17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ... الحلقه السادسه والعشرون والسابعه والعشرون



الحلقه السادسه والعشرون
............................

بابا انا اسفه على اللى هاقوله لحضرتك

فى ايه يا ندى مالك

انا مش عاوزه اتخطب لباسم وياريت يا بابا تلغوا الفاتحه

ايه اللى بتقوليه دا هوا كلام عيال يا ندى

ندى بدموع يا بابا علشان خاطرى متزعلش بس بجد انا مش مرتاحه

ازاى يعنى مش مرتاحه هوا حصل حاجه

لاء يا بابا محصلش بس انا بجد مش حاسه انه الانسان اللى هاقدر اكمل معاه حياتى

خلاص يا ندى بس لو رفضته مش ها يكون فيها كلام تانى

ندى دموعها سبقاها ماشى يا بابا

ولو احمد كمان لسه موافق يرتبط بيا انا موافقه عليه

والله دى كانت امنيتى بس لما لقيتك عاوزه باسم سكت

ندى بيأس انا تحت امرك يا بابا اللى انت شايفه صح ليا اعمله

ماشى يا بنتى بس انا مش عاوزك ترجعى تندمى

لاء يا بابا مش هاندم

...................................................................................

باسم انا ايه اللى بعمله دا لوندى ضاعت منى انا ممكن امووت

بس هيا عنيده اوى وانا بكره العند

بس بتحبك ..بس مش بتسمع الكلام

يعنى انت لازم تلغى شخصيتها علشان تكون بتسمع الكلام

انا هاجنن نفسى ليه انا ها كلمها انا اصلا مقدرش استغنى عنها

باسم بيتصل

قافله تليفونك ليه يا ندى

مره واتنين وتلاته

خلاص انا هاتصل على البيت يمكن بطارية الموبايل فاضيه

باسم لما سمع الصوت اتحرج

الو ازيك يا عمى

ازيك يا باسم يا بنى

معلش يا عمى بتصل على البيت بس بكلم ندى تليفونها مقفول

معلش يا باسم هيا مش ها تكلمك تانى وكل شئ قسمه ونصيب

حضرتك بتقول ايه يا عمى انا عملت حاجه

معرفش يا بنى بس دا قرار ندى

اه ماشى يا عمى انا متشكر اوى لحضرتك

معلش يا باسم يا بنى كل شئ نصيب انا هابعتلك الهدايا بتاعتك مع نادر

لاء يا عمى انا مش عاوزحاجه

دول هديه منى ليكوا

مع السلامه

ايه اللى بيحصل دا... دى ندى ازاى تعمل كدا هان عليها حبنا تضيعه فى لحظه

لاء اكيد دا مش حب اللى بيضيع فى لحظة غضب دا

...........................................................................................
نادر دايما بيروح لبابا امير واوقات بيشوف ميرنا وبدؤا يتكلموا تدريجيا

اتفضل يا حبيبى اتغدى معانا

لاء شكرا يا طنط انا هانزل يادوب الحق المحاضره

الاب ماشى يا بنى وربنا يخليك حسستنى ان امير مامتش

يا عمى انا تحت امرك فى اى وقت

ربنا يخليك يا بنى يارب

.............................................................
منه موبايلها ادا مسج

منه ليه بتعملينى وحش كدا دا انا بحبك اوى عمرى ما حبيت حد زيك وربنا عالم
ربنا يخليكى ردى عليا انا مش هاقدر ابعد عنك

منه مسكت الموبايل ورمته فى الارض

بصراخ

يا خاين عاوز تخطفنى من امير انا هاعيش ليه دايما وهافضل على وعدى معاه مش هاكون لحد غيره

ندى دخلت ليها تجرى مالك يا منه

منه مردتش ....ندى شافت الموبايل على الارض ومتفكك

ليه يا منه عملتى كدا

عاوز يضيع حلمى يا ندى ان اكون لامير حتى بعد ما اموت

انانى اوى عاوز يحرمنى منه بعد ما اموت زى ما اتحرمت منه واناعايشه

هوا مين يا حبيبتى

مازن

معلش يا منه بس يا حبيبتى مافيش حب اصلا فى الزمن اللى احنا عايشين فى دا

لاء يا ندى فى حبى انا وامير

وحب مازن دا بس للاسف حب الانسانه الغلط

لكن انتى متعرفيش الحب

الحب اللى بجد مهما كانت الظروف مبيموتش الانسان بيكون عايش بيه

يا حبيبتى يا منه انا عارفه انتوا كنتوا بتحبوا بعض ازاى

اه يا ندى انا بحبه اوى اوى وعندى امل وحيد نفسى يتحقق

ايه هوا يا حبيبتى

اروح لامير

بعد الشر عليكى يا حبيبتى

لاءان اعيش من غير امير هوا دا الشر يارب اروحله بقى يارب

ندى اخدت منه فى حضنها تهديها وفعلا هديت ورجعوا تانى يتكلموا مع بعض زى الاول

ورجعت ندى الاوضه مع منه

ورجعت منه لجامعتها وحياتها بس عايشه على الامل انها تروح لامير

.............................................................................................
منى :يا ندى ياسمين عاوزاكى

هيا فين يا ماما خليها تيجى

ادخلى يا بنتى ليها الاوضه

ياسمين داخله لندى

ازيك يا نودى

ندى بوش اصفر باهت

الحمد لله

انتى فين يا ندى مش بتسألى عليه ليه

وموضوع عدم نزولك الجامعه دا ايه

انا مش مقتنعه بانك مالكيش مزاج ومكسله علشان كدا جيت اشوفك بنفسى

والله يا ياسمين مش هاقدر اخبى عليكى اكتر من كدا

اه انا حاسه ان فى حاجه شكلك خاسس كدا ووشك اصفر فى ايه

انا وباسم سبنا بعض

بتقولى ايه...ليه

والله حسينا اننا مش متفقين

وانتى عامله ايه

ندى بدموع حزينه كويسه هاعمل ايه

لاء يا ندى شكلك حزين اوى

ايوه يا ياسمسن بصراحه مش قادره اعيش صعبان عليه نفسى اوى

معلش يا ندى محدش بياخد اكتر من نصيبه وانتى دلوقتى احسن

احسن ازاى انا كنت بحبه فعلا بس هوا مقدرنيش ومقدرش حبى

معلش يا ندى يمكن ربنا عاوزلك حاجه احسن متزعليش يا حبيبتى

................................................................................

ياسمين بتدخل البيت

ازيك يا ماما

ازيك يا حبيبتى ..مالك شكلك زعلان ليه

مافيش ياماما اصل ندى ضايقتنى اوى النهارده


احمد خارج من الاوضه سمع اسم ندى

قرب منهم ..وسمع

اه يا ماما تعبانه اوى ونفسيتها محطمه ..

ليه بس يا بنتى ما ياما ناس بتتخطب ويسيبوا بعض عادى

اه يا ماما بس ندى فعلا مخلصه وشكلها حبته

حبته ازاى مش كان صاحب اخوها وخلاص

اه ياماما وجارهم كمان

معلش يا بنتى ربنا يصبرها

احمد رجع تانى اوضته من غير ما يحسوا بيه

ايه دا يا ندى اتخطبتى وكمان كنتى بتحبيه

انا عملت ايه علشان كل دا يحصل معايا دا انا حبيتك بجد

وليه محبتينيش انا

وهوا بيفكر لقى الباب بيخبط

ممكن ادخل يا احمد تعالى يا ياسمين

ازيك يا حبيبى ..ايه دا انت بتعيط

وهوا بيدارى دموعه وانا هاعيط ليه

لاء بتعيط يا احمد ايه حصل

انتى ليه يا ياسمين مقولتليش ان ندى اتخطبت

ياسمين فهمت ان سمع حوارها مع مامتها

لاء يا حبيبى والله مش خطوبه دى قراءة فاتحه بس

ولو يعنى ايه يدونى كلمه ويروحوا يخطبوها لحد غيرى وانا عايش على امل انها تخلص وتكون ليا

يا حبيبى انا كنت عارفه انك بتحبها بس مكنتش متخيله انك اوى كدا

انا بحبها اوى اوى اوى يا ياسمين انا مش متخيل انا حياتى من غيرها هاتكون ازاى

والدنيا لفت بيه ووقع فى الارض

.....................................
نكمل الحلقه الجايه







الحلقة السابعة والعشرون
..........................

ماما انا بتصل بياسمين مش بترد ولا فى حد بيرد فى البيت

خير يا بنتى يمكن خرجوا

لاء يا ماما احنا كنا متفقين ننزل الجامعه سوا امبارح والنهارده بقينا المغرب اهو ومافيش حد بيرد

طيب انا هادخل اصحى وليد يكلم احمد نطمن

ماشى يا ماما معلش

وليد يا وليد لو سمحت اصحى

وليد بنوم هيا الساعه كام يا منى

الساعه 5

طيب كويس الحق اصلى المغرب

معلش يا وليد كلم احمد الاول كدا اطمن عليهم

ليه خير فى حاجه

لاء ندى قلقانه على ياسمين بتقول من امبارح مش بترد

يمكن مسافرين يا ستى كل واحد وراه مصالحو

لاء بتقول كانوا متفقين ينزلوا الجامعه سوا

معلش يا وليد اتصل بس نطمنها

ماشى يا ستى فين الموبايل

اهو ...اتفضل

اتصال مره واتنين وتلاته

مافيش حد بيرد

طيب اجرب على البيت ....جرب بس ندى بتقول اتصلت ومحدش رد

هاجرب برضه ...اتصال برضه يا منى محدش بيرد فعلا حاجه تقلق

انا هانزل اسأل عليه

لاء بلاش تنزل انت هاخلى نادر يروح يشوفهم

ماشى خليه يروح ربنا يستر ان شاء الله خير

انا خايفه تكون مامتهم تعبانه وهيا اللى ليهم

ان شاء الله خير يا منى

طيب هاروح اشوف نادر

........................................................................................

نادر بيخبط على الباب محدش بيفتح

نزل سأل على البواب لقاه بيجيب طلبات

طيب اعمل ايه دلوقتى

راح المستشفى يسأل فيها

لو سمحت دكتور احمد موجود

دكتور احمد مين

احمد عبد المطلب

اه فى غرفه 20

نادر بيخبط على الباب متخيل ان احمد بيكشف على المريض و ها يخرجله ويطمنه انهم بخير

الله... ازيك يا ياسمين

هوا انتوا فين من امبارح ندى قلقانه عليكى اوى

ياسمين بدموع احمد تعب اوى يا نادر فا جينا هنا ونسينا تليفوناتنا

تعب ازاى يعنى ماله

طيب اتفضل ادخل..ونحكيلك

احمد نايم على السرير

الف سلامه عليك يا احمد

الله يسلمك تعبت نفسك ليه

لاء متقولش كدا..هوا ايه اللى حصلك بس

مامته ربنا يسامحها اللى كانت السبب

نادر مش فاهم مامت احمد تقصد ايه

فى ايه يا احمد ايه اللى حصل خلاك هنا وعندك ايه

لا محصلش حاجه وهوا بيبص لمامته وياسمين انا بس جالى هبوط فى الدوره الدمويه فا ماما وياسمين اتخضوا جابونى هنا

لاء الف سلامه عليك دا بابا قلق اوى

انا هاتصل بيهم اطمنهم

..........................................................................................................
ياترى نادر اتأخر ليه

متقلقيش لو فى حاجه كان اتصل

ربنا يستر يا وليد والله قلقانه ربنا عالم معزة مامة احمد واحمد وياسمين عندى

والله ربنا عالم الواحد بيحب الناس دى كأنهم اهله

اه والله يا منى انتى بتقولى فيها

اثناء حديثهم التليفون رن

ايوه يا نادر يا بنى حصل ايه..اه يعنى هوا كويس طيب يا بنى انا هاجلكوا ..طيب هاستناك متتأخرش

فى ايه يا وليد ...احمد تعب واغمى عليه عنده هبوط فى الدوره الدمويه وفى المستشفى

طيب يلا نروحله ..لاء نادر معاه العربيه قالى هايجى ياخدنا

ماشى

ايه يا ماما عرفتوا فى ايه ايوه يا بنتى احمد اخو ياسمين تعب شويا

وفى المستشفى واحنا نازلين ليه دلوقتى

ندى بعدم اهتمام يعنى ياسمين كويسه

اه الحمد لله يا حبيبتى

ما تيجى معانا

لاء معلش اجى اعمل ايه..بس لما تروحوا خلى ياسمين تكلمنى

ماشى يا بنتى اللى يريحك

..........................................................................................................
السلام عليكم

الام بنظرة غضب وعليكم السلام

ياسمين واحمد اتفضلوا

ليه تعبت نفسك يا عمى بس

وانا اتعب لاغلى منك يا احمد

احمد بحزن ربنا يخليك

منى الف سلامه عليه يا حبيبتى

من غير نفس الله يسلمك وربنا يسامح اللى كان السبب

خلاص بقى يا ماما

نادر ملاحظ طريقة مامة احمد فى الكلام ونظرات الغضب الواضحه عليها

عاوز يسأل بس مش عارف يسأل يقول ايه

ياسمين يا بنتى ندى قلقانه عليكى معلش خدى الموبايل اهو كلميها طمنيها

ياسمين بترد وعنيها على احمد حاضر يا طنط هاتى

ياسمين اخدت التليفون وخرجت وعين احمد عليها

الو يا ندى معلش والله اصل احمد تعب شويا

لاء كويس الحمد لله

لاء وانا وهوا كنا بنتكلم

مش فى حاجه معينه عادى يعنى

ماشى يا ندى هاستناكى
............................................................................................
منه حبيبتى انا هانزل ها تعملى ايه

ولا حاجه يا ندى انا هاذاكر شويا

انتى نازله رايحه فين

رايحه لياسمين اصل احمد اخوها تعبان فى المستشفى وانا قلتلها ها روحلها

على فكره يا ندى احمد محترم اوى وراجل اوى

عمرى ما هانسى وقفته معايا ايام امير الله يرحمه

الله يرحمه يا حبيبتى ماشى يا منه عاوزه حاجه

لاء عاوزه سلامتك

منه تليفونها بيرن

المتصل مازن

يوووووووووه انت مبتزهقش

انا لازم اغير النمره دى خالص بس دى امير حبيبى اللى جيبهالى

انا احترت معاك يا مازن افهمك ازاى ان انا لامير لحد ما اموت

وعايشه بس على امل ان اقابله بعد ما اموت

ندى بتقفل الباب بتلف شافت باسم ماشى اقدامها

الاتنين فضلوا مركزين اوى فى بعض

ونظراتهم كلها لوم وعتاب

نفسى يا ندى اجرى عليكى واقولك وحشتينى  اوى بس اللى عملتيه اكبر من ان افكر فيكى ومشى من غير ما يبص وراه

ندى واقفه مش مصدقه اد ايه اتخدعت فيك يا باسم بتشوفنى كأنى مش اقدامك وتسبنى وتمشى

دموعها نزلت غصب عنها

........................................................................................
باسم استنى عاوز اقولك حاجه

ايه يا يوسف وبتجرى ليه كدا

اصل انا كنت جاى وراك وشوفت ندى بعد انت ما مشيت من جنبها وهيا دموعها نازله

طيب وانا اعملها ايه يعنى

ايه دا يا باسم ايه قسوتك دى

نفسى اعرف ايه اللى حصل لدا كله

باسم بنظرة تحدى سابه ولا كانه سامعه وشغل الكمبيوتر وفضل يسمع اغانى

........................................................................................

السلام عليكم ممكن ياسمين

احمد اول ما سمع صوتها فرح كان نفسه يقوم من السرير بس هيا مدخلتش

تعالى يا ندى لا ميصحش يا ياسمين ادخل

تعالى انتى

احمد بأنكسار بان اوى على وشه وليد ومنى ونادر لاحظوه

تعالى يا ندى مافيش مشكله ادخلى

حاضر يا بابا

الف سلامه عليك يا دكتور احمد

احمد بفرحة انه شايفها نسى حزنه وزعله من اللى عملته

حس انها خافت عليه وعاوزه تشوفه

الله يسلمك يا انسه ندى

الام بنظرة غضب اقوى من اى كلام نادر لاحظها

طنط هوا حضرتك زعلانه من حاجه

ايوه يا جماعه زعلانه بصراحه ومش قادره استحمل

وليد ومنى خير يا ام احمد

انا ابنى كان هايضيع منى بسبب بنتكوا ندى بأستغراب

انا يا طنط

ايوه انتى

ازاى يا استاذ وليد تقولنا بنتى مش بتفكر فى الارتباط دلوقتى وانت قرأة فاتحتها

وليد مش قادر يرد ومحرج اوى كان فاكر انهم عارفين ومافيش مشكله

احمد بعصبيه ماما خلاص مش وقت الكلام دا

لاء يا بنى وقته متزعلوش منى انا ابنى روحه فيها مقدرش يستحمل انها هاتكون لغيره

انا لما ياسمين قالتلى اتمنيت ليها السعاده بس

كنت عرفوا ابنى

نادر لاحظ احراج وليد ومنى فبادر بالرد

والله يا طنط الموضوع جه فجأه وبعدين احنا مقصدناش نخبى

بدليل ان ياسمين كانت عارفه من اول يوم مش كدا ا ندى انتى قايله لياسمين

ياسمين وهيا محروجه من نظرات احمد ايوه

بس والله يا احمد انا مقدرتش اقولك علشان عارفه انت بتحبها ازاى

كل ما حد يقول بتحبها احمد يبص لندى وندى تبص فى الارض

مش مصدقه ان حد بيحبها لدرجه انه يتعب بسببها

ندى اتحرجت من المناقشه وسابتهم ونزلت ونزل نادر وياسمين وراها

والله يا احمد يا بنى الموضوع مكنش اكتر من قراءة فاتحه

ولو انت بتحب ندى وعاوزها انا مقدرش اقول عليك لاء

انا ربنا عالم بمعزتك عندى

الام بس اللى اعرفه ندى كانت بتحبه ...

هوا فى ايه يا حاجه حضرتك ليكى حق تضايقى بس كلامك جارح اوى

يلا يا وليد نمشى من هنا

استنى يا طنط ماما متقصدش خلاص بقى يا ماما

يا بنى انا 



.......................نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق