17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ...الحلقة الحاديه والثلاثون



الحلقه الحادية والثلاثون
........................

منه انا خايفه اوى

خايفه من ايه بس يا ندى

خايفه مقدرش اعيش مع احمد وانا فعلا حاسه ان مش هاقدر اعيش معاه

لاء يا ندى انتى اقوى من كدا وبعدين انتى ممكن ترجعى لباسم

ندى بدموع مستحيل

طيب يبقى احمد انسان كويس لو سبناه يبقى حرام

ايوه يا منه انا فهما كلامك دا وحساه فعلا بس انا مش قادره اتحكم فى نفسى

معلش يا ندى علشنا فى الاول بكره تتعودى عليه وتحبيه وانا متأكده ان احمد هايقدر يخليكى تحبيه

ربنا يسهل

.......................................................................................
انا بنصح ندى ومش قادره انصح نفسى فيها ايه لما اعطى لمازن فرصه

يمكن اقدر احس بيه واعيش عيشه طبعيه

طيب وامير ..امير مات بس ها يفضل فى قلبى عمرى ما هانساه لحظه

حسمت تفكيرها ومسكت تليفونها

الو ايوه يا مازن انا قررت ان اعطيك واعطى لنفسى فرصه يمكن

بجد يا منه والله العظيم انا مش مصدق اللى بسمعه

لاء يا مازن صدق بس انا عاوزاك تعرف ان امير هايفضل بينا طول العمر

وانا موافق وانا كفيل ان اقدر اخليكى تحبينى ومتشفيش غيرى يا منه

مازن انا مستحيل هانسى امير

وانا مش عاوزك تنسيه دايما انا وانتى هانفتكره سوا

ماشى يا مازن هاتيجى تكلم بابا امتى

وقت ما تحبى

بس انا عاوزاك تعرف انت هاتكلم بابا علشان بس منبقاش بعمل حاجه فى الضلمه

ماشى يا منه ..انا بحبك اوى

متشكر اوى يا منه

على ايه

علشان هاتحققيلى امنيتى ان اكون اسعد انسان فى الدنيا ووافقتى على ارتباطك بيا

انا بس مش عاوزاك يا مازن تحس انك خلاص امتلكتنى انا لو مقدرتش اكمل ها....

متكمليش يا منه ان شاء الله انا هاقدر اخليكى على الاقل تحسى بيا

ماشى يا مازن مع السلامه

.........................................................................................

تجلس فتاهه جميله على وجهها ابتسامه يملؤها الحزن

احمد بياخد ايد ندى علشان يرقصوا سلو

انا بحبك اوى يا ندى مش متخيل انك فى حضنى

ربنا يخليك يا احمد

نفسى يا ندى اسمع بحبك

ان شاء الله يا احمد

ندى ساكته ودموعها محبوسه فى عنيها كل شويا تتخيل باسم

احمد هوا انت ممكن تسامحنى على ايه يا ندى

على كل حاجه

هوا فى حاجه يا ندى تحبى تقوليها ...

الرقصه خلصت وهما لسه بيتكلموا

خالد ساب ياسمين واخد احمد وفضلوا يرقصوا هما وزمايلهم

ندى قاعده على الكرسى بتحاول تبتسم بس مش قادره منه لحظه حزنها

ايه يا ندى مينفعش كدا

فى ايه يا منه اا عملت ايه

دا مش شكل واحده فرحها النهارده كويس ان انا بس اللى اخدت بالى

ياسمين بتقرب منهم يلا يا ندى نرقص

والله مش قادره يا ياسمين

هوا فى ايه يا ندى انتى مش عاوزه ترقصى ومش سعيده فى ايه

منه بتدخل لاء يا سمسما بس هيا تعبانه اوى النهارده طول اليوم مأكلتش حاجه ولا شربت

ماشى انا هاجبلك عصير يا ندى ثوانى

شفتى يا ندى بدؤا يلاحظوا حرام عليكى احمد ميستهلش منك كدا

انا عارفه بس مش قادره اعمل ايه

طيب قومى نرقص

ولسه بترد عنيها بتبص على باب القاعه

ايه دا باسم

ايوه ايه جابه ولسه بيبصوا لقوا نادر بيقرب منه

الف مبروك يا نادر

الله يبارك في يا باسم ..معلش يا باسم انت جيت ليه

جيت علشان اتأكد انها فعلا اتجوزت وخلاص بقت مش ليا

واتأكدت

باسم بدمعه محبوسه فى عنيه ايوه اتأكدت

طيب يا باسم مش من حقك انك تكون هنا يا باسم يا ريت بلاش ندى تشوفك

ندى عنيها على باسم

اتفضلى يا ندى العصير لاء مش عاوزه يلا نرقص

يلا ..منه ماسك ايد ندى حاسه بيها

فضلت ترقص وترقص وكأن باسم مش موجود

باسم ركب عربيته وساق باقصى سرعه وصل البيت

اول ما وصل فتح الكمبيوتر وبعت ماسج لمونى

مونى انا عاوز اشوفك لازم علاقتنا تكون اقوى من كدا انا محتاجلك اوى محتاج حد جنبى يفهمنى

وشغل اغنيه
سيبها بظروفها ما يمكن تاني مانشوفهاش
ويمكن وقت ما نشوفها مانعرفهاش
احنا من الاول يا قلبي ازاي ما صدقناش
بقيت بتمني اكون فعلا ماحبتهاش
نفسي اعاتبها علي اللي انا فيه ولا بلاش

اعاتب مين وانا اصلا ماقولتلهاش
قولي يا قلبي مش احنا حاولنا ماعرفناش
لية دايما باجي قدامها ومانطقهاش
طب اشمعني دي تفرق اية دي عن غيرها ماتستغربش
رد عليا رد عليا تعرفها
خلاص صدقت عارف لية ماليش غيرها عشان انا وانت كل شوية كل شوية نوصفها

سيبها بظروفها ما يمكن تاني مانشوفهاش ويمكن وقت ما نشوفها مانعرفهاش

سيبها بظروفها دي حاجه اكيد ما نضمنهاش
لية نمشي في سكة اخرتها مانعرفهاش
لسة جوايا صورتها يا قلبي مانستهاش
حلاوة روح ده روح اللي ماريحناش
روحي بتعافر في حاجه خلاص ماتنفعناش
تعبت بجد من ناري اللي مابتهداش
حب ده ولا عذاب حالف ماينصفناش
تعبنا كتير يا قلبي وبردو ماوصلناش
طب اشمعني دي تفرق اية دي عن غيرها ماتستغربش
رد عليا رد عليا تعرفها
خلاص صدقت عارف لية ماليش غيرها عشان انا وانت كل شوية كل شوية نوصفها

ودموعه نازله هوا انا عملت ايه ليـــــــــــــه دا كله حصل يا نـــــــــــدى
............................................................................................

ندى يا ندى ردى علينا

الكل بقى حوالين ندى ايه حصل

منه بدموع مش عارفه هيا مره واحده بترقص وقعت

خلاص يلا بينا

ندى نايمه والكل حواليها منى بعياط ايه اللى حصلك يا بنتى بس

بخوف واضح اوى عليه يا جماعه حد يشوفلنا دكتور

وليد:ايه يا احمد انت نسيت انك دكتور

لاء انا نسيت الطب انا عاوز اطمن عليها

منه بتحاول تطمنهم وطمن نفسها متخفوش يا جماعه

اكيد ارهاق لانها من اسبوعين منمتش كويس علشان ترتيبات الشقه والفستان

ندى بدات تفوق انا فين

احمد مسك ايديها باسها انتى فى بيتنا يا حبيبتى

ندى بتبص لاحمد ودموعها نزلت انا اسفه يا احمد

اسفه ليه

منه اتدخلت يلا يا جماعه نمشى احنا الحمد لله اطمنا عليها

الكل انسحب فى هدوء بعد ما اطمنوا انها بقت احسن

احمد بيقرب من ندى علشان يشيلها من على كنبة الانتريه يوديها اوضة النوم

ايه بتعمل ايه

هاشيلك

لاء انا هاقدر امشى

احمد استغرب موقفها ..ومشى معاها

انت رايح فين يا احمد هادخل اغير هدومى يا ندى

لاء يا احمد معلش انا ها جيبلك هدومك وسابته ودخلت قبل ما يرد

هوا فى ايه مش معقول دا كسوف

احمد بيخبط على الباب ندى انا عاوز اتكلم معاكى

ندى بتفتح معلش يا احمد خد البيجامه ونتكلم الصبح

يعنى ايه ندى باحراج معلش يا احمد انا عاوزه انام بعد اذنك

طيب وانا

معلش يا احمد نتكلم الصبح انا تعبانه

ندى نايمه على السرير وهيا بتعيط انا ايه اللى عملته دا احمد ميستهلش منى كدا

وتفتكر كل اللى حصل فى الفرح ومعاملتها لاحمد وتعيط

احمد بيحاول ينام بس مش قادر بيتقلب هنا وهنا بس مش عارف ينام من التفكير

قرر انه لازم يتكلم معاها

بيخبط على الباب ندى لو سمحتى انا مستنيكى فى الانتريه تعالى عاوز اتكلم معاكى

ندى حاضر يا احمد مسحت دموعها وخرجت

دخلت على احمد الانتريه... وشه بيقول ان فى حاجه ربنا يستر

ندى انا عاوز اعرف انتى اتجوزتنى ازاى

ندى مش متوقعه السؤال

ازاى يعنى ايه يا احمد

يعنى حد اجبرك تتجوزينى

لاء طبعا

طيب ممكن تفسريلى طريقتك معايا

انا اسفه يا احمد بس انا مكسوفه منك مش قادره اخد عليك

لاء يا ندى سيبك من الكلام دا

تقصد ايه يا احمد

يعنى انتى كنتى عاوزه حد تانى

حد زى مين

زى خطيبك الاولانى مثلا

ندى بدموع ليه بتقول كدا

علشان كل تصرفاتك دى مش طبيعيه انا كل شويا اقول مكسوفه دلوقتى تاخد عليه

ندى مش عارفه ترد

احمد فهم دموعها وعدم ردها ان دى الاجابه اللى هوا محتاجها

احمد بدموع بصى يا ندى انا مش هاغصب عليكى تعيشى معايا

انا وانت هانعيش مع بعض فتره بس اخوات

وفتره صغيره وهانطلق وترجعى تانى لحياتك اللى انتى عاوزاها

ندى بتبصله بدموع ليه يا احمد والله انا ...

احمد سابها ومشى قبل ما ينكسر اقدامها اكتر من كدا

ندى بتكلم وبتعيط مش قادره تقوله لاء ولا قادره تروح وراه

انا بس ايه اللى بيجرالى ده

ايه اللى بعمله فى نفسى دا

مش حرام احمد يا احمد والله حتى لو سبتنى انا عمرى ما هارجع لباسم

لاء انا لازم اصالحه بس ازاى مش هاقدر

....................................................

نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق