17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ... الحلقه الخامسه عشر



الحلقه الخامسة عشر
.......................

..منه..امير

منى بعياط فى ايه يا وليد بنتى

مالها جرالها ايه..هيا مش فى شرم

وليد بيحاول يتماسك ..معرفش والله ..معرفش حاجه

نادر وندى يلا يا بابا نروح لهم المستشفى

يلا.......................

.............................................
فى الستشفى دخلوا سألوا فى الاستعلامات

وعرفوا انهم حادثة اتوبيس اتقلب بيهم وهما راجعين

منى وقعت من طولها ...ندى بتعيط بهستيريا ...نادر ووليد بيحاولوا يتماسكوا

علشان يقدروا يفهموا ايه اللى حصل

منى اخدوها على اوضه علشان تهدى من الصدمه

ايه دا يا نادر مش دا احمد...وجريوا عليه

وليد..ايه اللى حصل يا بنى ..بنتى جرالها ايه ..وامير

معلش يا عمى اهدى بس ..اهدى ايه رد عليه بنتى جرالها ايه

منه فى العمليات ..بيعملولها عمليه خطيره

يا حبيبتى يا بنتى ..لكن امير

انتبهوا كلهم وندى قربت منهم اكتر وهيا بتعيط

احمد بحزن شديد..لكن امير جالنا ...

وليد جالكوا ايه رد امير جرالوا ايه

جالنا وهوا مات خلاص

ماااات امير مااات لاء مش معقول وبنتى ها تعمل ايه دى كانت روحها فيه

بنتى ها تموت وراه ..يارب لطفك يارب ..الطف بينا يارب

ندى ..احمد عينه عليها شافها وهيا مصدومه ودموعها وقفت فى عنيها..مش عاوزه تنزل

لحقها وهيا بتقع اخدها فى حضنه ..وشلها دخلها على السرير

وفضل يفوق فيها ..ونده ليها الممرضه تخلى بالها منها

وخرج وهوا عينه متعلقه بيها علشان يرجع لوليد ونادر اللى فى حالة صدمه

وليد قاعد على كرسى دموعه لو نزلت تريحه مش قادر يتكلم

نادر بيعيط :امير يموت استغفر الله العظيم يموت ويسيب منه..دا منه هاتموت وراه

يارب حراااام

احمد:حرام كدا يا نادر المفروض انت تهون عليهم مش كدا

اهون عليهم ومين يهون عليا انا مش قادر اصدق ان امير بطيبته دى كلها يموت

حراام يا نادر احنا مؤمنين ..ومافيش حاجه كبيره على ربنا

ونعمه بالله بس اناااا..مش قادر اصدق اللى بيحصل

اهل امير قربوا منهم وهما بيعيطوا

الام:قربت من احمد طمنى يا بنى ابنى حصله ايه

طيب ارتاحى بس حضرتك وانا هاقولك

لاء مش عاوزه ارتاح انا عاوزه اعرف ابنى حصله ايه ..طمنى يا بنى ابوس ايدك

احمد وعينه بتدمع على حال مامة امير البقاءلله

الام صرخت ابنى مااااااااااااااات مااااااااااااااااات

ابنى ليه يموت وانا اعيش لمين..يارب كنت انا اللى مت ولا شوفتش اليوم دا يا حبيبى

انا عاوزه اشوفه..عاوزه اشوف ابنى

دخلهااحمد لامير وهوا على السرير وملفوف كشفت وشه وفضلت تبوس فيه ..قوم يابنى انا

ملحقتش افرح بيك ..انا لسه مشفتش ابنك ..رد عليه يا بنى

احمد شدها خرجها بالقوه

الاب والاخت جريوا على الام اول ما خرجت ...فضلوا يهدوا فيها وهيا دموعها مش ساكته

ولا كلامها اللى بيوجع

منى فاقت على صوت صراخ ام امير جريت.. ايه بنتى جرالها ايه

الكل انتبه..امير ماااات

منى بعيااااااااااط امير مات لاحول الله يارب وبنتى دا امير حياتها

لو بنتى ما كنتش لسه ماتت هاتموت وراه

يا حبيبى ياامير وجعتنا يا بنى وكسرتنا ويعيطوا كلهم مع بعض

لحظه خروج منه من العمليات

وليد ونادر ومنى جريوا عليها وفضلوا ماشيين معاها لحد ما دخلوها العنايه

وفضلوا يبصوا عليها والممرضات بيحطولها الاجهزه
........................................................

احمد دخل لندى الاوضه ..فضل يبصلهااوى وهيا نايمه

يااااااه يا ندى وحشتينى اوى جميله وانتى نايمه زى الملاك

ندى بدأت تفوق فتحت عنيها لقت احمد اقدامها

قامت اتعدلت على طول

فين منه ...هوا امير ماااات خلاص

منه كويسه وفى العنايه متقلقيش .......

بصلها بحزن اوى امير خلاص يا ندى متجوزش عليه الا الرحمه

انا عاوزه اروحلهم

حاضر قومى بس بالراحه انتى دايخه وراح يساعدها بعدت ايديها عنه

وقامت وخرجت وسابته

جريت مامااا ...........منه عامله

الام بدموع بطئيه ربنا يقومها بالسلامه بس لما تعرف اللى حصل لامير مش هاتقدر تعيش

اه يا ماما دى كانت بتحبه اوى انا خايفه اوى عليها

وليد :بس بقى بلاش الكلام دا اهله هنا راعوا مشاعرهم شويا

منى :والله ما انا قادره ولا مصدقه

ياعينى عليكى يا بنتى ملحقتيش تفرحى

وليد :انا قلت اسكتى بقى

منى وندى فضلوا جنب بعض وبيعيطوا فى هدوء ويبصوا على منه من الباب الزجاجى

اهل امير خلصوا الاوراق واستلموا امير علشان الدفن

نادر معاهم لحظه بلحظه (امير ابنهم الوحيد)مافيش حد معاهم

عمى انا خلصت كل حاجه والدفنه بعد العصر

الاب بدموع ربنا يبارك فى عمرك يابنى

....................................................
عدى على منه 24 ساعه

منه بدأت تفوق ..ام ..امير..انت فين

الدكتور طمن اهلها انها خلاص تتنقل لاوضه عاديه

منه وهيا فى اوضه بتتألم وبتنادى على امير وكلهم حواليها بيسمعوا اهاتها واسم امير ويذيدوا فى العياط

احمد قرب من منه :ها يا منه عامله ايه ايه بيوجعك

بطنى بتوجعنى اوى هوا فيا ايه

ما تقلقيش عمليه صغيره وها تبقى تمام

طيب مش مهم انا امير فين انا عاوزه اطمن عليه

هوا مش معاكوا ليه..امير تعبان يا منه زيك

بيرتاح فى الاوضه التانيه..امير تعبان وانامش جنبه

انا عاوزه اروحله ودوني ليه..لاء انتى مينفعشى تتحركى.. لما تتحسنى شويا ها وديكى ليه

منه بدموع متضحكش عليا انا احساسى بيقولى انا امير فيه حاجه

لاء مافيش حاجه هوا كويس لما تشدى حيلك شويا هاتشوفيه

طيب وهوا ميجليش ليه ..مينفعش علشان هوا لازم يعمل عمليه دقيقه

منه بعياط ومش قادره تتكلم اكتر ...باستسلام ماشى
.....................................................
احمد طلع من الاوضه

وليد:استنى يا احمد يابنى

تحت امرك يا عمى

انت ليه مقولتش لمنه على ان امير يعنى ....انه بدمعه فى عنيه.. مات

مينفعش اقولها خبرزى دا بحالتها دى خايف عليها

ندى قاعده قريب من الباب وسامعه كلامهم

ماشى يابنى ربنا يبارك فيك يارب

ويخليك يا عمى وانا موجود تحت امركوا فى اى وقت

ندى(ايه دا هوا بيتعامل كدا ازاى بعد ما رفضته )وشردت

.................................................................

باسم من السفر بيدور بعنيه على حد فى بيت ندى

مش لاقى والبيت مقفول

اتصل بندى كنسلت وقفلت التليفون خالص ...

محتار يعمل ايه فكر يكلم.................

نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق