19‏/12‏/2012

الانتقام .... الحلقه الثامنة


الحلقه الثامنه
..............
مها بتقوم تقعد على السرير :ايوه يا محمود

ايوه ايه انتى بتعيطى ليه

انا كنت نايمه وانت صحتنى من النوم شكلى كنت بحلم

محمود بعدم اقتناع لا حلم ايه دا مش بكاء حد بيحلم

مها بعصبيه انت عاوز تخلينى بعيط وخلاص يعنى

شوفى عينيكى الاول... وبعدين اتعصبى ...
وبعدين ايه طريقتك اللى بقت وحشه اوى فى الكلام دى

محمود بجد محتاجه انام

لالالا انتى لازم تقومى كدا وتفوقيلى تتكلمى معايا

مها لاحظه عصبيه محمود فقررت تتجنبه علشان ميخدش باله منها..ويحطها فى دماغه

ايوه يا محمود فى ايه انا عملت حاجه

ايوه يا مها عاوز اعرف فيكى ايه مالك ومتغيره اوى ليه كدا

انا مش متغيره انا كويسه والله بس مخنوقه شويه

محمود بيهدى وبيقعد جنبها ليه بس من ايه

من المذاكره وكمان متضايقه شويه من شيماء ومحمد

ليه عملولك ايه

مش حاجه معينه بس مش بنبسط معاهم والجامعه كرهتها

لالالا مها تكره الجامعه دى حاجه كبيره اوى بقى

ليه يعنى

علشان اللى اعرفه ان الجامعه دى بالذات حياتك

مها بسخريه اه

محمود بيحاول يغصب على نفسه مها لو فى حد فى حياتك ... صدقينى هاقف جنبك واساعدكوا

مها بعصبيه حد حد مين ليه بتقول كدا

شكلك الغريب دا بيقول فى حاجه ملخبطه حياتك لاء يا محمود انا كويسه وهيا فتره واكيد هارجع احسن من الاول

اتمنى طيب يلا نامى شويه علشان هاننزل بليل علشان نخطب اروى

مها: معلش يا محمود ممكن تسامحنى مش هاقدر اجى

محمود بحزن ازاى يا مها اختى الوحيده متحضرش اهم يوم فى حياتى

لاء يا محمود النهارده مش مهم ... النهارده اتفاق

لكن الفرحه الحقيقيه يوم الخطوبه

طيب ليه مش عاوزه تيجى

مها بتفكير سريع اصل نازله اشترى حاجات مهمه وهابدأ ادرس ... اصل اتأخرت فى حاجات كتير

خلاص يا مها اللى تشوفيه ربنا معاكى

.............................................................................................................
مها لابسه ومستنيه محمود وباباها ومامتها ينزلوا

ها يابنتى بردوا مش هاتيجى معانا

خلاص بقى يا ماما انا مصدقت محمود اقتنع

ماشى يا بنتى ربنا يهديكى

الاب:ايه يا مها ما بتجيش تحضنينى ولا تبوسينى ذى العادى يعنى

مها بتقرب من باباها معلش يا بابا انا اسفه

ليه الاسف يا مها

مش عاوزه حضرتك تزعل منى يا بابا ابدا والله انا مقدرش ازعلك وعينيها دمعت

يا حبيبتى انا بهزر معاكى ..عقبال ما افرح بيكى

الكلمه كسرت مها ووجعتها

مها بتحاول تدارى دموعها

محمود بيخرج مها بتقرب تسلم عليه الف مبروك يا محمود ربنا يتمم بخير

محمود بفرحه الله يبارك فيكى يا مها بس كان نفسى تكونى معانا

مش احنا اتفقنا خلاص ان شاء الله هاكون معاك بس فى الخطوبه

ماشى يا مها اللى تشوفيه..وربنا معاكى وتحبى الكليه تانى

مها ودعتهم واتأكدت انهم مشيوا دخلت بسرعه المطبخ واخدت سكينه كبيره وخبتها فى شنطتها وخرجت وهيا مش عارفه هيا بتعمل ايه

.............................................................................................................
محمد بيتصل بمها مش بترد ..بيرمى التليفون من ايده على السرير يا ترى يا مها انتى فين وليه اتغيرتى كدا

مامته بتدخل محمد يا حبيبى منال بنت عمتك بره جايه عاوزاك

ليه يا ماما خير

والله معرفش هيا قالتلى اقولك انها عاوزاك

محمد بيخرج اذيك يا منال

منال بتقف تسلم ...اذيك انت يا محمد عامل ايه

الحمد لله انا تمام

الام:طيب يا ولاد بعد اذنكوا انا هادخل اعملكوا حاجه تشربوها

محمد بيقعد ومها اقدامه ها يا مها خير ماما بتقول انك عاوزانى

منال بأحراج لاء انا حبيت اسلم عليك لما طنط قالت انك هنا

اه ربنا يخليكى انتى عامله ايه فى جامعتك

انا كويسه الحمد لله انا كويسه جدا ان شاء الله امتياز

طيب ربنا معاكى

ومعاك ...ولحظات صمت من الاتنين

منال كل شويه بعينيها على محمد نفسها تكلم تقول اى حاجه

بس شايفه محمد سرحان

منال:احم احم

محمد بيفوق من سرحانه منال ممكن تليفونك

ايوه طبعا اتفضل

محمد بياخد الموبايل وبيدخل البلكون وبيتصل بمها

مره واتنين وبرضه مافيش رد

لاء كدا حاجه تقلق ..هيا راحت فين ..هاتصل على البيت وخلاص بقى

التليفون بيرن وبرضه مافيش رد

ايه دا مافيش رد خالص حتى البيت

وحسم امره واتصل بمحمود محمود فى العربيه الموبايل بيرن ..بيشوف ..دا محمد زميل مها

الاب:طيب رد يا بنى يمكن عاوز حاجه

طيب:الو ازيك يا محمد

محمد بتوتر ازيك يا محمود هوا انتوا كويسين

ايوه الحمد لله

محمد بأحراج اصل كنت بتصل اطمن انكوا بخير وايأل على طنط

معلش يا محمد اصل احنا مش فى البيت

محمد نفسه يسأل على مها بس محرج:ماشى يا محمود المهم انكوا بخير

ربنا يخليك يا محمد كلك ذوء الحاج والحاجه جنبى بيسلموا عليك

الله يسلمهم ..ماشى يا محمود سلام عليكم

وعليكم السلام

الام :ابن حلال اوى محمد دا

الاب :ايوه رغم ان بضايق ان مها بتكلم مع ولد بس لما برجع افتكر اخلاق محمد برجع اهدى

محمود:اه والله شاب محترم بس ركزوا فيه

الام:ههههههه طبعا يا حبيبى بس والله فعلا محمد محترم لازم من وقت للتانى الاقيه بيتصل يطمن عليه ويسألنى لو عاوزه حاجه

ياماماااا بقولك ركزى معايا انا النهارده وبس

.............................................................................................................
شيماء بتذاكر محسن اخوها بيدخل عليها

شيماء قومى انا عاوزك

ها فى ايه

هيا مها صاحبتك عامله ايه

كويسه ليه

اصلها عجبانى وبفكر ..

لا لا متفكرش مها مش تيمك خاااااااالص

ليه يعنى هيا مرتبطه بحد

لاء مش مرتبطه بس

بس ايه ..لاء خلاص ولا حاجه اللى انت عاوزه اعمله

ماشى طيب ابقى شوفيلى كدا رأيها

لاء انا ماليش فيه انت عاوز تعرف روح اسألها يا تدخل البيت من بابه

لاء من بابه لاء هيا اللى توافق عليه الاول

ماشى يا محسن براحتك بس انا مش هادخل فى الموضوع دا

.............................................................................................................
محمود هوا ومامته وباباه قاعدين بيتكلموا فى التفاصيل

دكتور مدحت :انا بشترى راجل والله وانا بحب محمود ومش اتمنى لاروى انسان احسن منه

محمود بفرحه ربنا يخليك يا عمى

طيب وفين مها مجيتش معاكو ليه

الام:اصلها بتذاكر وقولنا دا اتفاق لما نتفق ان شاء الله تبقى تيجى

والدة اروى:ربنا معاها

اروى بتدخل بالعصير اتفضل يا عمى اتفضلى يا طنط

وبتقرب من محمود ايديها ارتعشت محمود اخد كوباته قبل ما توقع عليه

اروى بتقعد وهيا فى قمة احراجها

الام:ماشاء الله زى القمر

والدة اروى :ربنا يخليكى وهيا شكلها مش مبسوط

الاب:ربنا يتمم بخير

دكتور مدحت :ان شاء الله نعمل شبكه اول الشهر

محمود بفرحه ان شاء الله وننزل الاسبوع الجاى اروى تختار الشبكه اللى تعجبها

ان شاء الله

الاب:نقرأ الفاتحه
....................................................................................................................
مها واقفه بتدور بيعينيها على ماجد ومستنيه يخرج من المستشفى فعلا خرج

وقفت تاكسى وفضلت مستنيه لحد ما طلع وطلعت وراه

ماجد بينزل وبيطلع عمارته

نزلت وراه ولانها عارفه انه عايش لوحده دخلت العماره

ماجد بيفتح الباب

مها بتقرب منه اذيك يا دكتور ماجد ها عامل ايه

ماجد واقف متلجم مش عارف يرد

ها مترد ..وليه عايش دور غير دورك دكتور وعامل نفسك انسان محترم الناس متعرفش انك زباله وحيوان وقذر ادخل جوا عاوزاك

ماجد بخوف عاوزه منى ايه

مها متخفش اوى كدا هاتكلم معاك

ماجد بيدخل ومها وراه

مها بتدور بعينيها فى كل الشقه وقربت من اقرب كرسى وقعدت

ها واقف ليه اقعد ...

ماجد بخوف عاوزه ايه اتكلمى وعرفتى توصليلى ازاى

............................نكمل الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق