9‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ....الحلقة الثامنة



الحلقه الثامنه
.............

ندى:هواانتى حبيتى امير ازاى وياترى هوا حاول يتكلم معاكى معاكى قبل ما يخطبك اصل عمرى ما سألتك

واشمعنى بتسألى دلوقتى

عاوزه اعرف عادى

هاقولك انا اول يوم ليا فى الجامعه كنت مكسوفه اوى علشان لوحدى لان انتى عارفه انى الوحيده من زمايلى اللى دخلت ألسن

ايوه عارفه

المهم اناكنت ماشيه اسأل على المدرج بتاعى مكانوا فين واول محضره امتى

عدى من جنبى امير وحس ان محتاجه حاجه وسألنى

محتاجه حاجه يا انسه

انامردتش عليه وسبته ومشيت

وفضلت ادور على المدرج لحد ما وصلت

دخلت قعدت فى اول بينج يقابلنى

ودخل ورايا وراح وقف عند الاستيدج

وبدأ ....لو سمحتوا ...هدوء

وبدء يتعرف علينا

عرفت انه المعيد اللى هايبدأ معانا اول محاضره

الدورعليه علشان اعرف نفسى انا بقف وانا مكسوفه وخايفه

وكانت نظرته من غير اى تعبير

اول ماعرفت عن نفسى وانا بنطق بالعافيه

قالى بابتسامه اتفضلى اقعدى , انسه منه

وبدأ كل ما يشوفنى يركز معايا اوى

وانا كمان منكرش ان كنت معجبه بيه وبشخصيته جدا

فى يوم قبل المحاضره

جه عليه لو سمحتى ياانسه منه ممكن رقم الوالد

سألته ...ليه يادكتور فى حاجه

ابتسم ....هاتعرفى بليل كل حاجه

وبعدين كلم بابا وانتى عارفه الباقى

يعنى معترفشى بحبه ليكى خالص

لاء قالى بحبك اول مره وهوا بيلبسنى دبلة الخطوبه

وبس يا ستى

سرحت ندى ....ايوه فعلا دا الحب الحقيقى اللى مش بيكون غير فى النور واقدام الناس
انا كمان عمرى ما هاعمل حاجه ارجع اندم عليها

تليفونك ....يا ندى

ايوه هاتلاقيها ياسمين علشان الدرس انا هالبس

يلاسلام...سلام
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
وعدت سنتين ...ندى مجموعها يدخلها طب اطفال بس هيا اختارت صيدله

باسم خلص جامعته ...ودخل الجيش وكل زياره ليه يفضل واقف تحت بيت ندى علشان

يشوفها وهيا نازله او راجعه....وهيا كمان كان بيوحشها ...ياسمين مجموعها يدخلها صيدله

وهيا وندى فرحانين انهم مش هايفترقوا.. احمد بقى دكتور اطفال معروف رغم صغره كل

فتره يسأل ياسمين عن ندى....نادر

داخل 3 ثانوى
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
يلااااااا يا ندى ها نتأخرعلى معاد البروفه

حاضر يا منه خلصت اهو

فى مكان شيك اوى

منه لابسه فستااااااااااان ابيض جميل

ايه رايك يا ندى ....الله جميله اوى اوى

امير مش قادر يوصف اللى جواااه بالكلام التزم الصمت

منه ايه ياامير وحش

وحش ايه.. .دا انا خايف عليكى من الناس لما يشوفوكى

ربنا يخليك ليا يا حبيبى

وخلصوا ونزلوا امير ومنه نظراتهم لبعض بتكلم عن حبهم

ندى لحظة نظراتهم

طيب يا جماعه انا هاروح علشان تعبانه

امير ومنه لاء خليكى معانا ها نروح نقعد فى اى مكان ونشرب حاجه

لاء والله مش قارده روحوا انتوا انا ماشيه سلام

امير طيب هانوصلك يلا ومش عاوز كلام

ركبوا العربيه ...وصلنا

ندى بتنزل شكرااا ياأمير

عيب يا ندى

ماشى مع السلامه
...................................................
يوسف يلا يا باسم اطلع انت وانا هاركن العربيه وهاطلع وراك

ماشى يا يوسف

ندى واقفه بتودع اختها وامير علشان يمشوا....باسم بيبص عليها اوى

باسم بعنينه وحشتينى اوى

ندى بابتسامه جميله خجوله

وانت كمان واتكسفت وطلعت

يااااااااه انا كل مره بلاقيكى احلى من الاول......انت جيت الله

الشارع بتاعنا بيكون حلو اوى لما بتيجى

باسم بيفتح الباب

قابل باباه ازيك يا بابا

ازيك يا باسم حمد لله على سلامتك عامل ايه مبسوط هناك

الحمد لله يا بابا احسن كتير من ال 45 يوم الاولانين

معلش يا باسم الجيش للرجاله يلا ادخل غير هدومك على ما مامتك تيجى من بره

ليه ماما فيـــــن؟

عند خالتك اصلها تعبانه شويه

ماشى يابابا انا داخل اغير وارتاح شويه

..............................................

احمد يلا هانتأخر يلا ياماما

خلاص يا بنتى انا جاهزه اهو

احمد:يلا خلصت

....
woooooooooow

لاء ورينى ايه الشياكه دى الاول

اه والله يابنى كأنك العريس عقبال ما افرح بيك

احمد بتوترماشى يا جماعه شكرا

انا هاجهز العربيه وحصلونى

ماشى نزلين وراااك على طول
........................................
عند الكوافير يا ندى انا حلوه كدا

ايوه والله يا منه زى القمر دا امير هايجنن عليكى

بجد يا ندى اصلى متوتره اوى

لاء يا حبيبتى مافيش عروسه احلى منك

ربنا يخليكى ليا

نادر دخل لاخواته ها يلا خلصتوا ايوه يلا

ايوه خلاص جهزنا

ندى:هوا امير بره

نادر:والله ايه السؤال دا ........اكيد مستنى بره

منه بتوتر ...طيب

................................................
باسم ايه يا بابا برضه مش جاى

لاء يا بنى انت عارف مليش انا فى جو الافراح ووجع الدماغ دا

اسماء:سيبوا يا باسم ابوك مبيحبش الدوشه

فين يوسف

سبقنا على تحت

ونزلوا... يوسف ايه يا جماعه اتأخرتوا ليه

اسماء:اصل اخوك كان عاوز بابا معانا

يوسف :يا باسم انت عارف ان بابا ليه فى الحاجات دى

باسم:وهوا بيركب ومامته جانبه يلا يا يوسف

ما بلاش انا يا نادر انا معرفش غيرنادر

طيب ما انا كمان ودا مش كفايه

اسماء :ما انا ماليش كلام معاهم اوى بس الجار للجار ودا فرح

ابتسم يوسف ...وباسم طار على النادى
.....................................................

قاعه جميله وبسيطه اوى كل حاجه فيها لونها احمر فى اسود حتى الكوشه

تجلس عروسه زى القمر وبجانبها فتاه تأخذ القلوب بجمالها وانوثتها

الكل يدخل لينظر الى هذه الفتاه صاحبة الفستان الوردى

تهدئ الانوار ويبدأ بالرقص السلو بعد اسماء الله الحسنى

بحبك اوى

وانا كمان يا حبيبتى ومش مصدق انك خلاص بقيتى معايا ومش هاتسبينى ابدا

ولا انا ربنا يخليك ليا ويارب اقدر اسعدك

.........................

ندى :ياسمين اتأخرتى ليه وسلمت عليها

ازيك يا طنط اهلا دكتوراحمد

(ياااااااااااااااه انتى حلوه اوى )

الام: الله يسلمك يا ندى الف مبروك يا حبيبتى عقبالك

ندى بكسوف وعنيها فى الارض مرسى يا طنط

احمد: اهلا بيكى يا انسه ندى(يا حبيبتى)الف مبروك

الله يبارك فى حضرتك

اتفضلوا اقعدوا على التربيزه دى انا حجزهالكوا

الام:ربنا يخليكى يا حبيبتى

يلا يا ياسمين نروح لمنه اصل هيا موصيانى مسبهاش...يلا يا ندى بعد اذنك يا ماما

روحى يا حبيبتى افرحى

واحمد عينه مش قادر يبعدها
...................................
باسم اتأخرت ليه

معلش يا نادر جيت اهو

نادر:ازيك يا يوسف وحشنى والله رغم اننا جيران

يوسف:ماشى يا نادر وصلت...

ازيك يا طنط اتفضلى ازيك يا حبيبى الف مبروك

الله يبارك فيكى يا طنط اتفضلى ادخلك تقعدى مع ماما

باسم بس ايه الشياكه دى يا نادر

من بعض ما عندكم يا باسم

وضحكوا سواا

باسم داخل يدور بعنيه لاقاها

بلم ااااااااااااااااايه الجمال دا

ندى كل شويه تعدل الفستان والطرحه لمنه وتبص على باب القاعه

بتتلفت شفته عنيهم اتقابلت فضلوا مركزين مع بعض اوى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق