7‏/12‏/2012

اسرار الحياة ... الحلقة العاشرة



الحلقه العاشره
................
الدكتور وهوا على باب الاوضه رجع تانى على صوت امير

بعد اذنك اخرج بره يا استاذ امير

ليه حصل ايه

هاعرف دلوقتى لو سمحت اخرج يلا خلينى اشوف شغلى

امير وعينه على روان وكلها دموووع حاضر وخرج من الاوضه وعينه عليها

الدكتور بيكشف عليها وطلع كشاف صغير من جيبه وبيفتح عينيها بأيديه وبيثبت الكشاف فيه

الدكتور سابها وسمع صوت جهاز القلب بيقف

غطاها وسابها وخرج

امير بيشوف من الزجاج الخارجى للعنايه ودموعه نازله وبيخبط على الزجاج لاء لاء يا روان متسبينيش

الدكتور بيطلع من الاوضه وظاهر عليه الحزن انا اسف اوى

امير بيقعد على الارض خلاص روان ماتت كدا خلاص النهايه

الدكتور صعب عليه امير قرب منه اكتر معلش يا بنى

امير منهار بس انت كنت شكلك مبسوط انها فاقت.... انا قلت ان ربنا شفاها

شكلها فاقت بس علشان تودعك يا استاذ امير

خلاص بقى وداع روااااان ماتت هاقول ايه لمريم هاقولها ايه ببكاء شديد

الدكتور بأسى اجمد يا استاذ امير حرااام كدا

اجمدد خلاص عمرى ما هاكون كويس من غيرها هيا اخدت روحى وقلبى معاها

وفضل على ركبه وايديه بيخبى بيها وشه ودموعه سبقااااه

ابراهيم بمنتهى البرود بيقرب من الدكتوور انا اخلص اوراق خروجها من هنا ازاااى

امير بيرفع وشه بنظره ترعب

ابراهيم خاف ورجع دخل اوضه حماته (مامة روان)

الام وهيا نايمه على السرير

مالك يا ابراهيم داخل تجرى كدا ليه




ماليش بس روان ماتت

الام بصرااااااااااخ انت بتقول ايه

انا اسف يا حماتى مقصدش

الام وهيا بتخبط بأيديها على صدرها بنتى ماتت... ماتت رواااان ماتت

يارب صبرنى يااارب الصبر من عندك يارب يارب ارحمنى من النار اللى فى قلبى

..................................................................................
نورهان بتفتح المسج وخايفه ومش عارفه تشوف من كتر الدموع اللى مزغلله عينيها
مسحت دموعها

ههههههههههههه يعنى منتيش عارفه ليه علشان انا كدا مش هاسيبك غير وانتى راكعه بتترجينى بس اقعد معاكى وانا مش هاوافق

نورهان فتحت اونلاين وبدأت تتكلم معاه

انا اركع ليه وليك انت فاكر الصور المتفبركه دى هزتنى لاء يبقى انت متعرفنيش

والله طيب يا شاطره بكره لما ابعت صورك على البيت وانشرها فى الجامعه ابقى اتحدينى كويس

نورهان ودموعها مليا عنيها بس مش عاوزه تنكسر

هههههههههههههه شكلك مريض انا لو منك اروح اتعالج

والله ماشى بكره تشوفى هاعمل فيكى ايه

نورهااان بخوف :انت اللى هاتشوف انا هاعمل فيك ايه لازم اخليك عبره لامثالك

انتى بتتحدينى

نورهان بأيد بترتعش :ايووووه وبكره هاتشوف

وقفلت قبل ما يبعت رده ورمت نفسها على السرير تكمل االعياط اللى مالى عينيها

.................................................................................
تامر بيقرب.. بيقرب من الطربيزه اللى عليها البنت والولد

انتى

البنت وايديها فى ايد الولد متهزتش ايوه انا وكويس ان شوفتك

الولد:مش تعرفينا يا ميما

مرام:ههههههههههههه المأسوف على عمره




الولد:اوعى تقولى دا العريس

مرام:ههههههه تصدق هوا

الولد:طلعتى عندك حق انت لابس الجرنال على صدرك احسن تبرد يا نونو

تامر بيبص للموقف ومذهول مش متخيل ان هيا دى مرام اللى شافها امبارح

وسابها ومشى وهما لسه بيكملوا تريقه عليه

تامر بيقرب من محمود انا عاوز امشى

محمود وعينه على مرام ليـــــــه دا الحفله زى الفل

تامر بعصبيه انا عاوز امشى وخلاص

ماشى استنى اقول للباقيين

ماشى

محمود بيقرب من اسلام لقاااه بيقرب من بنت وبيقولها انتى

البنت انا مين

اسلام بكسوف :انا اسف اوى افتكرتك واحده اعرفها

لاء مافيش مشكله عادى

محمود بيقرب من اسلام وهوا بيضحك ايه يابنى اللى بتعمله دا

اسلام بأحراج محمود شيلنى من دماغك

محمود:هههههههه حاضر بس بصراحه كان شكلك حلو

ماشى يا سيدى كويس ان ضحكتك

محمود:ههههههه اه بصراحه بقولك صحيح انا جاى اقولك تامر عاوز يمشى

والله وانا زهقت

ايه دا احنا لحقنا يا عم انا لسه مرقصتش

هههههههه ماشى انا هاروح لتامر وانت ارقص يلا

ايوه كدا تمام انا هاعيش بقى سلام

اسلام بيقرب من تامر اللى باين عليه الحزن مالك




تامر:مالى ماليش

اسلام :لاء فيك حاجه هوا انا مش عارفك يلا احكيلى

قعدوا مع بعض على طربيزه اقولك ايه بس مرام

اسلام :مرام مين

العروسه اللى قلتلك عليها

مالها

...........................................................................................

نيره بتقرب من كريم وسمر وهما قاعدين قصاد بعض على الطربيزه وبيشربوا العصير
وبيتكلموا

كريم انا عاوزاك

كريم بأبتسامه عاوزه ايه

عاوزه اتكلم معاك تعالى نرقص واحنا بنتكلم

كريم بص لسمر بعد اذنك يا سمر

سمر بضيق اكيد اتفضل

نيره بأبتسامه معلش هاخده منك شويه يا سمر

لالالا عادى اتفضلى براحتكوا انا اصلا شفت ناس اعرفها هنا هاروح اسلم عليهم

كريم بجد يا سمر ناس مين

طنط ماجده وابنها جيرانا

نيره وهيا بتشد كريم يلا بقى

كريم قام معاها وعينه على سمر

نيره وهيا ماسكه فى دراع كريم التفتت لسمر وابتسمتلها ابتسامت انتصار

سمر قامت وراحت سلمت على ماجده واسامه ابنها

اسامه قام وقف وشد لسمر الكرسى اتفضلى يا سمر

كريم بيرقص مع نيره وعينه على سمر وشايفها وهيا بتضحك مع اسامه بعد اذنك يا نيره
 وسابها ومشى

نيره واقفه متغاظه من كريم وسمر




كريم بيقرب من سمر ممكن لو سمحتى يا استاذه سمر كلمه

سمر بفرحه اكيد اتفضل وقامت مشيت معاه بعد ما استأذنت من اسامه وماجده

........................................................................................................

عمرو وهدى من وقت ما اتعرفوا على بعض ما سبوش بعض لحظه غير تسلم على حد حد ينادى عليها

وترجع لعمرو تانى وهما واقفين قصاد بعض

عمرو:انامبسوط اوى ان اتعرفت عليكى يا هدى

هدى بكسوف وانا كمان وبابى طلع عنده حق يحبك بجد

ربنا يخليكى دا من ذوءك

لاء انا بكلم جد انت انسان تتحب فعلا ووشها احمر

طيب يلا بقى خلصى السنه دى علشان نشتغل سوا

هدى بكسوف خلاص لسه شهر وامتحن ان شاء الله

ان شاء الله ها تنورى المكتب

هدى بوش احمر مرسى وقربت منها بنت هاى دودو

بعد اذنك يا عمرو اتفضلى

عمرو قلق على امير

لما اكلم امير اسأل عليه جـــــــــــــرس ومحدش بيرد

انا قلقت كدا هاتصل تانى ...........برضه محدش بيرد

استأذن من هدى وهيا واقفه مع صاحبتها وراح ل تامر واسلام بقولكوا ايه انا بتصل بأمير مبيردش

اسلام :ازاى يعنى معقول يكون حصل حاجه

تامر:ربنا يستر

كريم بيقرب هوا وسمر مالكوا يا جماعه

عمرو:بنتصل بأمير مبيردش

كريم بقلق :هاتلقوه عامله صامت بس





اسلام:انا هانادى لمحمود ونطلع على المستشفى

الكل يلا

.............................................................نكمل الحلقه الجايه


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق