20‏/12‏/2012

الانتقام ... الحلقه الثالثه عشر


الحلقه 13
............
محمد واضح عليه الحزن واقف مستنى ولدته تخلص تليفونها علشان يبلغها قراره

الام بتنهى المكالمه

ماما لو سمحتى عاوز اتكلم معاكى

تعالى يا حبيبى اتكلم

انا فكرت وقررت اوافق على ارتباطى من منال

الام بأستغراب ايه يا حبيبى غير رأيك بسرعه كدا

محمد بحزن مافيش يا ماما والله انا بس قررت كدا وفكرت فعلا منال بتحبنى وانا عاوز اللى تجبنى

حبيبى اكيد انا فرحانه بيك ونفسى افرح بيك النهارده قبل بكره بس انا حاسه انك بتقول الكلام دا وانت حزين فى حاجه مزعلاك

لاء يا ماما انا كويس

خلاص يا حبيبى اللى تشوفه بس انا عاوزاك انت كمان تكون بتحبها

اكيد اكيد هاحبها

ماشى يا حبيبى ..لما بابا يجى اقوله قرارك دا

خلاص يا ماما اتفقوا انتوا على كل حاجه بس مش عاوز اتفاق على جواز دلوقت يا ماما بعد الجامعه

اكيد طبعا يا حبيبى احنا بنحجز البنت بس

خلاص انا داخل اوضتى اتفقوا انتوا وخلصوا كل حاجه وعرفونى

.............................................................................................................
شيماء هيا ووليد فى البلكون بقولك يا شيمو ما تيجى نخرج

لاء معلش ماليش مزاج

ليه بس ما تيجى ها عيشك احلى يوم فى حياتك

لاء متشكره انا هاقعد هنا علشان محسن

محسن اشمعنى...اه صحيح مش انتوا المفروض كنتوا بتخطبولوا مها صاحبتك

ايوه

طيب وايه حصل

كل خير بس باباها اجل شويا بس على ما تخلص بيقول الارتباط هايعطلها وعنده حق

وليد تجاهل معنى كلامها يعنى موافقوش بردوا

بقولك وافقوا بس اجلوا شويا

ماشى ماشى يلا ربنا يوفقهم

.............................................................................................................
مها بتستأذن من مامتها وبتنزل تشترى ورق رسم علشان المشروع اللى لازم يتعمل ضرورى

مها بتقرب من المكتبه وحاسه ان فى حد ماشى وراها

بتلف تشوف مين مش بتلاقى حد

لحد ما وصلت المكتبه دخلت واشترت الاوراق

بتخرج وبتمشى لحد ما قربت من بيتها شافت عربيه واقفه ساده مدخل البيت وحد بينزل بسرعه من العربيه وبيهجم عليها

مها بتقف مكانها ايه فى ايه عاوز ايه وايه جابك هنا

اركبى يلا

انت اتجننت طبعا لاء

بقولك اركبى يلا بدل ما اعملك فضايح هنا

لالالا انت اتجننت رسمى دا لو انت مش مشيت انا اللى هاصرخ والم عليك الدنيا

والله طيب اصرخى وانا هاعلى صوتى واعرف الناس كلها حقيقتك

مها بخوف حقيقتى حقيقت ايه

اااركبى

مها بخوف واستسلام ركبت علشان تعرف ايه قاصده

........................................................................................................
الام بقلق بتخبط على محمود

محمود بيقفل مع اروى وبيرد على مامته ايوه يا ماما

معلش يا محمود بس اختك نزلت تشترى ورق للرسم ومطلعتش لحد دلوقتى

بقالها اد ايه ياماما نازله

بقالها ساعه وكل شويه اقول زمانها جايه والمكتبه على اول الشارع مش تاخد الوقت دا كله

متقلقيش بس يا ماما كدا ممكن تكون لقيتها قافله وراحت مكتبه ابعد

معلش يابنى قلبى مش مطمن انزل شوفها

حاضر يا ماما هاغير هدومى وانزل

محمود بينزل شاف المكتبه مفتوحه دخل سأل البنت اللى فيها

قالتله مشيت من زمان واخدت الورق

محمود ها يتجنن يعنى تكون راحت فين بس

طلع البيت ..مامته بتقابله

ها مها جيت يا ماما

لاء انت عملت ايه

المكتبه فاتحه يا ماما وبتقول اخدت الورق ومشيت من زمان

الام بتسند على الكرسى اللى جانبها استر يااارب هاتكون راحت فين

الاب بيدخل ..ايه صوتكوا عالى ليه

محمود ..مها يا بابا

مالها

نزلت من ساعه تجيب ورق ولحد دلوقتى مرجعتش

انت بتقول ايه وليه تنزل متأخر كدا لوحدها

الام: ما هيا بتنزل على طول تجيب تطلباتها من المكتبه وبترجع على طول

يعنى ممكن يكون حصلها ايه يا بابا

الاب ..ربنا يستر انت يابنى مش بتسمع عن اللى بيحصل اليومين دول البلد ما بقاش فيها امان

الام :بدموع استر يارب الطف من عندك الطف بينا وبيها ورجعها سليمه يارب

الاب:يلا يا محمود انزل

محمود والاب بينزلوا شافوا واحد غلبان قاعد اقدام العماره على الرصيف

الاب :روح اسأل الراجل دا يكون شافها

محمود بيقرب منه لو سمحت

ساعد اخوك المحتاج

محمود طلع من جيبه فلوس (يارب يرجعك يا مها بالسلامه) وادهاله

ربنا يسترك ويكفيك شر المرض

لو سمحت مشفتش بنت خرجت من البيت دا وبيضه وعينيها عسلى وطويله

انا اعمى يا بنى

اه انا اسف اوى

كح كح استنى يابنى انا سمعت صوت بنت وولد بيتخانقوا وركبها معاه العربيه بعد ما هددها

محمود بأنتباه من اد ايه كدا لو سمحت

معرفش يابنى والله الزمن عندى مش بيفرق ليل من نهار ساعه من ساعتين اهى ماشيه والدنيا على كلنا سايبنها ورايحنله اللى الكل بيتساوى عنده

ونعمه بالله وسابه وجرى على باباه

لاء لاء الموضوع كدا ميطمنش

بابا انا هاكلم محمد اسأله يمكن

ماشى
..........................................................................
محمد شايف رقم محمود وبعد تردد قرر يرد السلام عليكم

وعليكم السلام ..محمد معلش متعرفش مها ممكن تكون فين

محمد بأنتباه مها ودلوقتى لاء طبعا معرفش

طيب يا محمد انا اسف ان ازعجتك

لالالا استنى بس قولى ايه اللى حصل

مها يا محمد مختفيه من ساعه وشويه اهو ومش عارفين راحت فين

محمد بخوف انتوا فين

احنا اقدام البيت طيب متتحركوش انا جايلكوا حااااالا

ماشى يا محمد

الاب:ايه يابنى قالك ايه محمد

ميعرفش حاجه خالص عنها يا بابا

طيب ما تكلم شيماء

اه صحيح ممكن يا بابا محسن يعملها انتقام

ايه دا معقول

ايوه ليه لاء الانسان دا اسود من جوه وانت اول مره اتقدم لمها بهدلته وانا كمان ..وتانى ره النهارده حضرتك هزءتوا بالذوء

اه صح ..بس معقول يفكر يعملها دا لو اذاها ها خليه يكره حياته يتمنى الموت ومش ها يطوله

ااهدى بس يا بابا دا مجرد احتمال ربنا يستر

يااااااارب ياترى زمان مها عامله ايه

محمد بيقرب منهم انا اسف اتأخرت

محمود:لاء بالعكس انت جيت بسرعه

الاب:هاندور فين انا مش عارف افكر

محمد:لاء يا عمى حضرتك تطلع ترتاح واحنا هانعرف مكانها ونعرف حضرتك بدل ما تلف معانا

محمود:ايوه يا بابا ومحمد معايا اهو وعلشان مش تسيب ماما لوحدها زمانها تعبانه اوى دلوقتى

الاب بأستسلام خلاص ماشى بس تكلمونى على طول

حاضر يا بابا والله لما نعرف حاجه ها كلمك على طول
.............................................................................................................
محمد ومحمود بيلفوا بالعربيه يدوروا فى كل الماشيين وعلى كل العربيات بعد ما محمود حكى لمحمد على اللى سمعه من الراجل الغلبان

محمود بيأس شكلنا مش هانلئيها يا محمد خلاص مها ضاعت

اسكت يا محمود متقولش كدا طيب سألتو شيماء

شيماء لاء طبعا انا اصلا شاكك ان محسن اخوها بينتقم مننا

انت بتقول ايه

بقولك اللى انا شاكك فيه وبدأت اتأكد منه محسن يعملها مشاريعه قذره وكل تصرفاته غلط

ودى تانى مره يطلب مها ونطرده بس المره دى كانت بسيط دا بابا المره اللى فاتت بهدله ومسك فيه وكل المصنع اتفرج عليه وانا لما عرفت روحت هزءته كمان
............................................................................................................

مها اغمى عليها بعد الضربه اللى اخدتها على دماغها

فاقت على تربيط ايديها فى الكرسى

بفزع وصراخ لالالالا تانى لاء بالله عليك والنبى سيبنى انا عملتلك ايه

يعنى مش عارفه

لاء .. احنا مش


 .................نكمل الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق