9‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان .... الحلقة الاولى



الحلقه الاولى
..................
شاااب يبلغ 22 سنه طالب فى 3 هندسه نائم على السرير وينظر الى السقف يفكر....

ياااه يا باسم كل دى سنين بتضيع منك انت ها تفضل لحد امتى مش عارف تخلص جامعتك

هاتفضل تاخد السنه فى اتنين وتلاته

دا كل اللى معايا بقوا معيدين عليه انا بجد بتكسف لما بقابل حد فيهم

حياتى هاتفضل كدا لاء انا لازم اسيب الجامعه بقى واشتغل اى حاجه بس ...

مش علشان هوا محتاج للشغل

باباه فعلا مقتدر وترك منزل له ولاشقائه ولديهم من المال ما يكفيهم

ولكن اجل ندى حب حياته
...............................................................................
فلاش باك

ندى اخت نادر

,نادر صاحب باسم رغم انه اصغر من باسم فى السن 15 ولكن باسم كان بيعتبره اخوه الصغير فكان

بيحب نادر اوى ففى يوم من الايام عدت بجوارهم بنوته اموره اوى... باسم شافها اسرته بجمالها وادبها

بالرغم من صداقه نادر وباسم وان ندى جارة باسم... لكن عمره ما شافها واول ما باسم لاحظ نادر بيبص

لندى اوى...

انت تعرف البنت دى يا نادر

نادر باستغراب: ايوه ليه بتسأل

اصل عمرى ما شفت البنت دى هنا

ايوه يا باسم دى اختى

باسم حاول يدارى احراجه:معلش يا نادر انا اسف بس انا بس عمرى ما شفتها ..علشان كدا سألتك

لاء مافيش مشكله يلا انا طالع مش عاوزحاجه

لاء يا حبيبى سلام نتقابل بليل هنا .. علشان الماتش
...................................................
باسم: انا فعلا اتشديت اوى ...بس دى اخت نادر

باسم وهو ماشى

انا ببص على بيتهم كدا ليه...مينفعش كدا نادر لو لاحظ ..يضايق منى

بس مش قادر انزل عينى من على بلكونتها انا ازاى مأخدتش بالى منها كل السنين دى

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ندى ...فعلا بنوته جميله وبالرغم من جمالها وانوثتها السابقه لسنها

بس محدش قدر يقترب منها

ندى واقفه فى البلكونه...شافت شاب بيبص ليها اوى

ايه دا مش دا باسم بيبصلى كدا ليه

طيب وانا فرحانه اوى ليه كدا

انا شكلى .....لاء مشكليش انا مش بتاعت الكلام دا

ودخلت وسابته
..............................................................

بس فعلا ندى بدأت تعجب بيه ... لوحصل وحبته هايكون حب حياتها مش هاتقدر تنساه ابدا

ياااااااااااااااااه انا زهقت اوى من المذاكره

معلش يا ندى نذاكر شويا كمان

ماشى يا نادر بس شكل تليفونك بيرن

هوا مش معاك

اكيد فى الاوضه...هارد واجى تكونى اخدتى ريست ..ماشى
............................................
باسم بيبص فى الساعه

يااااه انا هاتصل بنادر معدش وقت على الماتش

نادر تليفونه مشغول

اعمل ايه..

هاضطر اتصل على البيت وانا وحظى

ندى جنب التليفون ...التليفون رن..الو
....................................................................
باسم فى سره ايه دا معقول هى دى دا صوتها

لاء مش قادر ارد

اغلقت السماعه فى وشه

ايه دا يعنى ...اهى قفلت

باسم بدون وعى اتصل مره اخرى

الو لوسمحتى ...انا باسم صاحب نادر ..لوسمحتى .. نادرموجود...لاء خلاص لوسمحتى

قوليله انا هاقابله تحت كمان نص ساعه علشان الماتش

ندى بكسوف شديد:حاضر

وارادت ان تغلق الخط ولكن ما قاطعاها فحاول ان يستجمع قواه وقال لها
....نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق