19‏/12‏/2012

الانتقام .... الحلقة الحاديه عشر


الحلقه 11
............

مها اقدام باباها وهوا قاعد على كرسى المكتب وهيا اقدامه

بابا انا هاقولك كل حاجه بصراحه

اتكلمى

مها بخوف من كدبتها:انا كنت هناك مع شيماء كانت معاها تحاليل وكانت لازم توديها لولدتها

طيب واحنا مالنا فين اخوها ولا اهلها وانتى ازاى تروحى مكان من غير ما تستأذنينا

مها بأطمئنان انا اسفه يا بابا والله مش كنت اقصد ان اروح من غير اذنك بس انا فعلا مش كنت اعرف انا وانا نازله اشترى حاجات زى ما قولتلكوا لقيتها بتكلمنى وبتتحايل عليه

ماشى يا مها خلاص بس الموضوع دا ميتقررش تانى

حاضر يا بابا انا اسفه

طيب خلاص روحى انتى دلوقتى

حاضر بعد اذنك

......................................................

مها بتدخل اوضتها وهيا سرحانه يااه كان نفسى اسأل بابا اوى تانى على زفت دا

معقول اكون انا اللى قتلته

لاء لاء مش معقول انا جرحته جرح خفيف

اكيد دا انسان حيوان اكيد ليه اعداء كتير وناس كتير اذاهم يارب اكويه بنار جهنم يااارب

بس حتى لو كنت قتلته مش زعلانه اقل انتقام ليه انا زعلانه بس ان معرفتش الزفت التانى

مها فضلت طول الليل تفكر بس مش متضايقه ولا بتفكر انها ممكن تكون هيا قتلته ولا فارق معاها غير نفسها تعرف مين الشخص التانى

مها لبست ونزلت وعلى اقرب بتاع جرايد واشترت جرايد اليوم واليومين اللى فاتوا

بتدور فى مش لاقيه اى حاجه فى اليومين اللى فاتوا خالص

بتدور فى جرايد اليوم شافت خبر مقتله

عرفت ان مقتول امبارح بليل عن طريق حرامى دخل البيت وقتله وسرق كل حاجه ثمينه فى الشقه

دخلت الجامعه وعند اقرب مكب نفايات ورمت فيه الجرايد اللى معاها

زياد بيقطع عليها طريقها

اهلا اذيك يا مها بيتكوا حلو اوى

مها بنظرة غضب انت بتعمل ايه وبتقطع عليه طريقى ليه وانت مالك بيبتنا

انا حبيت اسلم عليكى صحيح دكتور ماجد اخباره ايه

مها برعب دكتور ماجد مين

دكتور ماجد اللى كلفتينى اجبلك كل المعلومات عنه وقال ايه عاوز يتقدم لصاحبتك

تقصد ايه مش فهما وضح كلامك

اقصد انه اتقتل عرفتى

ايوه وانا مالى

محمد بيقرب شاف مها واقفه مع زياد

مها الواد دا بيضايق تانى ولا ايه

مها وعينيها لزياد لاء

ياريت تمشى يا ااا..ايوه اسمك ايه صحيح مش فاكره

بقولك ايه شكلك عاوز تضرب تانى

هوا مين اللى يضرب

بس يا محمد خلاص

خلاص ايه يا مها يعنى انتى واقفه معاه

مها :صمــت

ايوه واقفه معايا وياريت متدخلش بينا علشان متسمعش كلام يزعلك

محمد بالبوكس وفى عين مزياد

زياد وقع فى الارض

محمد بعينيه على مها ونظرلها نظرت أسى وسابها ومشى

زياد بيقف على فكره انا سكتله بس علشان خاطرك

ماشى بص يا زياد انت تبعد عن طريقى وياريت مش اشوفك تانى

زياد بذهول انتى بتقولى ايه

بقولك اللى سمعته انا لا انفعك ولا انفع غيرك

والله يا مها ما هاسيبك هاخليكى تندمى مش انا اللى واحده تستغلنى وبعدين تدينى على قفايه

مها سابته ومشيت يكلم نفسه

مها بتقرب من محمد وشيماء وشيماء واقفه جنبه تهدى فيه

محمد اول ما شاف مها بتقرب سابهم ومشى

ايه يا مها اللى عملتيه دا

انا عملت ايه

ازاى تكلمى زياد دا ..احنا من امتى بنكلم ولاد

انا حره يا شيماء وبعدين محمد مالوش يتحكم فى تصرفاتى خالص

لاء ليه يا مها لانه فى مثابة اخونا واحنا من زمان ادناله الحق دا

ماشى يا شيماء سيبك من الكلام دا

قولى لاخوكى محسن اننا مستنينه بكره يكلم بابا

ايه دا بجد مواقفه على محسن

ايوه يلا نلحق المحاضره ماشى

...................................................................................................
محسن بيدخل من باب الشقه ..اتفضل يا وليد

وليد بيقعد فى اوضة الصالون انا جايلك اهو يا وليد هاعطى ماما وشيماء خبر انك هنا

ماشى

شيماء بتدخل وبتقعد مع وليد بعد السلامات محسن بيدخل يلا الاكل

شيماء متردده .........بدأت تتكلم صحيح يا محسن نسيت اقولك

ايه ..ردت عليكى

شيماء بأستغراب للدرجه دى ولا يبان عليك

اخلصى

اه ومستنينك بكره

والله بجد يعنى موافقه عليه

ايوه والله هيا قالتلى كدا قولتلك

وليد مستغرب كلامهم عاوز يسأل بس محروج

خلصوا عشا ......وشيماء ووليد فى البلكونه

احم احم صحيح يا شيماء هوا ايه الموضوع اللى محسن بيتكلم فيه عروسه

اه مها صاحبتى

وليد بأستغراب صاحبتك بتاعت هندسه

اه..ليه فى حاجه

لاء مافيش

.................................................................................................
محمد نايم على السرير مهموم بيفتكر كل ذكرياته مع مها وبيفتكر اللى حصل النهارده مش قادر يستوعب

الام بتخبط على الباب

اتفضلى يا ماما

حبيبى مالك النهارده

مافيش يا ماما كويس

طيب بقولك ايه رأيك فى منال

مالها رأيى فيها ازاى يعنى

يعنى عروسه ليك

لاء يا ماما معلش مش بفكر فى الموضوع دا

يا حبيبى عارفه وعارفه انك صغير بس عمتك كل شويه بتلمح وبصراحه انا بحب منال البنت متتسابش بصراحه

معلش يا ماما لما افكر فى الجواز والارتباط هاقولك

مالك يا حبيبى بس متضايق ليه

والله مافيش سيبينى بس ياماما لوحدى شويه

طيب يا حبيبى بس فكر منال بنت عمتك بنت زى العسل واتمنى تكون مراة ابنى

فكر وانا هاوافق على اللى تختاره

ماشى يا ماما حاضر

....................................................................................................

محسن وشيماء ووالدتهم بيدخلوا عند مها البيت

محمود فى استقبالهم اهلا وسهلا

بيدخلوا والاب بينادى لمحمود مين يابنى اللى جه

دول شيماء صاحبة مها واخوها ومامتهم

جايين ليه فى حاجه ولا ايه

معرفش ي بابا بس ممكن يكون محسن

يكون ايه لاء طبعا يا محمود هوا عارف اللى فيها

بس يا بابا.


..........................نكمل الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق