9‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ...... الحلقة العاشرة


الحلقه العاشره
.............
ندى بجديه معلش والله انا مقدرش اتكلم معاك غير كدا

اتحرج احمد ومقدرش يرد

ياسمين بتحاول تطلف الجو بقولك ايه يااحمد ها تفتحلى طبعا صيدليه

ليه ..ويلا هابقى احسن عليكى يا ندى واجيبك تشتغلى معايا

ندى بعدم اهتمام .. شكرا

احمد لاء هافتح ليكى ولندى ان شاء الله بس انتوا اتشطروا وخلصوا

وليكو عليه كل العيانين بتوعى هايبقوا زباينكوا

ياسمين ماشى يارب النهارده يكون يوم مبشر بالجامعه يارب

احمد لاحظ عدم مشاركة ندى فى الحوار

بص عليها من المرايا اللى قدامه لقاها سرحانه ولا هيا واخده بالها بيقولوا ايه

وصلنا ...يلا يا ندى ...ايه وصلنا ..ايوه....مع السلامه يا احمد...استنى ان ندى تتكلم...بس مشيت من غير ما تبصله

................................................................
يوسف انا هاخد العربيه مفاتيحها معاك....لاء فى مكانها

ماشى انا خارج شويا....ماشى هاتتاخر ...مش عارف

باسم بيضغط بنزين جامد

يا ترى مين دا وازاى يسمح لنفسه يتكلم معاها كدا..اكيد هيا اللى شجعته

بلاش دكتوراحمد..معقول يكون هوا دا اللى شوفته فى الحلم..وهاياخدك منى

لاء مش معقول حد ياخدك منى ابدا

وفرمل اقدام الجامعه

(انا جيت هنا ليه ..هادخل اكلمها ..تكلمها هاتقولها ايه...مش عارف بس لازم اتكلم معاها

باسم دخل بيدور عليها بعنيه شافها

ندى :لوحدها ..ياسمين بتجيب الجدول وبتسأل على مكان اول محاضره فين

ندى واقفه قلقانه بتبص حواليها مكسوفه اوى

باسم وندى عنيهم تلاقت ..باسم راح عليها

هوا انا اكيد بحلم ايه هايجيبه هنا وهايعرف مكانى ازاى

باسم باندفاع...مين دا اللى وصلك

ايه دا انت بجد ..اكيد حلم

هدى باسم شويه..لما حس بلخبطتها

لا انا ياندى وبجد انا بحبك ومقدرتش استنى اكتر من كدا

بتحبنى اناااا ..انا ....

انتى ايه يا ندى قولى

انا اسفه لوسمحت بعد اذنك

ايوه يبقى انا احساسى بيكى غلط من الاول

ندى:سكووووت

على العموم يا ندى فكرى انا موجود لمدة يومين

وكتبلها نمرته على كشكول محضرات اللى فى ايدها

مستنى رايك انا بجد بحبك ومن زمان واكيد لازم تكونى حاسه بيا

ويارب احساسى بيكى يكون صح

نفسى اسافر المره دى وانا متأكد من حبك ليا

لومتصلتيش انا هافهم ردك....وبصلها اوى فى عنيها مع السلامه
.................................................

انا جبت الجدول اهو يا ستى اى خدمه

ياسمين لاحظت شرود ندى ...ندى انتى سمعانى

ايوه يا باا...يا ياسمين

مالك ياندى مش على بعضك ليه حصل ايه...اصل باسم كان هنا

كان هنا ازاى يعنى ..كان هنا وبيتكلم معايا زى انا وانتى دلوقتى

ياسمين بانفعال قالك ايه...وانتى ازاى تسمحيله يكلمك

انتى منفعله ليه كدا يا ياسمين ..انا بقولك انه كان هنا انا معملتش حاجه

ياسمين حست انها عصبيه زياده عن اللزوم ..انا اسفه يا ندى

بس مش متوقعه انه يكون جرئ كدا..ولا انا

قالى بحبك يا ياسمين انا مش مصدقه...قالى بحبك

وانتى صدقتيه ..ندى بنظرة تعجب وانا اكدبه ليه

علشان احنا عارفين ان كل الشباب اللى زى باسم بيحبوا يتسلوا بالبنت وخلاص

هوا قالى ...................................................................ومستنى منى رد فى خلال اليومين دول

اه وانتى هاتعملى ايه

لسه مش عارفه...لاء لازم تعرفى

انا خايفه يكون بيضحك عليكى

لاء متخفيش كلامه ليا ..عنيه اللى كانت بتنطق باللى جوه قلبه

بتقول انه مستحيل يكون كداب

خلاص يا ندى اعملى اللى يريحك
..............................................................................
ندى فى المحاضره ...بسرحان يا ترى اكلمه ولا اعمل ايه

طيب هاتقدرى تنسيه ... مش انتى معجبه بيه ويمكن كمان بتحبيه ...خلاص

كلميه بس قوليله يتقدم وما فيش كلام بينكوا غير رسمى

ايوه هاعمل كدا

ياسمين بصت لندى لقتها سرحانه...ياترى يا ندى بتفكرى فى ايه

وها تعملى ايه ...ممكن تكلميه فعلا

وانتى زعلانه ليه...زعلانه علشان احمد اخويا اللى بقاله سنتين بيفكر فيها ...علشان احمد بس

هايكون فى ايه تانى يعنى...لاء انتى غيرانه ..انا هاغير ليه ...ومن ندى .صديقتى الوحيده

لاء انا اتمنالها كل سعاده..وانتهت محاضره التعارف...ندى يلا علشان ننزل الكافيتريا شويه

لاء انا تعبانه يا ياسمين هاروح انام كدا كدا مش ورانا محاضرات تانيه ..والنهارده اصلا تعارف على جو الجامعه

ماشى يا حبيبتى يلا
...............................................................
ندى بتبص على سريرمنه...وحشتينى اوى يامنه..نفسى كنتى تكونى جنبى واخد رايك

اكلمه اقوله ان انا كمان معجبه بيه ..ولا اعمل ايه ...انا بجد محتاره

انا هاتصل بمنه

حبيبى ادينى التليفون ..اتفضلى ياحبيبتى

دى ندى ..الو ازيك يا حبيبتى

اه الحمد لله مبسوطين اوى..ايوه جنبى خدي كلميه اهو

امير:ازيك يا ندى

اه الحمد لله كله تمام ..متخفيش فى عنيه والله ..لاءاحنا هاننزل نتغدى تحت اصل منه مش راضيه تخرج من الاوتيل النهارده...ماشى منه معاكى

ايوه يا نوده..لاء اصل لسه كسلانه ..لاء والله هاخرج بليل اشوف شرم ..ماشى يا حبيبتى وانا كمان بحبك اوى ..باى

ندى ماسكه التليفون ..مقدرتش اقولك يا منه كنتى هاتفيدينى اوى بس مينفعش وامير جنبك

ندى نامت وهيا بتفكر محتاره تعمل ايه
........................................................

احمد فتح الباب ماما انتى فين ..انا فى المطبخ يا حبيبى تعالى

ازيك يا ست الكل ...ازيك يا حبيبى ..ثوانى والاكل هايكون جاهز ...لاء مش جعان هيا ياسمين جت ..ايوه فى اوضتها

ماشى يا ماما ..مش عاوزه حاجه

ايوه عاوزه ...يعنى من يوم ما كلمتنى فى موضوع ندى ومفتحتوش تانى

مش عارف والله يا ماما مش عاوزاتسرع خايف اتقدم واترفض

تترفض ليه يا بنى هو انت فى زيك

سبيها لله يا ماما ربنا يسهل ...انا داخل لياسمين ..ماشى يا حبيبى ربنا يقدملك اللى فيه الخير

نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق