9‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان .... الحلقة السادسة


الحلقه السادسه

شاب زي القمر ياااااسمين

ياسمين بصت وراها وابتسمت

احمد ايه جابك هنا

احمد انا كنت رايح الجامعه شوفتك ها خلصتي
...
ايوه ومروحه انا وندي علي طول انشاء الله

ياسمين:اعرفك يا احمد ندي صحبتي

احمد:اهلا وسهلا يا ندي

ندي بكسوف اهلا بحضرتك

احمد اخويا ياندي اخر سنه طب الدحيح اللي قولتلك عليه هههههه

ندي:اهلا وسهلا

احمد:اهلا بيكي ورجع بص لياسمين ،ماشي يالمضه

ندي بنظره جديه مش يلا يا ياسمين...اتاخرنا

اتحرج احمد من كلمه ندي وسلم عليهم ومشي

ندي بجديه شويه ياسمين لو سمحتي بعد كده لما تقفي مع اخوكي او حد من قريبك اقفي بعيد

شويه عني علشان انا اتحرجت اسيبك وامشي عشان مش احرجه بس لو سمحتي بلاش تعملي كده تاني

ياسمين: ماشي ياندي انا عمري ما بقف مع حد من قريبي علي فكره وانتي عرفاني ولولا ان

انا عارفه احمد اخويا كويس وانه مش بتاع بنات ولا حورات من دي مكنتش وقفتك جمبنا ولا

عرفته عليكي انتي عارفه اننا مش بتاعت الكلام دا

ندي برقه انا عارفه يا ياسمين ياحبيبتي بس الناس متعرفش ،خلاص ياسمسم متزعليش حقك

عليا ، والله ياندي ما زعلانه خلاص محصلش حاجه

كل واحده ودعت التانيه بعد ما اتفقو انهم يتقابلو تاني عشان الدرس
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ندي بتفتح باب الشقه

ماماااااااااااااااا انا جيت

مني: حبيبت ماما بعرف وانتي جايه عملتي ايه في الدرس ياروح ماما

ندي راحت علي مامتها وبستها من هنا ومن هنا وقعدت حكتلها علي كل اللي حصل معاها هي
وياسمين
......................................................................................وبس ياماما
مني : انتي غلطانه ياندي ليه احرجتيه كده ياندي

ندي: ايه يا مامامش انتى اللى بتقليلى متقفيش مع حد ابدا في الشارع

مني: يابنتي دا كان واقف مع اخته كان المفروض تسبيها واقفه معاه وتبعدي شويه و هو

هيفهم لكن مش تحرجيه كده

ندي:خلاص بقي يا ماما اللي حصل حصل

خلاص ياحبيبتي هقوم انا احضرلك حاجه تاكليها وكوبايه لبن

ماشي ياماما انا هشرب بس مش هاكل حاجه انا جعانه نوم هلحق انام شويه قبل معاد الدرس

واجي اعوض الكام ساعه اللي ضيعتهم النهارده فوق ولسه ندي هتحكي لمامتها سكتت و

اتكسفت انا مش قادره اتكلم خالص في الموضوع دا وخصوصا معاكي يا ماما

مني:سرحتي في ايه ياندي؟ ولا حاجه يا ماما انا عاوزه انام

مني قامت واخدت الكوبايه الفاضيه وهي خارجه طب يلا نامي وانا هحضرلك الاكل

واصحيكي انتي و منه علشان تتغدو

ماشي ياماما ربنا يخليكي لينا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
في بيت هادي جميل تعيش فيه سيده في اوائل الاربعينات جمالها يفوق كبر سنها

ماما انا جيت وجعانه اوي نورتي ياحبيبتي عملتي ايه يا ياسمين

ياسمين: الحمدالله ياماما خلصت وفهمت الدرس عاوزه اكل عشان اراجع اللي اخدته

ماشي ياحبيبتي علي ما تغيري هدومك اكون جهزت الاكل

ماشي ياماما ربنا يخليكي ليا

ياسمين وهي داخله الاوضه لاقت الباب بيتفتح ورجعت تاني الصاله

بدهشه احمد هو انت جيت بسرعه ليه

احمد:لقيت نفسي مصدع قولت اجي اخد اسبرين وانام

ياسمين:طب ومحضراتك

ما انا كلمت محمود صاحبي يكتبهم ويجبهوملي

ياسمين:ماشى انا داخله اغير الف سلامه عليك وسبتهم ومشيت

الام:الف سلامه عليك يا حبيبى طيب ادخل يلا غير هدومك وتعالى علشان تتغدى معانا

ماشى يا ست الكل هغير واجى

ودخل اوضته يغير هدومه وبعد ما خلص راح على اوضة ياسمين بيخبط

ياسمين واقفه اقدام صورة باباها الله يرحمك يا بابا

الباب خبط

ياسمين:مييين

احمد :انا

ياسمين :اتفضل يا احمد فى حاجه

احمد:لاء انا بس جيت اشوفك انتى عامله ايه فى دراستك

ياسمين انا الحمد لله تمام وهاشرفكوا انشاء الله بس ادعولى

لاء انا متأكد طالما بتعرفى تختارى اصحاب زى ندى

اه الحمد لله ندى بنوته محترمه اوى ومتفوقه وبتشجعنى على المذاكره

احمد:لاء وجميله اوى

ياسمين:ايه يا احمد كلامك دا اول مره تتكلم عن بنت كدا

وانا قولت ايه ولسه ياسمين ها تتكلم ..قاطعها ..يلا يا ياسمين ماما بتنادى علينا

ياسمين :ماشى يا احمد يلا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
منه: يا ندددددى ردى على تليفونك مش عارفه انام

ندى وهيا مش قادره حاضر يا منه

ردت ندى على طول من غير ما تشوف ميــــــــــــــن
.....
ندى......الو

المتصل :ايوه يا ندى انا معجب بيكى اوى وعاوز اتعرف عليكى شخصيتك جذبانى جدا

ندى قعدت اول ما ردت
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

عند باسم :يا بااااااااسم قوم

باسم:ماماااا انتى مروحتيش الشغل

اسماء(ماما باسم لتكونوا نسيتوا
)
لاء روحت وجيت وعملت الاكل يلا اقوم اتغدى معانا عاوزه ادخل انام

باسم :ماشى يا ماما هاقوم اهو بس انا مش جعان لسه

اسماء:يابنى اقوم نفسى نتلم كلنا على سفره واحده

باسم باستسلام حاضر يا ماما

دخل باسم غسل وشه واسنانه ورحلهم

صباح الخير جميعا

اسماء ويوسف اخوه صباح النور

محمد:(صباح الخير)انت مش مكسوف من نفسك احنا بقينا الظهر

باسم :معلش يابابا كنت سهران بذاكر والله

محمد:بتذاكر اه ماهو باين لما نشوف اخرتها

اسماء:خلاص بقى يا محمد يلا اقعد يا باسم اتغدى معانا

باسم بانكسار علشان ميزعلش مامته حاضر يا ماما

خلص اكل بسرعه كأنه بيهرب من نظرات باباه وقام جرى على اوضته انا

زهقت بقى نفسى اخلص واشتغل علشان استقل بحياتى

وفتح الكمبيوتر يكلم (على )صاحبه يعرف اخدوا ايه النهارده فى الجامعه
........
يارب الحلقه تعجبكوا ونكمل الحلقه الجايه.....

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق