17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ...الحلقه الرابعه عشر



الرابعه عشره
.............

منى ووليد مستغربين موقف ندى

هيا مش لسه يامنى بتقولى اللى تشوفه يا بابا

اه والله يا وليد كان شكلها مبسوط بس معرفش ايه اللى قلبها

كدا اول ما عرفت انه احمد

لاء يامنى بنتك فى دماغها حاجه

شكلها كانت متوقعه حد تانى

طيب اهدى انت بس وانا هاروح افهم منها

ندى يا حبيبتى افتحى عاوزاكى

قامت ندى من على السرير وهيا بتمسح وشها

فتحت

مالك يا ندى زعلتى بعد مكنتى مبسوطه ليه

ندى ........

قوليلى يا حبيبتى من امتى بتخبى على ماما حبيبتك حاجه

ما فيش يا ماما بس اتفاجئت اصل عمرى ما اتكلمت مع احمد دا

ولا حتى شجعته انه يفكر يتقدملى

انا بس مستغربه الموقف

يعنى ما فيش حد تانى فى حياتك هوا اللى خلاكى ترفضى احمد

ندى بتردد ........لاء يا ماما مافيش

ماشى يا حبيبتى ريحتينى ولو على احمد مسيرك تاخدى عليه احمد ميتعيبش يا ندى

ندى بعياط تانى بعد ما هديت ...لاء يا ماما بلاش علشان خاطرى

بس باباكى مبسوط بيه ومعتقدش انه ممكن يرفضه

هو بابا ممكن يجوزنى غصب عنى يا ماما

لاء يا حبيبتى مش ممكن متخافيش

بس انا كمان مش شايفه ان احمد يترفض

معلش يا ماما علشان خاطرى اقفى جنبى

ربنا يسهل يا ندى طيب قومى اغسلى وشك

واطلعى صالحى بابا علشان زعلان انك سبتيه ودخلتى بالطريقه دى

حاضريا ماما وانا اسفه
...................................................................
ندى بعد ما الامور هديت فى البيت فى الاوضه بتفكر هوا ايه اللى بيحصل دا

جابت تليفون البيت ...الو ازيك يا طنط

ازيك يا عروستنا (انا شكلى غلط انى متصلتش على الموبايل )الله يسلمك يا طنط

هيا ياسمين موجوده لو سمحتى يا طنط

ايوه يا حبيبتى ثوانى اخليها ترفع السماعه من جوه

اتفضلى

ياسمين ..ايوه ياماما ..ندى على التليفون ..قوليلها نايمه ..ميصحش يا بنتى انا قلتلها ها تكلمك اهه

ماشى يا ماما (ربنا يستر ما هوا لازم هانتكلم )ايوه يا ندى ازيك

ياسمين ايه اللى بيحصل دا

ايه اللى بيحصل يا ندى

انتى كنتى عارفه ان احمد اخوكى جاى يخطبنى

ايوه يا ندى ..طيب ليه مقولتلوش انى مش هاوافق

لان مقدرش اجرح اخويا كدا وهوا بقاله سنتين بيحبك يا ندى

سنتين ...ايوه سنتين من يوم ما شافك معايا عند الدرس

ياااه ..بس انا ملاحظتش اى حاجه منه فى الكام مره اللى شوفته فيهم

علشان انتى مش شايفه غير باسم

طيب ولما انتى عارفه كدا يا ياسمين محاولتيش تخليه ميفكرش فيا ليه

حاولت والله يا ندى بس مقدرتش ...مقدرتش اجرحه

طيب وبعدين ما انا مش ممكن هاوافق على احمد يا ياسمين

يبقى خلاص جت منك ...وهوا نصيبه كدا

لكن انا مكنتش اقدر اقوله كدا

...........................................................

ها يا وليد ها ترد على احمد بأيه فات اسبوع من يوم ما كانوا هنا مينفعش الموضوع يفضل كدا

والله مستخسره اوى يا منى ..وخايف نرجع نندم على شاب زى دا

معلش يا وليد البنت لسه صغيره ومش عاوزه ترتبط دلوقت

خلاص يا منى انا جتلى فكره منها مجرحوش وبرضه مخسروش

ايه هيا ...هاتى التليفون وانتى ها تسمعى بودانك
..............................................

احمد فى الاوضه بيفكر يا ترى هما لسه مردوش ليه

اكيد ندى مش موافقه

هما كان شكلهم مرحبين اوى ..لو فى رفض هيكون من جهة ندى

قطع شروده رنه تليفونه ..دا رقم بابا ندى

رد بسرعه..الو..اهلا بحضرتك يا عمى
.............................................
ازيك يا بنى ..احمد يا حبيبى احنا مبدئيا موافقين بس ندى ..رافضه اى ارتباط غير لما تخلص السنه دى

ها تستناها..خلاص يا بنى على بركة الله ...ولو ليكوا نصيب فى بعض ربنا يكملكوا على خير

مع السلامه يا احمد

ايه رأيك يا ستى

عين العقل يا وليد والله..بس هوا قالك ايه

قالى انا استناها لحد ما تخلص جامعه خالص ..انا شارى يا عمى

ابن اصول صحيح ..ربنا يجعله من نصيبك يا ندى يا بنتى يارب

...................................................
الحمد لله كدا ارتحت على الاقل مش رفض تام

يارب السنه دى تخلص بسرعه وتنجحى يا ندى وتبقى احسن واحده

زى ما انتى اجمل انسانه شافتها عنيه
.................................................
عدى شهر على سفر باسم

وجه معاد اجازته انا هاسبقك يا يوسف سلام

ماما ..يا ماما

ازيك وحشتينى ..وانت كمان يا حبيبى ..ها يا ماما كلمتى بابا اه يا حبيبى ومرحب

باسم بفرحه ربنا يخليك يا بابا ويخليكى يا ماما

بس هوا بيقول لما تخلص جيش

باسم فرحته انطفت ليه يا ماما

ما نقرأ على الاقل فاتحه ...وبعدين بعد ما اخلص نعمل الشبكه والفرح

ما انا قلت لباباك كدا ..بس هوا قالى واروح اقولهم ابنى بيشتغل ايه

وهايصرف على بنتكوا منين ...وهوا احنا محتاجين ياماما

يا بنى مينفعش باباك عنده حق لازم على الاقل تكون بتشتغل

مينفعش تروح تخطب ولاد الناس وتقولهم اصل بابا عاملى

ماشى يا ماما ..اناداخل اوضتى ...مسك التليفون

واتصل بندى ...الو ازيك يا حبيبتى

ندى بفرحة حبيبتى

بس بتحاول تكون اقوى مش اتفقنا مش ها نتكلم غير لما تيجى لبابا

ايوه يا حبيبتى عارف بس انا اسف مش ها قدر اوفى بوعدى حاليا

بعد ما فاقت من كلمته (حبيبتى)...ليـــــــه

علشان بابا بيقول مينفعش اخطب وانا لسه مخلصتش جيش

ولا اشتغلت مكسوف يجى يخطبك ليا يقولهم عندك فى البيت ايه

خلاص بس انا كمان اسفه مش هاقدراتكلم معاك من ورا اهلى

عمرى ما اتعودت اعمل حاجه فى الضلمه

وعمرى ما هاعملها..باسم بصوت جميل حزين

أهواك وأتمنى لو أنساك

وأنسى روحي وياك

وإن ضاعت يبقى فداك لو تنساني

وأنساك وتريني بأنسى جفاك

وأشتاق لعذابي معاك

وألقى دموعي فاكراك أرجع تاني

في لقاك الدنيا تجيني معاك

ورضاها يبقى رضاك

وساعتها يهون في هواك طول حرماني

وألاقيك مشغول وشاغلني بيك

وعيني تيجي في عينيك

وكلامهم يبقى عليك وإنت تداري

وأراعيك وأصحى من الليل أناديك

وأبعت روحي تصحيك

قوم ياللي شاغلني بيك جرب ناري

ندى بدموع صوتك حلو اوى يا حب..يا باسم

ان شاء الله انا وانتى مش نسمع الاغنيه دى تانى غير واحنا مع بعض وكلامها ميبقاش لينا ابدا

انا معرفش ليه لما اتكلمت مع ماما لقيتها على لسانى

خلاص يا باسم محصلش حاجه خير هانت دلوقت تخلص

وتيجى ووتتقدم ..انا بس خايف تضيعى منى يا ندى ..لاء يا باسم متخفش انا

معاك وهاستناك ...ربنا يخليكى ليا يا حبيبتى انا من غيرك يا ندى مقدرش اعيش

وفضلوا يتكلموا ويحكوا عن حياتهم وندى عملت ايه الشهر دا فى الجامعه

وهوا عايش ازاى فى الجيش والعيش اللى بيجلهم والعدس اللى بيتعمل من غير ما يتعمل فى الخلاط

ويضحكوا شويا وباسم شويا رومانسيه ....وندى وش احمر سعيد

بس ندى قررت متقولوش عن موضوع احمد لانه بالنسبه ليها كأنه مكنش

الايام فاتت بسرعه وباسم وندى حبهم بيقوى وبيزيد
.................................................

نادر يا حبيبى الف مبروك نجاحك يابنى

الله يبارك فيك يا بابا

منى الف مبروك يا بنى وهيا بتعيط

الله يبارك فيكى يا ماما بس ليه الدموع دى دلوقت ..دا انا هاكون المهندس نادر

يا حبيبى واحسن مهندس فى الدنيا

ربنا يخليكوا ليا

ندى جايه من بره ايه يا نادر عملت ايه ..ها مهندس ولا ايه

يا بنتى الحمد لله انا اى حاجه برضه

الف مبروك يا حبيبى عارفه انك نفسك تدخل هندسه

اه الحمد لله والقسم اللى اختاره ان شاء الله

كلهم مع بعض..الحمد لله

تليفون البيت بيرن

وليد...الو مين معايا..ايه ..مستشفى ايه..وايه اللى حصل ..طيب انا جاى على طول

وليد وهوا مش قادر يتكلم......................

نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق