19‏/12‏/2012

الانتقام ... الحلقة الاولى



الحلقه الاولى
......................

مها يا حبيبتى انتى نمتى على المكتب

مها بتفوق :ايوه يا ماما معلش راحت عليه نومه

ماشى يا حبيبتى ربنا ينجحك وتحققى اللى بتتمنيه

يارب يا ماما كان لازم اخلص المشروع.. لازم اقدمه النهارده ..بفزع المشروع ايوه هيا الساعه كام يا ماما

متقلقيش يا حبيبتى لسه بدرى

مها بتاخد نفسها الحمد لله ..انا خوفت بعد التعب دا كله يروح عليه المحاضره

لاء يا حبيبتى .. متخافيش عامله حسابى نفطر سوا الاول يلا قومى اجهزى على مااجهز الفطار

ماشى يا ماما ربنا يخليكى ...هاجى وراكى حالا

مها بتقرب من مامتها وبتبوسها وهيا واقفه فى المطبخ بحبك يا احلى ام فى الدنيا

حبيبتى يا مها ربنا يفرحك ويخليكى ليا يا بنتى يااارب

ويخليكى ليا ياماما

هوا بابا فين

لسه نايم من شويه ... طول الليل سهران فى الشركه لما يا حبيبى مرهق خالص

ماشى يا ماما انا هادخل اصحى محمود يقوم يفطر معانا

ماشى هوا كدا كدا معاد المستشفى اقرب

مها بتقرب من محمود وهوا نايم حودا يا حودا يلا قوم

محمود بيبعد عنها وبالمخده على دماغه يااه بدأنا رخامه يا مها

مها بزعل ..كدا يا محمود انا رخمه

محمود بيتدور وبيشيل المخده ايه دا بجد هاتزعلى

مها هههههههه لاء يا حبيبى عمرى ما ازعل منك يلا اقوم علشان عاوزه افطر معاك قبل ما انزل

ماشى يا بشمهندسه هاقوم وراكى

ههههه ماشى يا دكتور طالما عاوزها رسمى

..............................................
مها دخلت الجامعه وبتقرب من محمد صديق طفولتها وهوا قاعد على السلالم

صباح الخير يا محمد

صباح الفل يا مها ايه يا بنتى القمر دا

حاجه مش جديده عليه انت عارف انا طول عمرى قمر

يخربيت كدا...والله لو معرفكيش كويس ..كنت قلت مغروره

عادى عادى قول براحتك المهم دلوقتى المشروع لازم اسلمه

والله خلصتيه وبيقرب ايده ياخده منها بعدت ايديها عنه

هااا..بتعمل ايه

هاشوفه

لاء طبعا ولا اعرفك

هيا بقت كدا ايوه ويلا قوم علشان المحاضره هاتبدأ

ماشى يا ستى يلا انا برضه مش هاوريكى المشروع بتاعى

دا على اساس ان طلبت اشوفه

لا لمضه لمضه امشى يلا اقدامى

ههههههه يلا بتحبوا تحرجوا نفسكوا بس

هههههههه ماشى

............................

واخد بالك بيهظروا ازاى يا مهند ...ايوه واخد بالى يا زياد كبر دماغك بقى منها

لاء يا مهند مش هاكبر دماغى لازم اعرف هيا رفضتنى ليه وليه مبتكلمش حد غيره ما هيا لو ملهاش فى صحوبية الولاد زى ما بتقول متكلموش برضه

طيب يا زياد انت حر ربنا يهديك

زياد بنظرة شر ان شاء الله

طيب يلا نروح جامعتنا بقى مش خلاص شوفتها

لاء انا مليش مزاج احضر ما تيجى نروح اى حته نعمل اى حاجه

يابنى انت كدا ها تسقط الترم دا

خلاص يا مهند انا هامشى روح انت علشان متسقطش

لاء يلا سيدى هاجى معاك مش هاسيبك وانت متضايق كدا

ماشى يلا

...............................................

مها ومحمد خارجين من المدرج ياااه يا محمد مبسوطه جدا ان الحمد لله المشروع عجب الدكتور

يا بنتى لازم يعجبه يقدر يتكلم اصلا

ماشى يا محمد ربنا يخليك احرجتنى والله

يلا افتكرى الجمايل دى بس

ههههههههه ماشى يا محمد ربنا يخليك يا سيدى ..الله مش دى شيماء

محمد فى نفس اتجاه عين مها ايوه هيا اتأخرت اوى قلت انها مش جايه

شيماء بتقرب اذيك يا محمد اذيك يا مها

الله مالك يا شيماء شكلك زعلان اوى ليه كدا

مافيش بس محسن لسه مصمم على موقفه

خلاص بقى يا شيماء اعطى لنفسك فرصه تتكلمى معاه يمكن يعجبك

لاء طبعا يا شيماء جواز ايه وانا لسه فى 2 وكليه زى بتاعتنا

محمد:بصراحه عندك حق يا شيماء الموضوع هايكون صعب عليكى كليه هندسه صعبه

ايوه يا محمد ما انا بقولهم كدا بابا وماما يقتنعوا... يتدخل محسن يبوظ كل حاجه

مها:طيب وبعدين يا شيماء هاتعملى ايه

انا والله ما عارفه اعمل يه مع محسن دا

طيب ما تكلمى معاه بهدوء

اتكلم مع مين بس يا مها يعنى انتى مش عارفه محسن ودماغه

بصراحه يا شيماء عارفاه الله يكون فى عونك

يلا بقى اللى ربنا عاوزه يكون

محمد:يلا علشان الظهر بيأذن يلا نروح نصلى

يلا

........................................................................................................
محمود قاعد على المكتب وبيقرأ التقرير اللى اقدامه

احم احم ..ممكن ادخل يا دكتور

محمود بفرحه لسماع الصوت بيرفع دماغه اهلا اهلا يا دكتوره اروى

اروى برقه ازيك انت يا دكتور محمود عامل ايه

انا الحمد لله تمام اذيك انتى وازى والدك دكتور حاتم

الحمد لله ..على فكره المستشفى بتاعت بابى افتتحاها الاسبوع الجاى وبابى قالى اقولك انك معانا

طيب والمستشفى دى مقدرش اسيب الناس اللى هنا مينفعش

انا فهماك يا محمود تقصد انهم غلابه وانت بتساعدهم

لاء انا بحبهم وفرحان ان بجد بقدر اخدم حد مش قادر يتعالج

انا عارفه يا محمود كل دا وقولته لبابى وهوا قالى انه هايعمل دور كامل للى مش هايقدروا يدفعوا

والله حاجه كويسه جدا ربنا يكرمه ان شاء الله

ان شاء الله بس انا برضه معرفتش معانا ولا لاء

بصى يا اروى انا ممكن اقسم وقتى بين هنا وهنا وبرضه العياده بليل لكن اسيب هنا خالص مستحيل دا طبعا لو دكتور حاتم وافق

اروى بفرحه اكيد ها يوافق انا متأكده

خلاص يا اروى وانا اتمنى اكون معاكى ..بكسوف من كلمته معاكى ومع استاذ حاتم طبعا

اروى بأبتسامه وانا مبسوطه جدا اننا هانشتغل دايما سوا

محمود بأبتسامه بجد يا اروى بتتبسطى واحنا سوا

اروى بكسوف اكيد يا محمود مش احنا مع بعض من ايام الجامعه واكيد احب اكون مع حد اعرفه

محمود بحزن :بس كدا

اروى بكسوف:تقصد ايه يا محمود

لاء خلاص مش اقصد حاجه

..........................................................................................................

مها وشيماء بيخرجوا من الجامع وبيستنوا محمد بره

زياد واقف وعينه عليهم يلا يا مهند نروحلهم

يا زياد بلاش تحرج نفسك مش كفايه رجعتنا من على باب الجامعه تانى يعنى ما اخدناش غير وجع رجلينا

بقولك ايه يا مهند مش عاوز تيجى خليك انا لازم اتكلم معاها وحالا

زياد بيقرب من مها ..ازيك يا مها ممكن اتكلم معاكى كلمتين

شيماء :يا استاذ احنا مش قلنا لحضرتك قبل كدا مش بنكلم ولاد

والله واللى انتوا ماشيين معاه دا مين

لاء دا حاجه متخصكش احنا نعمل اللى احنا عاوزينه

مها سابت شيماء بتتخانق مع زياد وبعدت

محمد بيخرج من الجامع فى ايه

الاستاذ جاى بيتراخم على مها تانى

لالا بقى انت مش هاتجيبها لبر يعنى

وانت مالك انت كنت ولى امرهم

لا انت كمان قليل الادب وبأيده فى وش زياد

الكل اتجمع واولهم مها بتمسك محمد يلا يا محمد بلاش ضرب هوا مش هايقربلنا تانى وعينيها على زياد

زياد بحزن وعينه فى عين مها حاضر يا مها

مها لاحظة نظرته بس مهتمتش واخدت محمد وشيماء ومشيت

مهند ساند زياد وبيمشوا والله ما هاسيبه والله ما هاسيبه

خلاص بقى يا زياد اهدى بلاش كدا

لاء والله لازم اردله البوكس دا 100 واستنى بس انا عارف هاردهوله ازاى بعد ما اتأكدت من اللى فى دماغى

ايه دا اللى اتأكدت منه.


.....نكمل الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق