17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان .... الحلقة الرابعه والعشرون



الحلقه الرابعه والعشرون
............................

ندى ونادر بيركوا مع باسم...نادر ادينى الشنطه اللى اقدامك دى

نادر بيمسك شنطة هدايا ..الله دى علشانى متشكراوى يا باسم والله تعبت نفسك

لاء يا سيدى مش ليك ..هيا بقت كدا ..ايوه

عينه على الكنبه اللى ورا اتفضلى يا ندى

ايه دا يا باسم

دى هديه صغيره بمناسبة اول يوم جامعة وانتى خطيبتى

ندى اتكسفت اوى مقدرتش ترد

طيب بالنسبه ليا ايه انا برضه اول يوم واول يوم يعنى بجد لكن دى قدمت دى سنه 2

نادر انا عارف ان مش هاخلص منك ليك ياعم عندى قلم

قلم !اخرتها قلم

عاوزايه يا نادر طيب

يا عم انا بهزر معاك ربنا يسعدكوا مش يلا بقى ها نتأخر

يلا

باسم كل شويه مركز اوى مع ندى ويخطفلها نظرات فى المرايه اللى اقدامه ويبصوا لبعض ويبتسموا

وصلنا بسرعه

ندى فهمته ابتسمت

باسم معلش انا هاسيب الهديه هنا علشان مش ها ينفع اخدها معايا

ماشى يا ندى ووجه كلامه لنادر انتوا ها تخلصوا على امتى

انا عن نفسى مش عارف انا هاقابل صحابى ونشوف اليوم هايمشى ازاى

وانتى ياندى ها تعملى ايه

انا ها ستنى ياسمين وبعدين هاروح اشوف المحاضرات والجدول

وانت هاتعمل ايه يا باسم

انا هاروح لمحمود صاحبى ولما تخلصى رنى عليا ماشى

ليه ...

ليه ايه هاجى اخدك تروحى معايا

مش ها ينفع يا باسم غير ونادر معانا

يعنى ايه يا ندى

انت عارف يا باسم بابا منبه عليا

باسم بزعل واضح ماشى يا ندى اللى تشوفيه

يا باسم متزعلش انا هارجع مع ياسمين

وانا وانت كدا كدا هانشوف بعض بليل مش انت جاى

ربنا يسهل هاشوف وارد عليكى

يعنى ايه يا باسم مش عاوز تيجى

لاء ..انا مقلتش مش هاجى ..قلت هاشوف

ماشى يا باسم اللى يريحك

ماشى سلام

وسابها ومشى من غير ما يستنى يعرف هيا هاتعمل ايه

ندى واقفه حزينه اوى

قربت منها يا سمين ونزلت من العربيه

وندى مخدتش بالها قرب منها احمد

ازيك يا ندى عامله ايه

ومالك زعلانه ليه كدا حصل حاجه

ندى بتفاجأ الحمد لله دكتور احمد لاء انا كويسه

احمد بنظره كلها شوق وحب يارب دايما

ياسمين ادخلت يلا يا ندى علشان منتأخرش

ندى ما صدقت ومشيت معاها على طول من غير حتى ما تودعه

ايه يا ندى مالك

مافيش يا ياسمين بس اتخانقت مع باسم

ليه بس على الصبح كدا

اه والله علشان بقوله مش ها ينفع ارجع معاك

ليه مش انتى جايه معاه

ايوه بس كان نادر معانا

انا جبتها فى بابا هوا اللى ممانع وبرضه زعل

معلش يا ندى دلوقتى يكلمك وتتصالحو

لما اشوف بس باسم عنيد اوى

معلش يا ندى

صحيح يا ياسمين انتى مش قلتى خالد ها يجيبك

ايوه بس مامته تعبت اوى بليل وكان سهران معاها فقولتله احمد هايودينى علشان يرتاح شويا قبل المستشفى

ربنا يخليكوا لبعض

يارب يا ندى

انا بحب فى خالد اوى انه متفاهم وصبور وحنين اوى

ربنا يخليهولك انتى تستاهلى كل خير

يلا علشان منتأخرش

يلا

.........................................................................................

منى بتجهز للاكل فى المطبخ

رن تليفونها ..الو ازيك يا بنى

اه الحمد لله كويسه

لاء هيا مرتاحه مع الدكتوره اللى هيا معاها الحمد لله

اه الحمد لله بقت احسن واهدى كتير وبدأت تتقبل الواقع

لاء جامعتها دى منعرفهاش والله مش عارفه هيا هاتعمل ايه

ماشى يا بنى ومتشكره اوى على سؤالك

اتفضل يا بنى اطلب

لما باباها يجى هاسأله وارد عليك

مع السلامه يا مازن

منه بتدخل على مامتها المطبخ كنتى بتكلمى مين ياماما

مامتها بخوف مافيش

لاء انا سمعاكى بتكلمى

اه دا باباكى بيقولى عاوزين حاجه وانا جاى

اه...ماشى

................................................................................

نادر شايف بنوته جميله اوى شكلها مش عارفه حاجه ولوحدها

قرب منها يساعداها طلع يعرفها دى ميرنا اخت امير..بصتله وسابته ومشيت

والله انا كنت هاساعدك مش قصدى حاجه

نادر واقف عينه عليها

اصحابه بيقربوا منه وهوا ولا واخد باله

ايه يابنى انت فين

نادر بسرحان انا هناك

الكل بيضحك هناك فين

نادر انتبه فى ايه يا بنى انت وهوا اتأخرتوا ليه

انت اللى مستعجل بس يا نادر لكن احنا لسه بدرى

ممكن ..وبيدور بعنيه عليها ملقهاش

اتضايق هيا راحت فين

هيا مين دى ؟

مافيش يلا يا عم انت وهوا نروح نشوف هانعمل ايه

.....................................................................

وليد بيغير هدومه ومنى بتساعده بقولك يا وليد

خير يا منى

انا عاوزه اقولك على حاجه

قولى يا منى عارف الدكتور مازن اللى كنت حاكتلك عنه

ايوه يا منى ماله

عاوز يخطب منه بس خايف ترفضه

فا بيقولى يحاول يقرب منها الاول بس واحنا عارفين

لانه مش هايعمل حاجه من ورانا

لاء يا منى مش ها ينفع يقرب منها ايه

لو عاوز يجى البيت من بابه بس انا متأكد ان منه مش ها توافق

لانها ها تعتبرها خيانه لامير

ما انا عارفه علشان كدا بقولك سيبه يحاول يقرب منها

وهوا شكله محترم وبيحبها اوى

دا متجوزش لحد دلوقتى علشان بيحبها

ومستنيها رغم انه مكنش عنده امل وبعد خالص ومحاولش يقرب منها

انا عارف يا منى بس انا مقبلش ان حد بيقرب من بنتى

يا وليد منه ليها ظروفها لو مقربتش من حد ها تفضل حابسه نفسها

لذكرياتها مع امير

خلاص يا منى ابقى اقعد معاه واكلموا واشوف هاعمل ايه

ربنا يخليك لينا يا وليد يارب

.....................................................................
الو ايوه يا باسم انت مش بترد عليه ليه

نايم

نايم دلوقتى يعنى مش جاى النهارده

ايوه يا ندى مش قادر

باسم ليه الزعل دا هوا ايه حصل

محصلش حاجه

خلاص يا باسم براحتك

ماشى يا ندى عاوزه حاجه

لاء سلامتك

طيب سلام

وقفل قبل ما يسمع ردها

ياااه يا باسم ...انت عنيد اوى لازم اشوف حل فى الموضوع دا بجد مش ها قدر استمر على عنادك دا

.......................نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق