9‏/12‏/2012

اسرار الحياة .... الحلقة الاخيرة


الحلقه ااخيره
..............
بسمه نازله بتدور على عمرو بعينيها وبتخرج الجنينه بيقرب منها شاب زى القمر واااو ايه الحلاوه دى يا بسمه

بسمه بتتلفت وهيا مبتسمه ربنا يخليك يا تامر انا اللى حلوه برضه دا انت اللى يشوفك يقول انت العريس

طيب ما انا عريس فعلا

بسمه بصدمه عريس انت خطبت يا تامر

تامر بأبتسامه ايوه خطبت بنوته زى القمر

بسمه والدموع بتناجى عينيها الف مبروك وسيباه وبتمشى

تامر بيقف اقدامها مش تسألينى مين عروستى

بسمه بتحاول تمسك نفسها ما اكيد هاتعرف عليها بعد اذنك يا تامر اعدى علشان اشوف عمرو

بسمه اول ما بعدت خطويتين دموعها المحبوسه نزلت

امير بيقرب من تامر ليه كدا بس يا تامر تزعلها

لازم اتأكد انها كمان بتحبنى

باينه اوى يعنى روح وراها حرام عليك

حاضر تامر بيقرب من بسمه ..شاف دموعها

بسمه...دموع ليه كدا

بسمه بتمسح دموعها وبدور على حاجه تقولها اصل انا زعلانه افتكرت بابا وماما اكيد كانوا هايفرحوا
 اوى بعمرو وهوا عريس

تامر بيمسح دموع بسمه طيب انا مش احب اشوف خطيبتى زعلانه كدا

بسمه بتحاول تصدق اللى سمعته...بتقول ايه يا تامر

بقول خطيبتى وحبيبتى مش عاوز اشوفها بتعيط فى يوم زى ده

بسمه بفرحه نورت وشها انت تقصد ان انا اللى بتقول خطيبتك




طيب افهم انا ايه دلوقتى

بسمه بدوخه انا مش مصدقه ولسه هاتقع

تامر لحقها فى حضنه ..حبيبتى

بسمه وهيا ووشها قريب اوى لتامر بجد انا خطيبتك

تامر بحب ايوه بجد خطيبتى وحبيبتى

بسمه بفرحه انا مش مصدقه ..بجد دا حلم

هههههههه اضربك علشان تصدقى

انت بتهزر خلاص يلا بقى اروح اشوف اخويا النهارده نفرح بيه وبعدين نفكر فينا

ماشى يلا تعالى ايدك ...بسمه بفرحه وايديها فى ايد تامر مش مصدقه فرحتها بس بتحاول تمسك نفسها
 اقدامه اهو عمرو اهو

عمرو يلا هدى مستنياك

عمرو بفرحه ماشى يا عروسه وغمزها بعينه ...وقرب من تامر اختى فى عينيك

اكيد يا عمرو فى عينيه وقلبى

ماشى اطلع انا بقى لعروستى

عمرو بيخبط على باب هدى الام بتفتح لو سمحتى يا طنط هدى جاهزه

هدى بتقرب من الباب ايوه انا جاهزه اهو

عمرو متنح ...مين دى

هدى بكسوف الله يا عمرو يلا بقى

يلا ايه انتى مين هوا فى قمر على الارض

الام :ههههههههه ربنا يسعدكوا يا بنى يااارب

عمرو :ربنا يخليكى يا طنط

يلايا هدى تعالى 





ايه دا اسمها يا عمرو يلا يا هدى تعالى

طيب اعمل ايه ..تيجى كدا تاخدنى فى ايدك وتبوس ايدى ....شويه رومانسيه بقى

عمرو:هههه يابنتى والله هازهقك رومانسيه بس يلا ننزل الناس مستنينا اتأخرنا عليهم

هدى بزعل ماشى يلا وبتحط ايديها فى دراعه

عمرو بيلمس ايديها وبيقربها من شفايفه بحبك يا مراتى

هدى بفرحه ايوه كدا وانا كمان

طيب مين بقى اللى مش رومانسى بابوس ايدك واقولك بحبك تقوليلى ايوه كدا بدل انا كمان

الله يا عمرو انت عامل كدا ليه النهارده

عامل ازاى بس يا حبيبتى انا بحبك اوى يا هدى ومتوتر اوى مش متخيل اننا بجد بنتجوز النهارده

والله ولا انا يا حبيبى مش مصدقه انك الشاب اللى شفتك اول مره يوم الحفله وكنت زى القمر فى البدله
وماشى كدا وانا اول ماشفتك قولت دا حبيبى

حبيبتى يارب اقدر اسعدك

ويارب انا كمان اقدر اسعدك واعيشك احلى حياه

ان شاء الله يا حبيبتى ..عمرو بيخرج الجنينه هدى فى ايديه اسلام بيقرب منهم الف مبروك يا عريس ..مبروك يا عروسه

عمرو دا اخويا وصاحب عمرى اسلام

تامر بيقرب وبسمه فى ايده ودا تامر خطيب بسمه جديد

هدى:ايه دا بجد امتى الكلام دا انتى مش كنتى معايا حالا يا بسمه

عمرو:بأبتسامه ماهيا مكنتش تعرف

الف مبروك يا بسمه والله فرحتلك اوى

ربنا يخليكى يا هدى ..الف مبروك ليكى اليوم النهارده بتاعك انتى وبس

هدى بتمسك فى ايد عمرو جامد ايوه صح النهارده يومى انا بس

عمرو بحب يا حبيبتى متقلقيش هاخلى ايامك كلها انتى عروسه ومتألقه دايما 




امير بقرب ماشى يا سيدى الف مبروك ربنا يسعدكوا وبيوجه عينيه لهدى

عمرو دا امير حبيبى تعالى يا امير وسلم عليه وباسه

امير :الف الف مبروك يا حبيبى وافرح بولادك ان شاء الله

هدى ظهر عليها التوتر ...عمرو لاحظ طيب فين مريوم

مع حماتى مينفعش اجبها علشان نسهر براحتنا وهيا كانت عاوزاها تبات معاها اوى

ماشى يا سيدى فين الواد كريم

كريم هاتلاقيه مع سمر اكيد

ايه دا فى تطورات انا معرفهاش

اهو جالك اهو ..كريم بيقرب وسمر فى ايده الف مبروك يا عريس

الله يبارك فيك ومبروك ليك انت كمان

ههههه ايوه صح انا المفروض العريس بقى

الكل بيضحك مع بعضه وهدى وقفت مع سمر وبسمه وعينيهم على الاصدقاء وهما بيحضونوا فى بعض
 وبيباركوا لبعض وبيتمنوا لبعض ايام سعيده

عمرو :لهدى دول يا هدى اخواتى واصدقاء عمرى اللى حكتلك عليهم

الفرح خلص بفرحه هدى بعمرو وتامر ببسمه وكريم وسمر واسلام وتفكيره فى اسماء

كريم بيوصل سمر البيت شاف حد واقف مستنى عند الباب بتاكسى

سمر نزلت وودعت كريم وبتقرب من البوابه علشان تفتح

كريم مش مرتاح للتاكسى اللى واقف متأخر اوى كدا

اخد باله فى حد بيفتح وبينزل وماشى بأتجاه سمر

برغم عدم وضوح الرؤيه لانهم بليل والشارع نوره ضعيف بس هوا احساسه انه عارف الشخصيه دى

سمر بتلف وراها وبتحاول تمسك الايد اللى بتترفع عليها كريم بينزل جرى من العربيه

مسك السكينه من ايدها ووقعها فى الارض بس للاسف كان معاها سكينه تانيه صغيره طلعتها




 وضربت بيها كريم فى بطنه

كريم بيمسك بطنه نيره ...معقول انتى طلعتى بالحقد دا لا اكيد مجنونه مجنونه

سمر بتصرخ وهيا بتحط ايديها على جرح كريم يا كريم علشان خاطرى خليك معايا متسبنيش

اسامه ومامته ومامة سمر وسما ومعظم الجيران بينزلوا على صراخ سمر

اسامه شال كريم وحطه فى عربية كريم وسمر معاهم علشان عربية كريم هيا اللى كانت دايره وجاهزه فى وقتها

فاتت سنه على ابطالنا

عمرو وهدى بيحبوا بعض اقوى من الاول بس للاسف لسه ربنا مرزقهمش بأطفال والموضوع مضايق
 هدى وتاعب نفسيتها بس عمرو بيهديها ويطمنها انه جنبها وانه مش عاوز ولاد هيا عنده بالدنيا

تامر وبسمه بيعيشوا احلى قصة حب وخصوصا ان بسمه اول حب لتامر وكمان تامر اول حب لبسمه
بسمه حامل فى شهرها التالت ولسه مش عاوزه تعرف هدى علشان مش تجرح احساسها

كريم خرج من المستشفى واتجوز هوا سمر وعايشين وحبهم بينطق فى عينيهم وسمر حامل ودا شهر ولادتها
نورهان اخت كريم اتخطبت لزميلها هوا خلص وبيأدى فترة جيشه مش بيشوفوا بعض غير الاجازات بس قدر
 يخلى نورهان تتعلق بيه جدا

نيره دخلت مصح نفسى تتعالج

امير اتجوز روان بعد محاولات كتيره كانت دايما تنتهى بالرفض ولكن ميأسش وفضل وراها لحد ما علقها بيه اتجوزوا من شهرين بس ومعاهم ولادهم محدش فيهم بيميز حد عن التانى

اسلام دايما يروح نفس المكان اللى بيشوف فى اسماء ومش بيلقيها معظم الوقت ولو صدف ووجدت مجرد
 ما تشوفه تسيبه وتمشى

محمود خطب نادين ومأجلين الجواز لانتهاء نادين من دراستها ومعاها عرف ان بنت واحده تكفيه يعيش
 احلى حياه

سما بتقرب من اسامه واسامه ملاحظ اعجابها بيه بس خايف لانه اتقدم لسمر دا يعمل حساسيه بعد كدا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

تامر وبسمه جنب بعض على كنبه الانتريه وبسمه نايمه على كتفه حبيبى مش المفرض اعرف عمرو وهدى
 ان حامل

لاء يا بسمه بلاش

بلاش ليه يا حبيبى بس ..انا بطنى بدأت تبان خايفه يشوفونى ويعرفوا ويزعلوا ان خبيت عليهم

صح عندك حق بس انا خايف على شعور عمرو 




وانا كمان يااارب ربنا يرزقهم ايه رأيك وانا رايحه المره الجايه للدكتور اكون قولت لهدى واخدتها معايا

اللى تشوفيه ..بس انا والله مش عاوزهم يعرفوا هيا حساسه للموضوع من غير حاجه وانتى عارفه عمرو بيموت فى الاطفال ازاى وبيحاول يبين عكس كدا علشان خاطرها

معلش بقى يا تامر لازم هايعرفوا وهدى طيوبه اوى اكيد ربنا هايرزقها

ان شاء الله

طيب يلا قوم نلبس ونروحلهم

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


عمرو دخل لهدى الاوضه وهيا بتلبس ها يا هدى خلصتى

ايوه حبيبى يلا انا جاهزه

جرس الباب يا عمرو ياترى مين

هاروح افتح واشوف مين

تامر بيسلم على عمرو ومعاه وبعدين بسمه اهلا ايه النور دا

بسمه اصلنا جايين نقولكوا خبر حلو اوى

تامر بيبص لبسمه بمعنى اصبرى شويه

هدى بتخرج على صوت بسمه اهلا اهلا بجد خبر ايه يا بسوم وهيا بتبوسها

بسمه بتحاول تتكلم بس الكلام هرب منها اول ماشافت هدى

عمرو ايه يا جماعه اتكلموا خبر ايه

تامر بسمه حامل

هدى بأبتسامه مكسوره الف الف مبروك يا بسمه والله فرحتلك

عمرو بسعاده يعنى هابقى خالو

تامر:ايوه خالو وعمو ما انت اخونا احنا الاتنين

عمرو بيسلم عليهم ويبوسهم اكيد طبعا ربنا يتمملكوا بخير 




تامر وبسمه لاحظوا انهم كانوا لابسين ونازلين احنا ها ننزل بقى وانتوا شافوا رايحين فين

نازلين نتعشى بره بنحتفل

بسمه بفرحه بأيه

هدى :بعيد جوازنا

تامر :ايوه صح طيب يلا يا بسمه وعقبال عيد ميلادكوا ال 50

عمرو بيمسك ايد هدى يااارب

عممرو وهدى فى مطعم شيك وهدى شكلها حزين مالك يا هدى

هااا...مافيش

لاء من وقت بسمه وتامر ما مشيوا وانتى متغيره

لاء يا عمرو والله كويسه ودمعه نزلت من عينيها وهيا بتلحقها

عمرو ايديه كانت اسرع طيب والدموع دى ليه

علشانك يا عمرو والله نفسى تبقى اب

عمرو بابتسامه ما انا اب مش انتى بنتى

ياعمرو بلاش كلامك دا علشان خاطرى

خلاص يا هدى ..احنا هاننزل بكره لاكبر دكتور ونعرف فى امل ولا لاء وانا متأكد ان ربنا هايرزقنا بأحلى
 بنت تكون شبه حبيبتى

بجد يا عمرو انا كنت عاوزه اطلب منك بس مش حبيت اضايقك

تضايقينى انا عمرى ما اتضايق وانا بعمل حاجه عارف انها ممكن تسعدك

.............................................................................................................
اسلام قاعد على المكتب بيفكر

اسلام ممكن اتكلم معاك كلمتين

نعم يا محمود فى ايه

ممكن تنزل معايا شويا عاوز اوريك حاجه



حاجه ايه فى حاجه مهمه

تعالى بس

نزلوا ومحمود اخد اسلام وراحوا لنفس الشط اللى بيشوف فيه اسماء

اسلام بيقف انا عاوز افهم انت جايبنى هنا ليه بس

تعالى بس

مش هاتحرك غير لما افهم وبيبص بعينه على اسماء اللى بتقرب منهم

محمود :انا عاوزك تقولها كل اللى جواك وهيا مستعده تسمعك

اسلام بأستغراب بتقول ايه

محمود بيخبطه فى كتفه يلا روح اتكلم معاها

اسلام بيقرب من اسماء مش متخيل جمالها ولا لبسها اللى اتحول من اسود للون زهرى جميل زاهر جمالها

اسماء انتى بجد اقدامى ولا بحلم

اسماء بأبتسامه انا بجد

اسلام يعنى انتى موافقه عليه وهاتجوزينى وكدا يعنى

اسماء بكسوف هههه انت شايف ايه

اسلام بيقرب منها وبيشيلها انا شايف ان اسعد انسان فى الدنيا وربنا بيحبنى اووى

اسماء نزلنى يا مجنون

اسلام بفرحه انتى متخيله ان ممكن اسيبك تانى

اسماء ههههههههه خلاص بس نزلنى علشان خاطرى شكلنا وحش

اسلام سابها طيب انا بحبك اوى بجد بس مستغرب غيرتى موقفك ازاى دا انا كنت فقدت الامل من معاملتك ليا

محمود صاحبك هوا السبب

محمود ازاى دا ميعرفكيش شكلا

محمود جالى من شهرين سأل عليه وجه اتعرف عليه وفضل يتكلم كتير اوى عنك وعن حبك ليا بس انا كنت دايما ارفض اى كلام بخصوص الموضوع دا بس هوا اصر وفضل كل يوم يجى وكدا بقى انت فاهم يعنى 



اسلام بفرحه :يا حبيبى يا محمود

ايوه انسان كويس اوى عمره ما زهق ابدا

ايوه فعلا والله ربنا يخليكوا لبعض

.........................................................................................................

امير حبيبى انا زعلانه منك

ليه ياروان انا مقدرش على زعلك ابدا

انت نسيت عيد جوازنا ومجتش زورتنى

ايوه انا اسف بس استنى متسيبنيش وتمشى

روان بتختفى وبيقوم امير من حلمه رووووووان

روان مراته بتقوم من جنبه مالك يا حبيبى كنت بتحلم ولا ايه

ايوه انا هالبس وانزل واجى على طول

رايح فين

هازور روان المفروض امبارح كان عيد جوازنا وانا نسيت

روان بأبتسامه ماشى حبيبى بس استنى البس والبس مريم ونيجى معاك علشان مريم تتعود تزور مامتها

بجد يا روان مش هاتتضايقى

ليه بتقول كدا انا بعد اللى حكيته عنها وحبك ليها عمرى ما اضايقك بالعكس لو نسيتها هاعرف انك مش ليك امان

امير بيقرب من روان وبيبوس خدها ربنا يخليكى لينا بس شوفتى انا طلعت عندى حق

روان بأستغراب فى ايه

ان مش ممكن روان تكون حد وحش ابدا

حبيبى ربنا يخليك ليا يلا بقى بطل كسل علشان نلحق نروح بدرى

يلا حبيبى
.........................................................................................................

سمر بتقوم من النوم كريم يا كريم الحقنى 




مالك يا سمر فى ايه

انا بولد الحقنى بسرعه

كريم واقف خايف ومرتبك يعنى اعمل ايه

سمر بصوت عالى هات شنطة البيبى ويلا نروح المستشفى

طيب مش ها تلبسى كريم بقولك يلاااااااااا

سمر فى اوضه العمليات

كريم واهل سمر رايحين جايين على اوضه العمليات

كريم متوتر يااارب خير يااارب خليك معاها

صوت البيبى وهوا بيبكى

الكل بيهنى وكريم بيجرى على الممرضه ها سمر عامله ايه

الحمد لله كويسه وجالك ولد زى القمر

كريم بسعاده الحمد لله يااارب

.............................................................................................................
سمر نايمه وجنبها سيف على السرير

كريم واقف هوا وعمرو وهدى وتامر وبسمه وامير وروان

والكل بيهنى

عمرو :مبروك يا ابو سيف

الله يبارك فيك عقبالك ان شاء الله

عمرو بيبتسم وعينيه على هدى ان شاء الله

هدى بتدوخ وتقع فى الارض

بسمه بتصرخ هدى

عمرو بيشيلها وبيخرج بيها الممرضه وهيا ماشيه لو سمحتى دكتور مراتى اغمى عليها





فتحت الاوضه اللى جنب اوضه كريم وسمر طيب نيمها هنا ثانيه واحده اندهله

هدى ومعاها الدكتور وسمر وبيخلص كشف وهدى بتفوق

مبروك المدام حامل

هدى بتدمع من الكلمه بس متكلمتش

بسمه بفرحه بجد يا دكتور بجد

ايوه هوا الموضوع دا فى هزار فى بداية شهرها التانى

بسمه بتفتح الباب وبتجرى على عمرو مبروك يا عمرو مبروك يا حبيبى هاتبقى اب

عمرو مش مصدق اللى بيسمعه وبيجرى على هدى فعلا يا هدى هابقى اب

هدى بدموع ايوه يا حبيبى الحمد لله ربنا استجاب لدعانا

الحمد لله والله فرحان اكتر علشانك

الكل واقف فرحان ومبسوطين اوى وعمرو مع هدى فى الاوضه مبسوطين ودموع هدى مش بتقف من فرحتها

.............................................................................................................
اسلام رجع من السفر بعد ما كلم اهل اسماء واتفقوا على كل حاجه واتصل بأصحابه يتجمعوا سوا

كريم وعمرو واسلام وامير وتامر قاعدين مع بعض فى مركب وسط البحر

اسلام:انا عندى ليكوا يا جماعه خبر حلو جداا

الكل بأنتباه هاااا

انا خلاص اتفقت مع اهل اسماء على كل حاجه والفرح قريب

عمرو بيقرب من اسلام الف الف مبروك يا حبيبى اخيرا ربنا يتمملك بخير

الكل مش فاهم حاجه

تامر :مين اسماء

اسلام بيضحك وهوا شايفهم كلهم متنحين

عارف يا عمرو محتاجين يتصوروا دلوقت وهما متنحين كدا ومش فاهمين حاجه




الكل:ههههههههه ظريف اوى

عمرو :اعزرهم بقى يا اسلام ميعرفوش الحكايه

ايوه لازم تعرفونا ايه بيحصل

اسلام حكى الموضوع بطريقه مختصره

كريم :يااااه كل دا كان جواك ولا كان باين عليك

تامر:دا انت طلعت مش سهل

امير: خلاص بقى يا جماعه المهم انه مبسوط والله وشفتك بتحب يا اسلام ومتشحتف

اسلام بيخبط امير فى كتفه ايوه بقى استلمنى

الكل قاموا وهزروا سوا ومبسوطين ببعض وفضلوا طول العمر اصدقاء مافيش حاجه ممكن تفرق بينهم
 الا الموووت 

اتمنى تكون القصه عجبتكم 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق