17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان... الحلقه التاسعه والعشرون



الحلقه التاسعه والعشرون
.........................

قالتلى انها موافقه ترتبط بيك لو انت لسه موافق بيها

ايه دا بجد طيب ايه اللى غير رأيها

مش عارفه هيا قالتلى كدا وانا قلتلك

طيب واللى كانت مخطوباله دا

لاء يا احمد دى قراءة فاتحه بس

مش مهم الكلمه المهم المعنى يا ياسمين المهم انها كانت عاوزاه وسامعك بتقولى لماما بتحبه

لاء هما جران بس يا احمد واكيد يعنى شغلها بنظراته بس اكيد لو كانوا بيحبوا بعض مكنوش اتخلوا عن بعض بالسرعه دى

بس انا لازم اتكلم معاها انا خايف تكون بترتبط بيا شفقه

ليه يا احمد بتقول كدا انت اى واحده تتمنى بس انك تبصلها

انا مقصدش يا ياسمين ..اقصد لما شافتنى تعبت ونمت فى المستشفى صعب عليها

لاء يا احمد اكيد لاء لو هيا فعلا مش عاوزاك مش ها يفرق معاها تعبك

انا فعلا بحبها يا ياسمين ولو متجوزتهاش انا عمرى ما هافكر فى جواز ابدا

..........................................................................................................
ندى بتسمع اهواك وبعدين يا ندى ايه اللى انتى عملتيه دا

دا الصح اكيد انا عمرى مش هاكسر نفسى لباسم ابدا

ياه كل ما افتكر انه شافنى وسابنى ومشى كأنى مش شايفنى

احس اد ايه كان اختيارى غلط معقول اكون حبيته الحب دا كله وفى الاخر طلع وهم

بس انا خايفه اكون اتسرعت ان قلت كدا لياسمين طيب لو احمد وافق هاقدر اعيش معاه هاقدر احبه

انا قلبى مش هايعرف الحب تانى باسم اخد كل الحب اللى فقلبى

انا هاتصل بياسمين حرام اظلمه معايا

اايوه يا ياسمين ازيك يا حبيبتى

عامله ايه

انا تمام الحمد لله

وفى نفس اللحظه الاتنين بيتكلموا انا عاوزه اقولك يا ياسمين ...ندى انا قلت لاحمد....

طيب اكلمى انتى ياسمين

بقولك يا ندى انا قلت لاحمد على قرار ارتباطك بيه

ندى بحزن والله وهوا قالك ايه

قالى انه عاوز يتكلم معاكى الاول

يتكلم معايا بخصوص ايه

معرفش يا ندى هوا قالى كدا وهوا جنبى ناو ...تكلميه

ماشى يا ياسمين

احمد بصوت سعيد مع رعشه ازيك يا ندى

الله يسلمك دكتور احمد

انا عاوز اسألك انتى فعلا موافقه ان انا اتقدم ليكى

ندى بندم واضح وحزن ايوه يا استاذ احمد موافقه

طيب قرارك دا حد اثر فيه

حد ازاى يعنى يعنى عمى طنط كدا

لاء طبعا مافيش حد

طيب انا مش هاسألك يا ندى عن اللى انتى ارتبطى بيه قبلى انا حبيت اعرف انك فعلا عاوزانى ..وخلاص مع السلامه

ندى مستغربه طريقته مع السلامه

ايه دا انا عملت ايه انا كدا ورطت نفسى وعمرى مش هاعرف ارجع فى كلامى

وهاترجعى فى كلامك علشان خاطر مين

لاء انا مش هارجع انا موافقه عليك يا احمد واكيد انت هاتخلينى احبك انا متأكده

..........................................................................................................
منه انا عاوزه رأيك فى حاجه

ايه هيا يا ندى

انا وافقت على دكتور احمد

وافقتى عليه فى ايه

ان اتخطب ليه

والله يعنى خلاص باسم طلع من قلبك

ندى بتحدى اكيد يا منه

لاء يا ندى لو حاولتى تكدبى على الناس كلها مش هاتقدرى تكدبى عليه

ندى بحزن ليه بس يا ندى انا والله موافقه على احمد وانا مقتنعه

ايوه عارفه انك مقتنعه بس بعقلك مش بقلبك

ندى.....................

بس عارفه والله كدا احسن ما تكونى بتحبيه اوى ويموت ويسيبك

يا منه بلاش كلامك دا بقى

كلام ايه

الكلام اللى كله مووت وحزن حبى الحياه يا حبيبتى

طيب اقولك اعملى زى ما بتقوليلى فكرى فى مازن بعقلك طيب

اتجوزيه انتى لسه صغيره علشان تجيبى ولاد... يعنى مش نفسك تكونى ام

لاء نفسى بس من امير

وامير مااات خلاص يا منه حرام عليك...زى ما بتنصحينى فكرى فى كلامك دا مش هاتخسرى حاجه

لاء يا ندى انا غيرك انت حبيتى باسم بس معشتيش معاه معرفتيش يعنى ايه تبقوا واحد

لكن انا امير كان بالنسبه ليا الدنيا كلها

انا عارفه انا بقولك فكرى يا منه فكرى بجد انتى لسه صغيره

..........................................................................................

ازيك يا ميرنا

اهلا وسهلا ازيك يا نادر

عامله ايه ..انا الحمد لله كويسه

طيب الحمد لله..بقولك يا ميرنا عاوزك فى موضوع

خير يا نادر ..انتى وراكى محاضرات الاول طيب

لاء كمان ساعه..طيب تعالى نقعد فى الكافيتريا

ها يا نادر فى ايه منه كويسه وندى وعمو وطنط

الحمد لله كلهم كويسين ..انا عاوزك بخصوص

ها ...نادر بوش احمر انا بصراحه بحبك يا ميرنا

ميرنا بكسوف انا كمان

انتى كمان ايه انا سمعت صح

انا هاقوم بقى

تقومى فين دا انا مصدقت بجد بتحبينى يا ميرنا

ايوه يا نادر ومن زمان

والله انا بحبك اوى اوى مش مصدق ان انا صارحتك وطلعتى انتى كمان بتحبينى

خلاص بقى يا نادر والله هاندم ان قولتلك حاجه

لاء خلاص سكت اهو بس انا لازم اكلم عمى

تكلمه ليه

علشان اخد خطوة

لاء استنى بس متتسرعش يا نادر احنا لسه صغيرين وجامعتنا صعبه اوى

تقصدى ايه

اقصد لو انت كلمت بابا او باباك مش ها يوفقوا على الارتباط واحنا فى سننا دا ولو احنا فعلا حبنا قوى هانقدر نشجع بعض اننا نخلص وننجح باعلى تقديرات ونكون لبعض مهما حصل

تصدقى انا كنت بحبك بس ...لكن انا دلوقتى بموت فيكى وبحترمك وبقدرك يا ريت كل البنات يبقوا زيك

يا سلام علشان تحبهم كلهم

لاء انا بحبك انتى بس علشان ما فيش ميرنا تانيه

ربنا يخليك ليا

..........................................................................................................

عمى انا جيت النهارده اجدد طلبى بارتباطى بندى

يا بنى دا يوم المنى ربنا يتمم بخير

وبعد الاتفاق على التفاصيل ..ندى بتقدم العصير بس مش بنفس الفرحه اللى كانت لباسم

ندى بتبص لاحمد وبتفتكر باسم وهوا كان فى نفس مكانه ونفس الكرسى ودمعه منها نزلت

منه حست بيها مسكت ايديها ..وبصوا لبعض وابتساموا ابتسامه بسيطه

ياسمين لولولولولولولولولى

باسم بيقرب من البيت سمع الزغروطه

عنيه دمعت وكمل طريقه كأنه مسمعش حاجه

.........................................................................................................

الو ايوه يا ندى ازيك

ندى اول ما سمعت الصوت قلبها انتفض

........................................................................................يا ترى مين



 نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق