17‏/12‏/2012

.زمن لا يعرف للحب عنوان..التاسعه عشر



الحلقه التاسعة عشره
.......................

دا عمو محمد بابا باسم يا ماما

خير يا بنى وهوا عاوز بابا ليه

والله يا ماما مش عارف هوا قالى ها يكلمه تانى لما يرجع

ماشى يابنى خير ان شاء الله

ندى سمعت كلامهم وعنيها دمعت من الفرحه

منه جايه عليها انتى بتعملى ايه ...وواقفه كدا ليه

مافيش يا منه انتى عاوزه حاجه ..ايوه عاوزه اعرف انتى بتعملى ايه

بتسمعى كلام ماما ونادر ليه..ايه يا منه اللى انتى بتقوليه دا

ايه يا منه اللى غيرك كدا عمرك ما كنت وحشه وقاسيه معايا كدا

منه بانهياااااااااااااار انا تعباااااانه ومحدش حاسس بيا كلكم بتتعاملوا عادى

كأن امير مكنش موجود ..ليه انتوا وحشين كدا ..ازاى قدرتوا حرااااام عليكوا

ندى بدموع على دموع منه يا حبيبتى يا منه للدرجه دى ..انا اسفه والله مقصدش

احنا بس بنحاول نكون اقوى علشانك علشان تخرجى من محنتك دى

مامتها جيت هيا ونادر على صوتهم وانهيار منه

مالك يا بنتى فيكى ايه

فيا ايه ....وايه مش فيا يا ماما انا بمووووووت مش قادره استحمل امير عايش معايا

مش قادره انساه لحظه واحده ..نفسى اقدر انساه او اقدر اعيش من غيره على الاقل

لحد ما اروحله بس مش عارفه شايفاه بينادينى عاوزنى ياماما وانا عاوزاه مش قادره على

بعده خلاااص اكتر من كدا ...ونزلت على ركبتها وهيا بتعيط مستسلمه للنار اللى جواها

ياااااارب نفسى اموت نفسى اجيلك بقى يا امير دا وعدك ليا انك مش ها تسبنى ابدا

نادر نزل لمنه واخدها فى حضنه ويطبطب عليها ويعيط على عياطها بس يا منه حرام

عليكى مش قادر اشوفك كدا ...اساعدك ازاى يا حبيبتى

ندى ومنى واقفين بيشوفوها وبيعيطوا ومش قادرين يعملولها حاجه

......................................................................................
فى غرفه جميله بسيطه

اتفضل العصير ..متشكر اوى يا ياسمين

ياسمين حطت الصنيه وقعدت مكسوفه مش عارفه تقول ايه

خالد بيحاول يفتح كلام..ياسمين نتجتك ها تظهر امتى

ياسمين بكسوف ووش احمر ..ظهرت

والله طيب عملتى ايه

نجحت الحمد لله

الف مبروك والله مكنتش اعرف علشان اجبلك هديه

لاء مرسي

مرسى ايه انا اصلا عارف انك نجحتى سألت احمد النهارده وقالى

ياسمين باستغراب والله

ايوه ودى هديتك ..ياسمين اخدت علبه قطيفه صغيره وفتحتها

عباره عن خاتم بفص ازرق شكله تحفه

ايه رايك يا ياسمين

حلو اوى تعبت نفسك

لاء متعبتش نفسى انا بحبك يا ياسمين

ياسمين مكنتش متوقعه الكلمه دى على الاقل دلوقت

فضلت ساكته مردتش

انا اسف يا ياسمين ضايقتك

ياسمين بصوت واطى يدوب يتسمع لاء

خالد بفرحه لاء ايه

ياسمين مافيش حاجه

خالد محاولش يحرجها اكتر من كدا ونده على احمد

يا احمد ..احمد جاى بسرعه ايه يا بنى فى ايه

يا عم انا عاوز اكتب كتب كتابى دلوقتى

ياسمين اتكسفت من طريقته وجريت على الاوضه

وهما الاتنين بيضحكوا عليها وهيا بتجرى بابتسامتها ووشها الاحمر اللى محليها
........................................................................................

بابا اتصل بقى فات 4 ساعات

يا بنى كمان شويا يكون اتغدى

يابابا دا اتغدى ونام واسترح دا زمانه ها يتعشى

للدرجه دى مستعجل

ايوه يا بابا اوى اوى والنبى يلا انا نفسى اتقدم لها قبل ما اسافر اوى

مامته جت عليهم ايه لسه متصلتوش اناعاوزه انزل

ايه يا اسماء انتى نازله النهارده كمان

ايوه يا محمد عاوزه اشترى حاجات منى صاحبتى ها تقابلنى ونجيب سوا

ربنا يتوب علينا بقى من خروجك دا

ايه يا محمد انت عاوز تتخانق

ما هو كدا كتيير اوى

باسم واقف فى النص يا بابا يا ماما خلاص

ولا هما هنا

حراااام عليكوا بقى حتى يوم زى دا مش عاوزين تفرحونى

سكتوا

خلاص يا باسم هات التليفون يابنى مش هازعلك

باسم بزعل لاء يابابا خلاص وقت تانى يكون مزاجك رايق علشان تكلم عمو وليد

وانت مش متعصب كدا

خلاص اللى يريحك بقى

اسماء لاحظة كسرت نفس باسم حاولت تجر ناعم مع محمد

خلاص يا محمد انا مش نازله انا هاتصل بمنى اعتذرلها وانت كلم الاستاذ وليد

محمد بعدم رضى ماشى اللى انتى عاوزاه اعمليه

خلاص بقى يا ابو باسم قلبك ابيض

ماشى يا ستى ..هات التليفون يا باسم

باسم بسرعة البرق كان جايب التليفون اتفضل يا بابا

............................................................

وليد نايم على السرير منى راحت جنبه تصحيه

بقولك يا محمد على فكره بابا باسم جارنا اتصل بيك وكان عاوزك

عاوزنى فى ايه

مقلش والله هوا قال ها يتصل تانى

ماشى ..وهما بيتكلموا التليفون رن

وليد بيرفع السماعه اللى جنبه على الكومودينو

الو ..اهلا بحضرتك يا ابو باسم ......................نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق