7‏/12‏/2012

اسرار الحياة ... الحلقة التاسعة



الحلقه التاسعه
...............
نورهان بالرغم من ان كريم طمنها بس هيا خابفه وقررت تفتح الفيس تعرف محمد عاوز منها

ايه وايه قاصده من كل دا

اول ما فتحت لقت الصور بتاعتها عندها على الوول

فضلت تبص بذهول مش متخيله ان دا بيحصلها

فضلت تعيط وتضرب وشها بالقلم

انا عملت ايه بس علشان يحصل معايا كل دا

والله عمرى ما اذيت حد

فضلت تبص للصور ومنهاره وقررت تبعت لمحمد مسج تعرف ليه بيعمل كدا

محمد انا اذيت فى حاجه تعمل كدا معايا ليه حرااام عليك وبعتت المسج

مجرد دقيقه وبعتلها مسج تانى

بتفتح المسج وهيا بترتعش بس نفسها تعرف ليه

.......................................................................................

نيره بتقرب من طربيزه كريم وسمر وبتوجهه كلامها لكريم وعنيها على سمر

اهلا يا كريم

كريم بعدم اهتمام انا كويس جدا وبص لسمر وابتسم

سمر متضايقه من ان نيره اتضايقت وغارت بالسرعه دى

كريم تجاهل نيره وهيا واقفه جنبهم تحبى ترقصى يا سمر

سمر بأبتسامه ايوه اكيد

قام وقف وقرب ايده ليها مسكتها وابتسمت وقاموا مشيوا سوا لحد الاستيدج

سمر وهيا بين ايدين كريم فرحانه اوى
 (انا مش متخيله.. انا بين ايديك وعينى فى عنيك معقول دا احنا امبارح بس مكنش بينا غير صباح الخير )كريم مرسى ليك




كريم:ليه يا سمر

علشان السهره الحلوه دى

كريم بيتكلم وبيركز فى عين سمرمقدرش يتكلم(الله عنيكى حلوه اوى ) انااا

سمر بكسوف :انت ايه يا كريم

كريم بيفوق من توهانه مع نزول عين سمر فى الارض اناا اللى بشكرك اوى يا سمر

سمر بأبتسامه على ايه

على كل اللى بتعمليه علشانى دا

انا مش بعمل حاجه انا فعلا مبسوطه بالسهره دى

وانا كمان والله

واخد بالك من نيره بتبصلنا ازاى

كريم بلامبالاه مش فارقه معايا خلاص

سمر بجد

كريم لاحظ فرحة سمر

ابتسم لها : ايوه طبعا
........................................

اسلام ومحمود وافقين جنب العصير قربت منهم بنوته:هاااى

محمود مبلم :انتى

اسلام بأبتسامه :ازيك يا نادين عامله ايه

نادين بأبتسامه انه فاكر اسمها :انا تمام وانت

ووجهت عنيها لمحمود وانت كمان يااااا

اسلام:انا تمام وانا اسمى اسلام على فكره وهوا محمود

اه اهلا وسهلا

محمود اهلابيكى ايه الصدفه الحلوه دى

نادين وبتوجهه عنيها لاسلام انا سعيده اكتر

محمود :طيب تحبى ترقصى




نادين وعينيها على اسلام اكيد هانرقص بس لازم اروح لهدى

اسلام:انتى تبقى ليها ايه

نادين بأبتسامه:بنت عمى واعتذرت ومشيت

محمود عينيه علي نادين وهيا ماشيه انا مبسوط اوى شكله هايبقى يوم زى الفل

اسلام:ياعم اكبر شويا بقى

اكبر ليه انا مش عاوز اكبر انا مبسوط بنفسى كدا اوى واخد عصير يشرب

اسلام بيعنيه لفتت انتباهه بنوته

معقول هيا اكيد لاء مش معقول ايه هايجيبها هنا

وبيقرب اكتر منها التفتت ليه

انتى

........................................................................................
عمرو لفتت انتباهه هدى وجمالها وخصوصا رقتها الواضحه اوى فى فستانها وتعاملاتها

مع المعازيم

عمرو بيقرب وهدى بترد على البنوته اللى باتجاهه لفت انتباهها وفضلت عينيها عليه لحد
 ما وقف مع باباه استاذ مدحت

عمرو بيسلم على مدحت :ازيك يا استاذ مدحت

استاذ مدحت ايه بقى انا هنا عمى

ربنا يخليك دايما بتحسسنى ان والدى موجود

طيب تعال اعرفك على هدى و مامتها

اتفضل حضرتك

مدحت بينادى على هدى ومامتها تعالو ...هما كانوا قريبين منه راحوا على طول

عمرو وشه احمر اوى من الاحراج

دا بقى عمرو ابنى اللى بحكيلكوا عليه

هدى بأبتسامه ومنتهى الرقه :انت بقى عمرو اللى بابى دايما يتكلم عنه دا انا بغير من حب بابى ليك

الام:هههههههه ليه بس يا هدى والله هوا فعلا يتحب




هدى بأبتسامه يا سلام يا مامى انتى كمان كدا يا استاذ عمرو هاتاخد منى الاتنين

عمرو وباين عليه الكسوف اوى :ربنا يخليكوا كلكوا يارب

مدحت:ها يا هدى

خلاص يا بابى سورى بهظر والله

عمرو:لاء عادى انا عارف

مدحت :طيب يا هدى خدى عمرو شربيه حاجه

اتفضل يا استاذ عمرو ومشيو ا سوا

عمرو بدء يخف توتره:انتى بتدرسى ايه يا انسه هدى

اولا اسمى هدى انا مش بحب الالقاب دى ثانيا انا اخر سنه حقوق

والله يعنى هانبقى زمايل

ايوه انت هاتعلمنى مش كدا

عمرو بأبتسامه اكيد طبعا تحت امرك

ربنا يخليك

طيب تحبى ترقصى

ايوه اكيد اتفضل وطلعوا جنب كريم وسمر وبدءوا يرقصوووا

......................................................................................
تامر زهقان مش عارف يعمل حاجه بيفكر يمشى

قرب من محمود هوا اسلام فين

محمود وعينه على نادين معرفش والله يا تامر

طيب انت بتعمل ايه

اهو قاعد بشرب عصير تشرب

اشرب اى حاجه يعنى هاعمل ايه انا زهقت

يا عم تعالى نشوفلنا موزتين من دول نظبط

مزتين ميين

اللى هناك دووول 



تامر بيوجه عنيه بنفس اتجاه عين محمود واتصدم

وقرب من البنت اللى قاعده بتهظر مع ولد وبيضحكوا واديهم فى ايد بعض

راح وقرب منها انتى...................

البنت بسخريه انا ايه كويس والله ان شوفتك هنا .............

..................................................................................
امير واقف على باب العنايه وعنيه على روان ودموعه نازله

مامة روان من وقت ماعرفت بمرض بنتها وهيا فى اوضه تانيه بتاخد مهدئات ونايمه

ابراهيم بيقرب من امير :ها يا امير ازيك

امير بيبصله بغضب :ازيي ازييى ايه انت مش بتشوف

ابراهيم :يا عم كلنا هانموت روء كدا انا مش عاوزك تعمل فى نفسك كدا

امير بأيده ماسك ياقة قميص ابراهيم انت مبتفهمش يارب انت وانا والناس كلها تموت وروان لاء

ابراهيم بيحاول يخلص نفسه من ايد امير يا عم الحق عليه انك صعب عليه

امير شاف الممرضه خارجه تجرى المريضه فاقت المريضه فاقت وبتطلع جرى تنادى الدكتور

امير ساب ابراهيم ودخل الاوضه جرى

ابراهيم الله يحرقك يا امير كنت هاتموتنى فى ايدك

امير ييقرب من روان ومش مصدق اول ما لاقاها مفتحه عنيها مسك ايديها وفضل يعيط

روان:بتحط ايديها وفيها الابر على شعر امير حبيبى انا كويسه الحمد لله ونفسى ارجع بيتنا مريم والبيت وحشونى

امير بدموع وهوا بيمسك ايديها وينزلها من على شعره وبيقربها من شفايفه انا اللى بحبك اوى وحشتينى وبدموع اقوى وحشتينى اوى اوى

طيب اقول للدكتور عاوزه ارجع بيتنا

حاضر يا حبيبتى ها قوله

الدكتور دخل عليها وبدأ يكشف عليها سبحان الله

امير خير يا دكتور

اطمن خير ان شاء الله هانعمل التحاليل تانى واقولك اللى شاكك فيه

امير بتوتر ممكن يكون ايه تانى 



روان بتحاول تتكلم دكتور انا مش عاوزه تحاليل انا عاوزه اشوف بنتى

الدكتور:اكيد ان شاء الله هاتشوفيها

الدكتور بيوجه كلامه للممرضه بصى خدى منها عينة الدم وهتيهالى انا هاوديها بنفسى

امير وايده فى ايد روان متخافيش اكيد ربنا مش ها يحرمنى منك

روان غابت عن الوعى

الدكتور وهوا على باب الاوضه رجع تانى على صوت امير

..........................نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق