9‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ..... الحلقة الخامسة


الحلقه الخامسه
................
بصوا باتجاه الصوت كان باسم هوا كمان بيذاكر واستغرب لما شافهم فوق .......

ندى اول ما شفته فرحت اوى حست كانه طالع ليها فضلت مركزه معاه .

نادر قام يقرب شويه من باسم

علشان يعرف يكلمه ايوه يا باسم ايه اللى مطلعك انت مش وراك لعب النهارده ولا ايه

باسم .لا ورايا بس ماليش مزاج العب النهارده ليه فيه حاجه... لاء اصل امتحاناتى قربت وقررت اذاكر

علشان انجح بقى واخلص من السنه دى ..واهى كلها سنه ونخلص

ماشى يا باسم ربنا معاك ..ربنا يخليك يا نادر ادعيلى,

بس انا اول مره اشوفك طلعت السطح يعنى

اصل انا كنت زهقان

شويا فقولت اطلع اذاكر هنا, لكن انت ايه مطلعك, يا بنى انا كل يوم هنا ما انت عارف انا وبابا ما ينفعش نجتمع فى مكان واحد

عارف بس احنا الساعه 7 اكيد نايم او بيجهز نفسه علشان ينزل الشغل لاء يا سيدى دا مش بينام وحتى لو نايم انا بحب اطلع اذاكر هنا

معلش يا باسم ما هو عاوزك تكون كويس وحقه ابنه وكان نفسه اكيد انك تكون مخلص كليتك بقى

يا سيدى سيبك المهم انت مالك بقى

برضه لسه موضوع منار ما انا قولتلك يا نادر سيبك منها انا اصلا

مش مرتاح للبنت دى ......

كل دا وندى عنيها مش بتتشال من عليهم وهما بيتكلموا وبالاخص من

من على باسم اللى كانت مستغربه وجوده.. وفى نفس الوقت فرحانه انها شايفاه

باسم بيكلم مع نادر ويخطف نظرات لندى ونظراتهم المتبادله خلت ندى تقول لنفسها هوا انت ايه

بالظبط عاوز منى ايه اوقات احس منك باهتمام واوقات ولا كانك شايفنى

نادر لا يا باسم انا بس

مش متخيل ازاى تعمل كدا

انا عندى تسيبنى تبعنى لكن الا الخيانه وانت عارف اكتر حاجه اكرهها الكدب والخيانه

هنا حس باسم بالذنب وحس انه فعلا بيخون صاحبه مجرد تفكيره فى اخته ورقمها اللى اخده واحساسه بيها اللى مش قادر يسيطر عليه
......................................................................................................
انا اسف اوى يا نادر غصب عنى والله مش قادر اتحكم فى مشاعرى ولا قادر ابعد عنها ياريتنى)

ما شوفتها وفعلا اصعب احساس حسيته فى حياتى البنت اللى اول ما اشوفها تخطفى واقول هيا

دى تطلع اخت اعز انسان عندى بجد اصعب حاجه اقولك وخلاص باللى انا حاسس بيه ولا بلاش

ممكن ما تفهمنيش واخسرك يا ترى لو قولتلك ها تكون انسان متفهم وتعرف ان انا فعلا بحبها ولا

هاتخاف عليها منى ونخسر صداقتنا ولا ها تخليك صديقى بس اجى اتكلم معاك ازاى هاقولك يا

نادر انا معجب اوى باختك اللى شفتها من حوالى شهر بس ومش قادر اشيلها من تفكيرى وانا

لسه مخلصتش جامعه ولا اعرف موقفى من جيش وابويا انسان مش متفهم لو قولتله مجرد اقرا

(فاتحه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
يا باااااااااااااااااااااسم

نعم يا نادر سرحت فى ايه ......

لاء ولا حاجه سيبك ,يا نادر من منار دى انسانه معرفتش قمتك

وانت لسه صغير ولسه ها تدخل جامعه وها تشوف كتير وها تعجب اكتر بس ياريت يا نادر متخليهاش تقدر

تأثر عليك انا عارف النوعيه اللى زى منار دى لما بيكون فى معاها حاجه مش بتحب غير هيا اللى تسيبها

خلاص والله يا باسم مهما تعمل انا قلتلك الا الخيانه

ماشى يا حبيبى ربنا معاك ارجع كمل مزاكره....

وعنيه على ندى اللى طول كلامهم عنيها على باسم

رجع نادر تانى قعد جنب ندى اللى لاحظ نظراتها لباسم واتضايق منها .....يلا ذاكرى

ندى حاضر يا نادر بس صاحبك دا كان عاوزك ليه وهوا ساكن قريب لينا اوى كدا ازاى

ومش اخدت اقصد اخدنا بالنا منه

لاء علشان بس البيوت اللى جنبنا قصيره وبيتنا وبيتهم اطول فعلشان كدا تحسى ان المسافه...

...... مش هاتذاكرى يا ثانويه يا عامه ولا ايه

ندى :حاضر يا نادر يلا, هوا نادر اضايق منى كدا ليه هوا حس انى اكيد مهتمه بباسم

لاء يا ندى متخليش حد يلاحظ اعجابك دا ومتنزليش ابدا من نظر حد

نادر :انا هافضل باصص فى الكتاب كدا ومش فاهم حاجه انتى ليه يا منار عملتى كدا منك لله

نادر بيفتكر أخر مكالمه ليه هوا منار

حبيبى انت فين وحشتنى ,انا لسه راجع من الدرس, وهادخل اخد شور, واذاكر شويا, علشان عندى لعب
بليل ,
ايه يا نادر هوا انا مش بوحشك خالص كدا ,
ليه يا منار بتقولى كدا اكيد بتوحشينى دايما ودايما بفكر فيكى ,
طيب تعالى خدنى من الدرس انا هادخل دلوقت وهاخلص كمان ساعه تكون خلصت وجيت,
معلش يا ميمو بلاش النهارده اصل انا مينفعش اخلف وعدى مع باسم وهوا اكيد مش عامل حسابه حد يلعب مكانى
,كدا يا نادر دايما اهم حاجه باسم دا ولعب الكوره معاه خلاص
ماشى يا نادر اللى يريحك والسكه اتقفلت فى وشه

نادر :بتقفلى السكه فى وشى يا منار ,ما انت زعلتها يا نادر برضه بتحبك وعايزاك تكون معاها ما انا كمان بموت فيها بس مينفعش اقفل فى وشها السكه مهما عملت

خلاص انا هانزلها واصالحها وابقى اعتذر بقى لباسم عن ماتش النهارده

لما اقوم اخد الشاور واكلم باسم وانزل

........................................................................

ندى :كل شويا ترفع عنيها من الكتاب تبص فى اتجاه باسم تلاقيه هوا كمان بيبصلها

ترجع تنزل تانى عنيها فى الكتاب بابتسامه جميله خجوله كلها فرحه انه بيبص لها كدا

ندى ونادر فاقوا من السرحان اللى كانوا فيه على صوت موبايل ندى

ندى: دى ياسمين يااااااااه انا اتاخرت لازم انزل البس

نادر طب ردى عليها وانا استاذن من بابا اخد العربيه واجى اوصلكوا بسرعه لاء يا نادر ياسمين بتتكسف

ومش ها تسمح انك توصلها حتى لو كنت انا معاها

نادر :خلاص هيا حره انا كنت هاوديكوا بسرعه

باسم كان واقف وعلشان لسه كنا الصبح وهما منطقه راقيه المكان كان هادى اوى فا سمع

صوت رنة تليفونها استغرب مين بيكلمها بدرى كدا وهيا مستعجله كدا ليه

طيب مردتش على تليفونها ليه كل دى تساؤلات باسم لنفسه

ندى نازله مستعجله مامتها خرجت على فاتحها للباب مينننننن

ندى:ماما حبيبتى صباح الفل و بتفتح النور على منه اللى لسه نايمه من ساعه

منه:ايه الازعاج دا هوا انتى ونادر حالفين متنيومنيش النهارده

ندى:انا ونادر برضه يا منه وهيا بتدور على حاجه تلبسها

البس ايه البس ايه لسه هافكر جابت لبس امبارح ولبسته

منى :مالك يا بنتى مستعجله كدا ليه ونازله من فوق لوحدك ليه فين نادر

ندى: نازل ورايا يا ماما اهو

طيب اعملك حاجه تاكليها قبل ما تنزلى

ندى :لاء يا ماما انا عملت واكلت انا ونادر بس نزلت مستعجله ونادر ها ينزلهم هما والكراسى بقى

ندى وهيا نازله تجرى على السلم

لقت ياسمين واقفه تحت بنظرة غضب

ياسمين :اتاخرتى ليه يا ندى اول مره تعمليها

ندى:هاحكيلك واحنا ماشيين

شفهم باسم وهوا فوق اطمن.. شكلها رايحه درس ..انت دايما ضميرك وحش كدا يا باسم مش

هيا شكلها مش زى البنات اللى تعرفهم ياااااااااااه اد ايه كانت ابتسامتها الخجوله دى تجنن

وهيا كل ما تبصلى تلاقينى بصصلها تتكسف وتنزل عنيها تانى فى الكتاب .. اد ايه جميله ورقيقه

ياسمين:ايه برضه مش ها تعرفينى ايه اللى حصل

ندى: لاء يا حبيبتى هاقولك اصل انا شوفت باسم النهارده

ياسمين :يا حول الله يارب انتى اتجننتى يا ندى باسم مين على الصبح الساعه 9 يا حبيبتى

ولا قصدك شوفتيه فى الحلم

ندى:لاء دمك خفيف بجد شفته انا ونادر .............................................................................................................وحكت لها اللى حصل .................................................................................

ياه وهوا بيبصلى يا ياسمين كنت فرحانه اوى كنت حاسه ان انا طايره

ياسمين : احنا مش قلنا الحاجات دى مش لينا احنا نحب اللى يجوا بيتنا يطلبونا من اهلنا

واننا لسه صغيرين على كدا على الاقل لحد دخولنا الجامعه

ندى : ايوه انا عارفه بس احساسى غلبنى خلاص يا ياسمين انسى ان قولت حاجه

ندى انا مش عاوزاكى تزعلى منى بس انا خايفه عليكى

يا ياسمين والله مش زعلانه بس فعلا عندك حق يلا وصلنا ادخلى

خلصوا الدرس وهما خارجين زميل ليهم قرب منهم هما الاتنين وهما ماشيين حضرتك

ندى وياسمين ايووه وهما مضايقين انه وقفهم كدا

الولد:اتفضلوا الورق دا الدكتور قالى اوزعه على المجموعه بعد ما نخلص بس انتوا مشيتوا على طول

ندى وياسمين شكرررررررررا

........................ياسمين بصت وراها تعرف مين صاحب الصوت

نكمل الحلقه الجايه يا ترى ميييين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق