7‏/12‏/2012

غموض الارواح 2 .... الحلقة الثالثة والاخيرة

ساره وممدوح وادم فى العربيه 

ساره:معلش انا هادخل لوحدى المره دى مش عاوزه حد معايا

ادم مستحيل طبعا
 

ممدوح:لازم اكون معاكى انتى متضمنيش ايه ممكن يحصل جوا
 

انا قلت هانزل لوحدى ونزلت بسرعه ادم وممدوح بينزلوا وراها باب العربيه اتقفل عليهم ومعرفوش يفتحوا
 

ادم خلاص اسكت لانها هنا ومش عاوزانا ندخل مع ساره
 

بس انا خايف يعملوا حاجه فى ساره
 

لاء متخفش دول غير منير
 

ساره بتخبط ولد صغير من اللى شافتهم بيبكوا لما الروح وريتها الرؤيه بيفتحلها ايوه مين
 

وطت على الولد وعينيها دمعت من منظره هدومه مبهدله ووشه مش نضيف حبيبى فين جدو وتيته

جوا
 

طيب ممكن اشوفهم

ايوه تعالى ومسكها من ايديها دخلها لجده
 

الجد :ايوه مين حضرتك
 

مش مهم انا مين
 

انا من طرف بنتك زيزى
 

الله لايسامحها مطرح ماراحت
 

والله يا عمو انت ظالمها والله هيا وحكت كل اللى بيحصل معاها وروح بنته اللى بتظهرلها
 

وانتى عاوزانى اصدقك ..انتى شكلك مجنونه
 

روح زيزى بدأت تظهر وازاز البيت كله عليه ضى النار وصهد جامد الاب شعر بيه
 

بنتك هنا يا عمو وعاوزه تقولك كلمتين
 

الاب بعدم تصديق بنتى مين زيزى ماتت
 

الروح بتقرب من الاب وبتقف اقدامه انا هنا يا بابا
 

ساره:بتقولك انا هنا يا بابا

الاب حاسس بوجودها بس بيكدب نفسه
 

الروح واقفه قريبه منه جدا وبتكلم
 

ساره :بتقولك فاكر يا بابا وهيا صغيره لما كانت بتلعب معاك ووقعت على رجليها اتكسرت وانت شلتها وفضلت تجرى بيها والمستشفى مش كان فيها دكاتره وانت ضربت السكرتير
 

الاب بدموع ايوه محدش يعرف الموضوع دا غيرى انا وزيزى

الروح قربت فجأه من ساره ساره ارتعشت وجسمها انتفض وقلبها دق بسرعه قوليله ان بريئه
 

ساره برعشه واضحه فى صوتها بتقولك هيا بريئه وانها عمرها ما كانت خاينه
 

انا مش قادر اصدق كل اللى بيحصل دا

والله ولا انا يا عمو
 

بس هيا عازواك تصدقها وتاخد حقها اقدام كل الناس
 

مصدقك يا بنتى ارتاحى انا هاخد حقك
 

الروح اختفت بعد ما ابتسمت لساره
 

ساره اطمنت ان الاب هايبلغ باعادة تشريح الجثه وان منير هاياخد جزائه ورجعت لادم وممدوح

ادم بلهفه :ساره كنت خايف عليكى جدا
 

ممدوح بسرعه اكبر :عملتى ايه

ساره حكت لممدوح وادم على كل اللى حصل
 

ساره رجعت البيت بدأت تتأقلم على حياتها الجديده
 

ساره واقفه فى المحل شافت خيال فى المخزن
 

دخلت تشوف مين
 

روح العسكرى بتظهرلها فجأه ساره بتنتفض وبيقرب منها ها بلغتى الظابط
 

.....................وبكدا
 انتهت قصتنا وشكرا انكم استحملتونى :)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق