19‏/12‏/2012

الانتقام ... الحلقه السادسة


الحلقه السادسه
................
مها بتقرب من اروى تسلم عليها وسمعت صوت حد بيتكلم جاى من وراها

بتتدور بعصبيه وعينيها كلها شر

الشخص اول ما قرب اتوتر لما شاف مها

مها عاوزاه يتكلم عاوزه تسمع الصوت اكتر نفسها تقوله اتكلم بس منعت نفسها

محمود بيقرب يسلم على الشخص اللى قرب منهم اهلاا ازيك يا ماجد

ماجد مبيردش وسلم على محمود من غير رد

انت فين يا بنى وحشنى اوى والله

ماجد :سكووووت

ايه يا بنى مالك مبتردش ليه

ماجد :استأذن ومشى من غير اى كلمه

محمود بأستغراب ماله دا مكلمش ليه

اروى :يمكن حاجه تعباه او مش عارف يتكلم

محمود رجع بعينيه على اروى مش مهم المهم وبأبتسامه الف مبروك يا اروى افتتاح المستشفى بابا فين اباركله

تعالى هناك اهو ..محمود بيوجه كلامه لمها تعالى يا مها

مها بتدور بعينيها على ماجد لاء روح انت انا هاستناكو هنا

محمود مشى مع اروى وبيقرب من دكتور مدحت اذيك يا دكتور عامل ايه ..والف الف مبروك

مدحت بشموخ :اهلا ..اذيك يا دكتور محمود كويس انك جيت

محمود :خير يا دكتور فى حاجه

ايوه كنت عاوز اتكلم معاك شويه

اتفضل

فكرت فى الكلام اللى اروى قالتهولك

ايوه وانا يشرفنى اكون معاكو يا دكتور وعينيه على اروى وابتسم

اروى ردت نفس الابتسامه

مدحت شاف ناس داخله استأذن يسلم عليهم

اروى انا عاوز اطلب منك طلب

اروى بأبتسامه اتفضل يا محمود

ممكن تقبلى تتجوزينى

اروى بدهشه مش متوقعه من طلب محمود ..اتكسفت ووشها فى الارض

ها يا اروى موافقه ولا

اروى هزت دماغها

محمود بيمسك ايديها انا بجد مبسوط اوى دا احسن يوم فى حياتى

اروى ابتسمت

طيب انا مستنى تستأذنى دكتور مدحت واجى اطلبك انا واهلى

اروى بأبتسامه وعينيها فى الارض حاضر


.............................................................................................................

مها بتقرب من العصير اخدت كوبايه وبتقرب من ماجد اللى واقف باين عليه الارتباك

ماجد كل شويه يخطف نظره ليها عينيهم تتقابل يرجع تانى يبعد نظره عنها ونظراتهم تتكرر فاخد بعضه ومشى وهوا بيتلفت وراه

مها بتقرب من الباب ولسه هاتخرج وراه

محمود:مها

مها بتثبت مكانها

محمود بيقرب منها ايه رايحه فين يا مها

مها بضيق كنت بدور على التواليت

التواليت طيب هوا مش من هنا من الناحيه التانيه

ماجد بيقرب عربيته وهوا متوتر وبيتصل بالموبايل ... الو لازم اشوفك حالا ..لا موضوع مهم ..ميستناش للصبح ..يلا مستنيك
.............................................................................................................
مها واقفه اقدام المرايه بتشوف نفسها فى المرايه معقول يكون هوا دا

وليه لاء انا سمعت صوته انا متأكده انه هوا

لازم اعرف هوا مين اكيد رقمه على تليفون محمود اسمه ماجد لازم اوصله

طيب ولو مش هوا ..لالالا اانا متأكده ان هوا

مها بتخرج من الحمام وبتتجه لمحمود يلا يا محمود انا زهقت

ليه بس يا مها لسه بدرى احنا لسه العصر مأذنش

طيب امشى انا وخليك انت براحتك

لاء طبعا احنا جينا سوا وهانمشى سوا

طيب معلش يلا

محمود مضطر ماشى يلا نسلم ونمشى

محمود ومها سلموا على اروى ومدحت واستأذنوا

محمود بيسوق العربيه ومها جنبه مها نفسى اعرف ايه اللى مغيرك الفتره دى كدا

مها بحزن انا كويسه يا محمود

طيب ليه مش بتضحكى ذى زمان وبتهرجى

عادى يعنى يمكن متضايقه بسبب الجامعه علشان الرسومات والمواد التقيله بس

بس دى مش حاجه جديده وانتى كنتى بتستمتعى بالمذاكره وبتحبى جامعتك

خلاص بقى يا محمود انا كويسه اهو

ماشى يا مها براحتك بس اعرفى ان مافيش حد هايخاف عليكى ولا يحبك أدى ياريت لو حاجه مضيقاكى تقوليلى

حاضر لو فى حاجه هاجى اقولك ومتخافش عليه لو حد ضايقنى انا اقدر اجيب حقى

محمود لسه هايتكلم تليفون مها رن

دى شيماء ..مش هارد

ليه لاء ردى عليها يمكن حاجه مهمه

بس انا ماليش مزاج

مها مينفعش كدا ردى

مها بضيق ..الو ايوه يا شيماء

ايوه انا كويسه..زعلانه منى ليه انا عملتلك حاجه

اه انتى لسه فاكره طيب بقولك انتى عاوزه حاجه اصل مروحه البيت

ماشى سلام

محمود:ايه ردك دا يا مها بجد كدا عيب

محمود انا حره مع اصحابى اعاملهم ذى ما انا عاوزه

لالا انتى مستحيل تكونى مها اختى

مها سكووت مردتش

محمود بيكمل طريقه وبعينيه على الطريق وهوا متضايق اوى من تصرفات مها اللى اتحولت لانسانه تانيه
.............................................................................................................
شاب يقف عند المقطم شكله مألوف اهلا يا ماجد فى ايه وايه الموضوع المهم دا

البنت اياها اخت محمود شوفتها وشكلها مقلتش لحد حاجه

انت بتقول ايه احنا عملنا كل دا علشان نكسر محمود وابوه دا

بس شكلهم النهارده فى الافتتاح ميقولش انهم عرفوا حاجه كانوا فى قمة الاناقه واخوها لسه منخيره فى السما

الشاب بيخبط برجله فى العربيه يعنى ايه مش هاعرف اكسر منخيرهم

ماجد خلاص ..انا هاتصرف ولازم اعرفهم

ازاى بس

خلاص بس انا خايف بس من نظراتها ليا مكنتش تطمن ابدا

انت اهبل هيا كانت شافتنا خالص

بس تعرف صوتنا اكيد

لاء مظنش وحتى لو تعرفه يعنى هاتعمل ايه

ماجد بخوف ممكن تبلغ عنى او تحاول تنتقم منى لان انت بالذات عمرك ما تيجى فى بالها

ايوه عارف ..ماشى يلا امشى انت

ماشى ةاعرف ان قلقان

ما خلاص بقى انت هاتعملها فيلم

ماقولتلك مش هايحصل حاجه بس اهلها لازم يعرفوا

ماشى
.............................................................................................................
مها نايمه فى السرير بتتقلب شمال ويمين الصوت دا هوا انا متأكده ودموعها مغرقه وشها كل ما تفتكر اللى حصلها واللى هيا فيه بس بتمسح دموعها وبتقوى نفسها ان حقها هاتاخده

مها نامت وهيا بتفكر كتير ووصلت قرار مهم

................
مها بتدخل الجامعه وهيا انسانه مختلفه تماما لبسها نظرة عينيها العميقه

شيماء اذيك

شيماء بحزن :اهلا ازيك يا مها

الحمد لله وانتى

انا كويسه .. بقولك محمد جه

لاء لسه ليه ..ولا اقولك ماليش دعوه

مها تجاهلتها وراحت بعينيها تدور على زياد

زياد بيقرب هوا ومهند من مكان مها اهيه يا زياد واقفه هناك

ايوه انا هاروح اتكلم معاها

ماشى بس بسرعه قبل محمد دا ما يجى

مايجى خلاص ميفرقش معايا هيا اكيد هاتوقفه عند حده

خلاص يا زياد انت حر

زياد بيقرب من مها .....مها ازيك

مها بأبتسامه اذيك يا زياد انا كنت عاوزاك

زياد بفرحه عاوزانى انا

ايوه ..بص انا عاوزه

محمد بيقرب من شيماء اذيك يا شيمو

اذيك انت يا محمد عامل ايه

انا تمام الحمد لله مها مجتش برضه

لاء جيت بس سلمت عليه وشيت معرفش مها اتغيرت اوى الاسبوع دا

ايوه انا عارف بقت انسانه تانيه خالص

طيب مش هانعرف ايه غيرها

لاء اكيد هانعرف بس انا هاروح دلوقتى اشوفها

ماشى هيا مشيت كدا

محمد ماشى فى الاتجاه اللى شيماء قالتله عليه وبيدور على مها

مها بتكمل كلامها مع زياد خلاص يا زياد هاعتمد عليك هوا بشتغل فى المستشفى دى عاوزاك تعرف كل حاجه عنه

بس انا عاوز افهم ليه يا مها .


.....نكمل الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق