مكتبها اخدتها معاها مرضيتش تسيبها وتمشى

امير بيقرب من مكتبها بعد ما سأل على مكانه

اول ما دخل مريم جريت عليه بابى

امير شالها وبيشكر مس روان سكت مقدرش يتكلم 

 نكمل الحلقة الجاية 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق